Harcban a német prémiummárkák

A BMW jobban teljesít?

Szerző: Nagy Gergely levél küldés 
Dátum: 2014.04.27. 06.00

A tavalyi pénzügyi adatok alapján a BMW-nek van mire büszkének lennie. Az értékesítésben és profitban is rekordot értek el, de még jobb eredményt várnak 2014-re.

1. 1,96 millió eladott autó csoportszinten

Sosem értékesített még ennyi autót a BMW-csoport, mint tavaly. A BMW, a Mini és a Rolls-Royce autóiból együtt 6,4 százalékkal több fogyott, mint 2012-ben. Mindhárom márka növekedni tudott, ám a Mini és a Rolls-Royce értékesítései szerénynek mondható 1,2 illetve 1,5 százalékkal bővültek, míg a BMW autómárkaként 7,5%-os növekedést produkált.

305 030 darab MINI készült tavaly. Az oxfordi gyár mellett Hollandiában is megkezdődött az új MINI gyártása


2. 1 655 000 BMW kelt el

Közel 1,7 millióval autóval a BMW továbbra is vezet a prémium szegmensben. Úgy tisztességes, ha a BMW eredményeit külön vesszük a csoporthoz tartozó Mini és a Rolls-Royce számaitól, hiszen senki sem tiltja meg a BMW-nek (és a Mercedes-Benznek), hogy az Audihoz hasonlóan saját márkanéven fedjék le az összes kategóriát. A Mercedes azonban a Smarttal csak küszködik, a Maybachot pedig ki is vonta a piacról, így egyhamar a BMW-csoportnak nem lesz igazán ellenfele csoportszinten. A márkákat nézve szoros a küzdelem. A Mercedes 1,565 millió autóval harmadik a prémium gyártók között, az Audi második 1,575 millióval.

1 655 138 darab BMW autó talált gazdára tavaly, motorkerékpárból 115 215 kelt el


3. A BMW jobban teljesít most, mint 2008 előtt

Pedig ennek semmi köze a Fideszhez vagy az MSZP-hez. A BMW a gazdasági világválság kitörésével olyan szerkezeti változtatásokat vezetett be a teljes csoportban, aminek hatására nyereségességét növelni tudta. 2008 előtt az adózás előtti profitráta 8 százalék körül volt, mára azonban az árbevétel 10 százalékára tudták növelni a hasznot.

Nőhet a profit a 3-asról 4-esre átnevezett és feljebb pozicionált kupék és a kabrió által


4.  Odafigyelnek a Teslára

A CO2-kibocsátás csökkentése napi feladat, középtávon az elektromos autók előretörésével számolnak. Hosszabb távú tervekről még nem beszélnek. De a BMW már a jövő generációjában gondolkodik, amikor az autók fejlesztését a mobil eszközök fejlesztési menetével veti össze. Ők arra a generációra építenek, akik most gyerekként a szüleiktől elcsent mobillal és tablettel játszanak. A nekik szóló új modelleknél a kulcsszó a “connectivity”, hogy az autó minden szinten kapcsolódjon a digitális világukhoz, és ne tulajdonként tekintsenek rájuk.

Az elektromos i3-ra és a hibrid i8-ra olyan magas az érdeklődés, hogy a teljes gyártói kapacitást ki tudják használni

Ehhez az első lépés a BMW i3, ahol az autó mellett nyújtott szolgáltatáscsomag majdnem olyan fontos, mint maga az autó. Hiszen mire is mennénk egy 200-300 km-t futó elektromos autóval, ha nem kapnánk mellé évente két alkalommal egy 5-ös kombit, amivel nyaralni tud menni a család.

5. Nem csak az alacsony fogyasztás számít

Már gyártják az i3-at, az i8 szériatermelése júniusban indul. Roppant büszke mindkét termékére a bajor gyár, az elektromos i3-ra és a hibrid i8-ra olyan magas az érdeklődés, hogy a teljes gyártói kapacitást ki tudják használni. Az i-sorozat gyártási folyamatához szükséges energiát szélturbinákból nyerik, amik a gyár területén működnek. 2020-ra szeretnék elérni, hogy a többi gyártelep korszerűsítésével az egy autó előállításához szükséges energia befektetést a 2006-os szint 45 százalékára csökkentsék.

Kommentek

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.