Szálkásított vén szivar

Morgan Plus 8 Speedster

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.04.22. 10.00

Limitált példányszámú, különleges modellel ünnepli gyárépületének 100. születésnapját a Morgan Motor Company: spártai sportkocsit épít klasszikus csúcsmodelljéből.

A Morgan Plus 8 az autóipar egyik legfurább szüleménye: a hagyományos, kőrisfa-vázas Morgan sportkocsi koncepcióját ultramerev alumínium vázelemekkel és egy 4,8 literes BMW V8-as motorral kombinálja: a blokk 372 lóerejére mindössze 1,1 tonnás tömeg jut. A 450 Nm-es nyomaték 4,5 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára a kétülésest, a végsebesség 249 km/óra – ennél közelebb Einstein engedélye nélkül aligha kerülhetünk az időutazáshoz. 

Ezen a csodálatosan őrült modellen csavart még egyet az 1909-ben alapított Morgan Motor Company, amely pontosan 100 éve termel ugyanabban az üzemben: még tovább fogyasztották, egyben a praktikus használhatóság utolsó szikráitól is megfosztották. Pontos részletek nem állnak rendelkezésre, a mellékelt grafikákból azonban ki lehet bogozni a főbb iránypontokat: mindenekelőtt a Morgan Plus 8 Speedster elveszíti szélvédőjét, helyette apró bogárfogó üveglap feszül mindkét utas előtt. 
Szálkásított vén szivar 1
A lehetséges variációk száma jelentős
A gépházfedelet bőrszíj fogja le, mint annak idején, oldalába ugyanúgy kiegészítő szellőzőnyílásokat vágtak, mint az első kerékdob hátára: előbbi a motor, utóbbi a fékek hatékonyabb hűtését hivatott biztosítani. Kiegészítő borítóelemek segítségével egyszemélyes versenyautót is varázsolhatunk az autóból, amelynek motorjához ugyan nem nyúltak, mégis nagyobb élményt nyújt: a dupla kipufogót oldalt, a vezető fülével egy vonalban vezették ki, akárcsak az Aero modelleknél. 
A lecsupaszított Morgan Plus 8 Speedster három tizeddel fürgébb lett teljes értékű (?!) fivérénél: 4,2 másodperc alatt szökken százra. Ennél is érdekesebb azonban a gyár hozzáállása a jubileumi modell árazásához: ha hihetünk az információknak, a 85 200 angol fontba kerülő alapmodellel szemben a korlátozott példányszámú Speedster “mindössze” bruttó 69 995 fontba, azaz 26,2 millió forintba kerül. 
A Morgan Plus 8 Speedster forgalmazása júniusban kezdődik, és azt gyanítjuk, pár héten belül véget is ér.
És hogy hogyan készül a Morgan Plus 8? Hát így:

Kommentek

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.