Porsche a csúcson túl

Kémfotón a 911 GT3 RS

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.04.26. 15.00

Miközben a 911 GT3 tulajdonosok motorcserére várnak világszerte, a Porsche már a modell még élesebb változatán dolgozik.

A nyáron érkező 911 GT3 RS (Rennsport) jól felismerő optikai különbségeket hoz: mivel szélesebb lesz a nyomtávja, a karosszériát is megtoldották. Emellett erőteljesebb az első légterelő perem, és – bár ennek nincs köze a mechanikus tartalomhoz – a fényszórót is átrajzolják kis mértékben. 

A hátsó kerékívek vállán öblös légbeömlőket vágtak, hátul új a diffúzorlemez, és az egyedi, hatalmas szárny, amelynek függőleges végsíkjait egyelőre csúf téglalappal álcázza a gyár. A 911 GT3 RS elsősorban aerodinamikai teljesítményében hivatott felülmúlni egyszerűbb fivérét, akár 50 százalékkal nagyobb leszorítóerőre számítunk, mint a mezei GT3 esetében. Ehhez az elöl elhelyezett szárnyacskák, valamint a láthatóan csökkentett szabad hasmagasság is hozzájárul. 
A 911 GT3 kizárólag dupla kuplungos sebességváltóval kapható. Ez a recept várhatóan a GT3 RS esetében is megmarad, bár pletykáltak arról, hogy hatfokozatú kéziváltóval is megvásárolható volna az utcai versenymodell. 
A motor a normál 3,8 literes, hathengeres boxer, amelynek teljesítményét a GT3 475 lóerejéről 500 köré tornásszák fel. Mindent egybevéve az RS várhatóan vita nélkül elpáholja a GT3-at 0-100-as sprintben (utóbbi 3,5 másodperc alatt teljesíti a kötelező gyakorlatot), ugyanakkor a végsebesség, éppen a nagyobb leszorítóerő miatt, valamelyest elmaradhat a GT3-nál mért 313 km/órától. 
Az alapkivitelű 911 GT3 (vezettük, tesztjét itt olvashatod!) kifejezetten vegyes utcai és pályahasználatra készült. A 911 széria jelenlegi legsportosabb tagjának számító GT3-mal az év elején merültek fel problémák: két esetben motortűzről számoltak be a vásárlók. Ezért a gyár arra kérte mind a 785 legyártott példány tulajdonosát, hogy átmenetileg ne használják autójukat. 
Aztán március derekán megszületett a döntés: hibás a hajtókar rögzítőcsavarja, ezért a Porsche ingyen motorcserét hajt végre az összes példányon. Erre az időre kompenzációt fizet a GT3 tulajdonosoknak, de ebből is botrány lett: az észak-amerikai vevők ugyanis jóval kisebb összegű kártérítést kaptak, mint például a németországiak.

Kommentek

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.