Retró luxusautó 180 millióért

Hongqi L5, Kínából

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.04.24. 13.00

Az egykori pártállami limuzinok gyártója immár magánembereknek is szállít. Kína legújabb luxuscikke hazai termék, úgy néz ki, mintha ötven éves volna, és egy vagyonba ker

A Hongqi márka híres, sőt, hírhedt egész Kínában: annak idején pártfunkcionáriusok jártak az 1958-ban alapított gyár elavult termékeivel, a “vörös zászló” (ezt jelenti a márkanév) a hatalom egyértelmű jelképe volt. Azóta a kommunista Kína is felfedezte magának a hatalom egy másik, még erősebb jelképét: a készpénzt. 

Ennek örömére a Hongqi megkezdte a privát vevők kiszolgálását, de nem ám a régi, rossz mellékízű modellekkel, hanem egy vadonatúj, paramétereiben is impozáns járművel. A Hongqi L5 több mint 5,5 méter hosszú, tömege meghaladja a három tonnát, a tengelytáv irgalmatlan 3435 mm – tekintély ezzel kipipálva. 
Ekkora behemót mozgatásához nem felel meg akármi: a hosszú orrban egy alumínium szerkezetű, 6,0 literes V12-es szívómotor dolgozik, 411 lóerővel és 548 Nm-rel terhelve a hatfokozatú automata váltót. A végsebesség 200 km/óra, az átlagfogyasztás 20 liter/100km. A képet légrugózás és aktív összkerékhajtás teszi teljessé. 
Az utastérben nyoma sincs a retrónak: a kézzel faragott fabetétek azokat a régi időket idézik, amelyből Kínának soha nem jutott (mondjuk nekünk sem), a perforált bőr, a táblagépes középkonzol, a digitális műszerfal és a Bose audiorendszer pedig egyértelműen a jelen termése. 
Nem tudni, hány példányban készül a Hongqi L5, vagy hogy az ötmillió jüanos (178 millió Ft) vételáron felül milyen extrákra költhetik pénzüket a kedves vevők. Azt viszont csendben megjegyeznénk, hogy ennyi pénzért már Rolls-Royce, Bentley is kapható: a Ghost 4,19 millió jüannál (150 millió Ft) kezdődik. Bizony, Kínában brutálisan drága az autó: ugyanaz a Rolls-Royce Ghost az USA-ban 57 millió forintnak, Európában 77 millió forintnak megfelelő összegbe kerülne. A különbözetet javarészt az autókra kivetett luxusadó teszi ki.
És ha ismerős volna a Hongqi L5 formaterve, nem véletlen: az autó erősen emlékeztet az 1963-tól gyártott CA770-esre. No lám, úgy tűnik, a potenciális vevőkörnek mégis csak kedvesek a régmúlt emlékei…

Kommentek

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

F1: Hamilton a Merci szépségére épít

Lewis Hamilton szerint a Mercedes 2017-es Forma-1-es autója mindenki másénál jobban néz ki, ezért a bajnokságban is az élen lehet a helye.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Kétpercnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

Tudod, mi az a lekaparható rész a jogsi hátulján?

Mindenki tudja, hogy a jogosítványán van egy kaparós sorsjegy rubrika, de azt csak nagyon kevesen, hogy ez pontosan mit is takar. Most képbe hozunk.

Alonso: Ilyen kezdés után nehéz mit mondani

Fernando Alonso a műszaki hibákat hozó első tesztnap után nem tudott sok jót mondani a McLaren-Hondáról. A lehető leggyorsabb javítást kéri a csapattól.

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.