Porsche a csúcson túl

Kémfotón a 911 GT3 RS

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.04.26. 15.00

Miközben a 911 GT3 tulajdonosok motorcserére várnak világszerte, a Porsche már a modell még élesebb változatán dolgozik.

A nyáron érkező 911 GT3 RS (Rennsport) jól felismerő optikai különbségeket hoz: mivel szélesebb lesz a nyomtávja, a karosszériát is megtoldották. Emellett erőteljesebb az első légterelő perem, és – bár ennek nincs köze a mechanikus tartalomhoz – a fényszórót is átrajzolják kis mértékben. 

A hátsó kerékívek vállán öblös légbeömlőket vágtak, hátul új a diffúzorlemez, és az egyedi, hatalmas szárny, amelynek függőleges végsíkjait egyelőre csúf téglalappal álcázza a gyár. A 911 GT3 RS elsősorban aerodinamikai teljesítményében hivatott felülmúlni egyszerűbb fivérét, akár 50 százalékkal nagyobb leszorítóerőre számítunk, mint a mezei GT3 esetében. Ehhez az elöl elhelyezett szárnyacskák, valamint a láthatóan csökkentett szabad hasmagasság is hozzájárul. 
A 911 GT3 kizárólag dupla kuplungos sebességváltóval kapható. Ez a recept várhatóan a GT3 RS esetében is megmarad, bár pletykáltak arról, hogy hatfokozatú kéziváltóval is megvásárolható volna az utcai versenymodell. 
A motor a normál 3,8 literes, hathengeres boxer, amelynek teljesítményét a GT3 475 lóerejéről 500 köré tornásszák fel. Mindent egybevéve az RS várhatóan vita nélkül elpáholja a GT3-at 0-100-as sprintben (utóbbi 3,5 másodperc alatt teljesíti a kötelező gyakorlatot), ugyanakkor a végsebesség, éppen a nagyobb leszorítóerő miatt, valamelyest elmaradhat a GT3-nál mért 313 km/órától. 
Az alapkivitelű 911 GT3 (vezettük, tesztjét itt olvashatod!) kifejezetten vegyes utcai és pályahasználatra készült. A 911 széria jelenlegi legsportosabb tagjának számító GT3-mal az év elején merültek fel problémák: két esetben motortűzről számoltak be a vásárlók. Ezért a gyár arra kérte mind a 785 legyártott példány tulajdonosát, hogy átmenetileg ne használják autójukat. 
Aztán március derekán megszületett a döntés: hibás a hajtókar rögzítőcsavarja, ezért a Porsche ingyen motorcserét hajt végre az összes példányon. Erre az időre kompenzációt fizet a GT3 tulajdonosoknak, de ebből is botrány lett: az észak-amerikai vevők ugyanis jóval kisebb összegű kártérítést kaptak, mint például a németországiak.

Kommentek

F1: Ki lesz a Red Bull tartalékosa?

A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko elmondta, kit ültetnének a nagycsapat autójába, ha Daniel Ricciardo vagy Max Verstappen kidőlne valamiért.

F1: Világbajnok tanácsadó segíti Bottast

A 2017-re a Mercedeshez szerződött Valtteri Bottas nagyon örül neki, hogy a kétszeres világbajnok Mika Häkkinen segíti majd őt a háttérből.

Hivatalosan is megvan Magyarország legtorzabb BMW-je

Ha valaki netán van olyan elvetemült és pénzt ad érte, egy dologra kérjük: bontsa szét és alkatrészenként adjon túl rajta, mert ez ebben a formában a márka meggyalázása.

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.