Dubai Roadster: Fedél nélkül, fűzőben

Csupa szénszál, csupa rejtély

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.04.24. 09.00

Egy meg nem nevezett dubaji autóversenyző tervezte azt a radikális roadstert, amely a KTM X-Bow és a BAC Mono babérjaira törhet

Nehéz úgy érdemben írni egy autóról, hogy szinte semmilyen konkrét adatok nem állnak róla rendelkezésre, de a Dubai Roadster túlságosan vonzó ahhoz, hogy elengedjük. 

Az ultra lapos autó kicsit úgy néz ki, mintha a Corvette-et derékban összecsippentették volna; ívek cikáznak keresztül-kasul a karosszérián, az orr egyetlen hatalmas karbon kompozit idom, a központi anyás felnik mögött hatalmas AP versenyfékek dolgoznak. 
Szélvédő nincs, csak egy légterelő szárnyprofil; az egész utastér szénszálas anyagból áll. A téglalap alakú kormány központi részét monitor és kezelőszervek foglalják el, a sebességváltó szekvenciális. 
Az utasok mögött masszív bukókeretek, egészen hátul pedig egy hatalmas karbonszárny feszül – az egész rendkívül vonzó és meggyőző.
A mindössze 750 kilós, csővázas autót a KTM X-Bow és a BAC Mono ellenfelének szánja tervezője, egy Emirátusok-beli autóversenyző. Ha így van, ez behatárolja a vélhetően középen, szénszálas fedél alatt lapuló motor lehetőségeit: a hírek szerint egy keresztben beépített V8-ast kap, 400 lóerő feletti teljesítménnyel. 
Az autó prototípusa legkorábban a jövő évi dubaji autószalonon, 2015. novemberében léphet színre.

Frissítés 2014.04.27. – A Dubai Roadsterről kiderült, hogy nem egy titokzatos arab tervező alkotása, sőt, semmi köze az Emírségekhez. Valójában a francia Anthony Colard tervezte, és úgy hívják, AC 5-28 Mont Ventoux. Ebből az AC a dizájnerre, az 5-28 a 2800 köbcentis, 500 lóerős motorra utal, a Mont Ventoux pedig egy híres franciaországi hegyi felfutó helyszíne. Az eredeti grafikák alább láthatók.





Kommentek

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

Ezért nincsenek szponzorok az F1-ben?

A Force India tulajdonos-főnöke szerint a Forma-1 nemrég megbuktatott ura, Bernie Ecclestone hozzáállása és nyilatkozatai miatt fogyatkoztak meg a szponzorok.

Borsos áron eladó a Need For Speed egyik sztárja

A GTA Spano másolata igazi sztár. Nem csak a Need For Speed moziban tűnt fel, de a világ egyik legnépszerűbb előadójának klipjében is. Most bárki licitálhat rá.

F1: Itt van Vettel és Räikkönen új Ferrarija

A Ferrari is leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen új járgánya az SF70H névre hallgat.

F1: Hamiltonnak nem hiányzik Rosberg

Lewis Hamilton azt mondja, kicsit furcsa lesz, hogy immár Valtteri Bottas dolgozik a garázs túlfelén, de nem igazán izgatja a dolog.

F1: Besült a Toro Rosso első futása

A Toro Rosso csütörtökön küldte pályára első ízben 2017-es modelljét, de motorhiba miatt nem jutott messzire az STR12-es.

Szavazz! Melyik legyen Az Év Autója?

Március 6-án kiderül, melyik típus nyeri a hét döntős közül Az Év Autója 2017 címet. Addig szavazzon Ön is!

Videóra vették, ahogy a rendőr beléjük rohan a Kálvárián

Kollégánk feleségének autójába rongyolt egy szirénázó rendőr a Kálvária téren, miközben gyermekük az első ülésen utazott, gyerekülésben.

A legerősebb Porsche… egy hibrid szedán!

680 lóerős rendszerteljesítmény, 310 km/óra végsebesség, 2,9 liter/100 km átlagfogyasztás: a Panamera új csúcsmodellje a Turbo S E-Hybrid.

Lopás miatt pereskedik a Google cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozicionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.