Dubai Roadster: Fedél nélkül, fűzőben

Csupa szénszál, csupa rejtély

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.04.24. 09.00

Egy meg nem nevezett dubaji autóversenyző tervezte azt a radikális roadstert, amely a KTM X-Bow és a BAC Mono babérjaira törhet

Nehéz úgy érdemben írni egy autóról, hogy szinte semmilyen konkrét adatok nem állnak róla rendelkezésre, de a Dubai Roadster túlságosan vonzó ahhoz, hogy elengedjük. 

Az ultra lapos autó kicsit úgy néz ki, mintha a Corvette-et derékban összecsippentették volna; ívek cikáznak keresztül-kasul a karosszérián, az orr egyetlen hatalmas karbon kompozit idom, a központi anyás felnik mögött hatalmas AP versenyfékek dolgoznak. 
Szélvédő nincs, csak egy légterelő szárnyprofil; az egész utastér szénszálas anyagból áll. A téglalap alakú kormány központi részét monitor és kezelőszervek foglalják el, a sebességváltó szekvenciális. 
Az utasok mögött masszív bukókeretek, egészen hátul pedig egy hatalmas karbonszárny feszül – az egész rendkívül vonzó és meggyőző.
A mindössze 750 kilós, csővázas autót a KTM X-Bow és a BAC Mono ellenfelének szánja tervezője, egy Emirátusok-beli autóversenyző. Ha így van, ez behatárolja a vélhetően középen, szénszálas fedél alatt lapuló motor lehetőségeit: a hírek szerint egy keresztben beépített V8-ast kap, 400 lóerő feletti teljesítménnyel. 
Az autó prototípusa legkorábban a jövő évi dubaji autószalonon, 2015. novemberében léphet színre.

Frissítés 2014.04.27. – A Dubai Roadsterről kiderült, hogy nem egy titokzatos arab tervező alkotása, sőt, semmi köze az Emírségekhez. Valójában a francia Anthony Colard tervezte, és úgy hívják, AC 5-28 Mont Ventoux. Ebből az AC a dizájnerre, az 5-28 a 2800 köbcentis, 500 lóerős motorra utal, a Mont Ventoux pedig egy híres franciaországi hegyi felfutó helyszíne. Az eredeti grafikák alább láthatók.





Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.