Rövidebb a Passatnál, sőt, a Jettánál is, ám mindkettőnél szélesebb és kifejezetten alacsony (4597 x 1838 x 1422 mm) az a négyajtós kupétanulmány, amelynek érkezéséről két éve már beszámoltunk. és amellyel a Volkswagen az MQB padlólemezben rejlő lehetőségeket térképezi fel.

Az utóbbinak köszönhetően valósították meg például a rendkívül rövid első túlnyúlást, ami az elnyújtott motorházfedéllel, a térbeli kialakítású, LED-es fényszórókkal, újszerű kialakítású hűtőráccsal, a három részre osztott, hatalmas alsó légbeömlővel, valamint az utóbbit alulról keretező, kétoldalt LED-es nappali fényben folytatódó krómsávval ismerős, ugyanakkor a megszokottnál impozánsabb Volkswagenes arcot eredményez. 
Hátul szintén a fém és a LED-elemek trükkös párosa gondoskodik az extra széles megjelenésről. A csomagtérfedél peremén diszkrét légterelőt alakítottak ki, a jelzés értékű diffúzort a két, trapéz alakú kipufogót összekötő krómcsík keretezi. 
A Volkswagen New Midsize Coupé, azaz új középkategóriás kupé utasterében kéttónusú üléskárpitok, a karosszéria ‘sárkánypiros’ fényezését idéző öltések, valamint Alcantara tetőkárpit dobja fel a Golf műszerfalát. 
Az autó egy 220 lóerős, kétliteres benzines turbómotort kapott; ez 6,5 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára a 0,299 Cw-jű modellt, a végsebesség 244 km/óra, az átlagfogyasztás 6,4 l/100km.

Bréking: Heinz-Jakob Neusser, a VW hajtáslánc-fejlesztésért felelős vezére megerősítette, hogy sorozatgyártásba veszik a Golf R 400-at, a Volkswagen 400 lóerős szuperkompaktját. A tanulmányról itt olvashatsz részletesen.