Még mindig a Toyota a legnagyobb

Szoros volt a verseny az első negyedévben

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.04.23. 12.10

Ahogy a tavalyi évzárásnál, 2014 első három hónapja után is a Toyota került ki győztesen a General Motors-al és a Volkswagennel folytatott presztízsharcból.

Az első negyedéves eladások összesítése után továbbra is a Toyota a világ legnagyobb autógyártója. A tavalyi év azonos időszakánál jó hat százalékkal több, 2,58 millió autót adtak el, derült ki a cég mai napon kiadott sajtóközleményéből, és ezzel a japán csoport újfent lekörözte két legnagyobb vetélytársát, a Volkswagen-csoportot és a General Motors-t. 

A GM 5,2 százalékkal növelte eladásait, 2,46 millió darabra, míg a VW-konszern globális értékesítése 5,8 százalékkal emelkedett, tőlük összesen 2,4 millió új autó talált gazdára január, február és március során. A Volkswagen számai azonban nem tartalmazzák az MAN és a Scania eladásait, emlékeztet a német Automobilwoche.de hírportál. 
Mint emlékezetes, a Volkswagen deklarált célja, hogy 2018-ra a világ legnagyobb autógyártója legyen. Ennek érdekében ötvenezer új munkahelyet teremt világszerte; ebből húszezret Kínában, ahol gigantikus villanyautó-projektbe kezdenek: 18,2 milliárd eurót (5,46 billió Ft) fognak elkölteni a kereskedői hálózat fejlesztésére, és a VW e-Uptól a hibrid Bentley-ig terjedő termékpaletta bevezetésére.
A tavalyi évben a Toyota 9,75, a General Motors 9,29, a Volkswagen 9,07 millió autót értékesített világszerte.

Kommentek

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.