Szálkásított vén szivar

Morgan Plus 8 Speedster

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.04.22. 10.00

Limitált példányszámú, különleges modellel ünnepli gyárépületének 100. születésnapját a Morgan Motor Company: spártai sportkocsit épít klasszikus csúcsmodelljéből.

A Morgan Plus 8 az autóipar egyik legfurább szüleménye: a hagyományos, kőrisfa-vázas Morgan sportkocsi koncepcióját ultramerev alumínium vázelemekkel és egy 4,8 literes BMW V8-as motorral kombinálja: a blokk 372 lóerejére mindössze 1,1 tonnás tömeg jut. A 450 Nm-es nyomaték 4,5 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára a kétülésest, a végsebesség 249 km/óra – ennél közelebb Einstein engedélye nélkül aligha kerülhetünk az időutazáshoz. 

Ezen a csodálatosan őrült modellen csavart még egyet az 1909-ben alapított Morgan Motor Company, amely pontosan 100 éve termel ugyanabban az üzemben: még tovább fogyasztották, egyben a praktikus használhatóság utolsó szikráitól is megfosztották. Pontos részletek nem állnak rendelkezésre, a mellékelt grafikákból azonban ki lehet bogozni a főbb iránypontokat: mindenekelőtt a Morgan Plus 8 Speedster elveszíti szélvédőjét, helyette apró bogárfogó üveglap feszül mindkét utas előtt. 
Szálkásított vén szivar 1
A lehetséges variációk száma jelentős
A gépházfedelet bőrszíj fogja le, mint annak idején, oldalába ugyanúgy kiegészítő szellőzőnyílásokat vágtak, mint az első kerékdob hátára: előbbi a motor, utóbbi a fékek hatékonyabb hűtését hivatott biztosítani. Kiegészítő borítóelemek segítségével egyszemélyes versenyautót is varázsolhatunk az autóból, amelynek motorjához ugyan nem nyúltak, mégis nagyobb élményt nyújt: a dupla kipufogót oldalt, a vezető fülével egy vonalban vezették ki, akárcsak az Aero modelleknél. 
A lecsupaszított Morgan Plus 8 Speedster három tizeddel fürgébb lett teljes értékű (?!) fivérénél: 4,2 másodperc alatt szökken százra. Ennél is érdekesebb azonban a gyár hozzáállása a jubileumi modell árazásához: ha hihetünk az információknak, a 85 200 angol fontba kerülő alapmodellel szemben a korlátozott példányszámú Speedster “mindössze” bruttó 69 995 fontba, azaz 26,2 millió forintba kerül. 
A Morgan Plus 8 Speedster forgalmazása júniusban kezdődik, és azt gyanítjuk, pár héten belül véget is ér.
És hogy hogyan készül a Morgan Plus 8? Hát így:

Kommentek

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósokat pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.