Retró luxusautó 180 millióért

Hongqi L5, Kínából

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.04.24. 13.00

Az egykori pártállami limuzinok gyártója immár magánembereknek is szállít. Kína legújabb luxuscikke hazai termék, úgy néz ki, mintha ötven éves volna, és egy vagyonba ker

A Hongqi márka híres, sőt, hírhedt egész Kínában: annak idején pártfunkcionáriusok jártak az 1958-ban alapított gyár elavult termékeivel, a “vörös zászló” (ezt jelenti a márkanév) a hatalom egyértelmű jelképe volt. Azóta a kommunista Kína is felfedezte magának a hatalom egy másik, még erősebb jelképét: a készpénzt. 

Ennek örömére a Hongqi megkezdte a privát vevők kiszolgálását, de nem ám a régi, rossz mellékízű modellekkel, hanem egy vadonatúj, paramétereiben is impozáns járművel. A Hongqi L5 több mint 5,5 méter hosszú, tömege meghaladja a három tonnát, a tengelytáv irgalmatlan 3435 mm – tekintély ezzel kipipálva. 
Ekkora behemót mozgatásához nem felel meg akármi: a hosszú orrban egy alumínium szerkezetű, 6,0 literes V12-es szívómotor dolgozik, 411 lóerővel és 548 Nm-rel terhelve a hatfokozatú automata váltót. A végsebesség 200 km/óra, az átlagfogyasztás 20 liter/100km. A képet légrugózás és aktív összkerékhajtás teszi teljessé. 
Az utastérben nyoma sincs a retrónak: a kézzel faragott fabetétek azokat a régi időket idézik, amelyből Kínának soha nem jutott (mondjuk nekünk sem), a perforált bőr, a táblagépes középkonzol, a digitális műszerfal és a Bose audiorendszer pedig egyértelműen a jelen termése. 
Nem tudni, hány példányban készül a Hongqi L5, vagy hogy az ötmillió jüanos (178 millió Ft) vételáron felül milyen extrákra költhetik pénzüket a kedves vevők. Azt viszont csendben megjegyeznénk, hogy ennyi pénzért már Rolls-Royce, Bentley is kapható: a Ghost 4,19 millió jüannál (150 millió Ft) kezdődik. Bizony, Kínában brutálisan drága az autó: ugyanaz a Rolls-Royce Ghost az USA-ban 57 millió forintnak, Európában 77 millió forintnak megfelelő összegbe kerülne. A különbözetet javarészt az autókra kivetett luxusadó teszi ki.
És ha ismerős volna a Hongqi L5 formaterve, nem véletlen: az autó erősen emlékeztet az 1963-tól gyártott CA770-esre. No lám, úgy tűnik, a potenciális vevőkörnek mégis csak kedvesek a régmúlt emlékei…

Kommentek

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.