Szlovákia gyárthatja a következő Lamborghinit

2018-tól jön az Urus

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.04.25. 11.00

Pozsonyban fogják gyártani a Lamborghini közelgő luxusterepjáróját. Az Urus illusztris társaság tagja lesz.

Nagyon beleszeretett pozsonyi szabadidőjármű-gyárába a Volkswagen-csoport: eldöntötték, hogy 2016-tól teljes egészében itt készül majd a Porsche Cayenne, belső források most azt szivárogtatták ki, hogy a Lamborghini közelgő szuperterepjárója, az Urus is Made is Slovakia címkét fog kapni. 

Az Urus ide telepítése logikus döntés volt, hiszen itt készítik a konszern összes nagy szabadidőjárművét, a VW Touareget és az Audi Q7-est is. Sőt, 2016-tól a Bentley tervezett SUV-jának karosszériáját is itt készítik majd – utóbbi végső összeszerelését érthető okokból Angliában végzik. 
A Lamborghini Urus a fent említett modellekkel közös padlólemezre épül. A projektről nem sok mindent lehet tudni, de fejlesztői szerint nem valami puhány bevásárló-járgányról lesz szó. A hajtáslánc még nem tisztázott; szóba került egy V8-as hibrid, akár 680 lóerős teljesítménnyel. 
A Lamborghini szinte napra pontosan két évvel ezelőtt leplezte le az Urus előtanulmányát (képeinken). A hajszál híján 5 méter hosszú, kettő széles, 1,66 magas (azaz inkább alacsony) SUV-koncepció orrában egy 600 lóerős motor lapult, könnyű építése a kategóriát túlszárnyaló dinamikát és kedvező üzemanyag-fogyasztást ígért. Radikális formaterve az ígéretek szerint szinte változtatások nélkül kerül majd át a sorozatgyártába. 
1986-tól 1992-ig már gyártott terepjárót a Lamborghini. Az inkább tanknak kinéző LM 002-öt a Countach V12-es motorja mozgatta. A 450 lóerős teljesítménnyel 210 km/órás végsebességre volt képes. Mindössze 300 darab készült belőle – ezzel szemben az Urusból évente akár háromezer darab is gazdára találhat a gyár becslése szerint.

Kommentek

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

F1: Jön a narancssárga McLaren, nézd élőben itt!

A McLaren-Honda péntek délben mutatja be vadonatúj autóját, az MCL32-est, élő közvetítés a leleplezésről.

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

Ezért nincsenek szponzorok az F1-ben?

A Force India tulajdonos-főnöke szerint a Forma-1 nemrég megbuktatott ura, Bernie Ecclestone hozzáállása és nyilatkozatai miatt fogyatkoztak meg a szponzorok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.