Harcban a német prémiummárkák

A BMW jobban teljesít?

Szerző: Nagy Gergely levél küldés 
Dátum: 2014.04.27. 06.00

A tavalyi pénzügyi adatok alapján a BMW-nek van mire büszkének lennie. Az értékesítésben és profitban is rekordot értek el, de még jobb eredményt várnak 2014-re.

1. 1,96 millió eladott autó csoportszinten

Sosem értékesített még ennyi autót a BMW-csoport, mint tavaly. A BMW, a Mini és a Rolls-Royce autóiból együtt 6,4 százalékkal több fogyott, mint 2012-ben. Mindhárom márka növekedni tudott, ám a Mini és a Rolls-Royce értékesítései szerénynek mondható 1,2 illetve 1,5 százalékkal bővültek, míg a BMW autómárkaként 7,5%-os növekedést produkált.

305 030 darab MINI készült tavaly. Az oxfordi gyár mellett Hollandiában is megkezdődött az új MINI gyártása


2. 1 655 000 BMW kelt el

Közel 1,7 millióval autóval a BMW továbbra is vezet a prémium szegmensben. Úgy tisztességes, ha a BMW eredményeit külön vesszük a csoporthoz tartozó Mini és a Rolls-Royce számaitól, hiszen senki sem tiltja meg a BMW-nek (és a Mercedes-Benznek), hogy az Audihoz hasonlóan saját márkanéven fedjék le az összes kategóriát. A Mercedes azonban a Smarttal csak küszködik, a Maybachot pedig ki is vonta a piacról, így egyhamar a BMW-csoportnak nem lesz igazán ellenfele csoportszinten. A márkákat nézve szoros a küzdelem. A Mercedes 1,565 millió autóval harmadik a prémium gyártók között, az Audi második 1,575 millióval.

1 655 138 darab BMW autó talált gazdára tavaly, motorkerékpárból 115 215 kelt el


3. A BMW jobban teljesít most, mint 2008 előtt

Pedig ennek semmi köze a Fideszhez vagy az MSZP-hez. A BMW a gazdasági világválság kitörésével olyan szerkezeti változtatásokat vezetett be a teljes csoportban, aminek hatására nyereségességét növelni tudta. 2008 előtt az adózás előtti profitráta 8 százalék körül volt, mára azonban az árbevétel 10 százalékára tudták növelni a hasznot.

Nőhet a profit a 3-asról 4-esre átnevezett és feljebb pozicionált kupék és a kabrió által


4.  Odafigyelnek a Teslára

A CO2-kibocsátás csökkentése napi feladat, középtávon az elektromos autók előretörésével számolnak. Hosszabb távú tervekről még nem beszélnek. De a BMW már a jövő generációjában gondolkodik, amikor az autók fejlesztését a mobil eszközök fejlesztési menetével veti össze. Ők arra a generációra építenek, akik most gyerekként a szüleiktől elcsent mobillal és tablettel játszanak. A nekik szóló új modelleknél a kulcsszó a “connectivity”, hogy az autó minden szinten kapcsolódjon a digitális világukhoz, és ne tulajdonként tekintsenek rájuk.

Az elektromos i3-ra és a hibrid i8-ra olyan magas az érdeklődés, hogy a teljes gyártói kapacitást ki tudják használni

Ehhez az első lépés a BMW i3, ahol az autó mellett nyújtott szolgáltatáscsomag majdnem olyan fontos, mint maga az autó. Hiszen mire is mennénk egy 200-300 km-t futó elektromos autóval, ha nem kapnánk mellé évente két alkalommal egy 5-ös kombit, amivel nyaralni tud menni a család.

5. Nem csak az alacsony fogyasztás számít

Már gyártják az i3-at, az i8 szériatermelése júniusban indul. Roppant büszke mindkét termékére a bajor gyár, az elektromos i3-ra és a hibrid i8-ra olyan magas az érdeklődés, hogy a teljes gyártói kapacitást ki tudják használni. Az i-sorozat gyártási folyamatához szükséges energiát szélturbinákból nyerik, amik a gyár területén működnek. 2020-ra szeretnék elérni, hogy a többi gyártelep korszerűsítésével az egy autó előállításához szükséges energia befektetést a 2006-os szint 45 százalékára csökkentsék.

Kommentek

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.