A Magyar Gumiabroncs Szövetség közleménye szerint nem várt kellemetlenségekkel is szembesülhet az, aki télen-nyáron ugyanazzal a gumiszettel szeretne járni. A négyévszakos elnevezés is utal arra, hogy az ilyen abroncsok kompromisszumot követelnek meg a használóktól, ráadásul éppen azon a területen, ahol a gumiabroncsnak kiemelten fontos szerepe van: a biztonság területén.

Szemléletes példával illusztrálható a négyévszakos abroncsok hiányossága: a Forma-1-ben pár fokos hőmérséklet-különbség esetén is más-más keverék működik jól. Vajon létezhet akkor olyan keverék, amely biztosítja az autós számára az elvárt képességeket mínusz húsz és plusz harminc fok között? A válasz egyértelmű: nem.

A téli időjárási körülményekhez készített mintázat rontja a komfortérzetet nyáron, hiszen a strukturált blokkszerkezet, amely az abroncs vonóerő-átviteli szerepét hivatott betölteni zord időjárási körülmények között, nyáron a zajszintet zavaró mértékűre növelheti. Sőt, ez a futófelület-kialakítás rosszabb irányíthatóságot és fékezhetőséget eredményez a nyári időjárási körülmények között.

Vannak autótulajdonosok, akik azt mondják, sosem használják az autójukat extrém körülmények között, ezért nem is kell nekik az évszakhoz illő abroncs. Ez azért rossz érvelés, mert bármikor adódhat olyan helyzet, amikor nincs mérlegelési lehetőség, az autós egyszerűen belesodródik a nem várt helyzetbe, akkor pedig egy rosszul megválasztott abroncs könnyen balesetet is okozhat.

Tesztek bizonyítják, hogy szélsőséges körülmények között nem működik úgy egy négyévszakos, mint az adott szezonra tervezett abroncs, de átlagosnak tekinthető viszonyok között is vannak gyenge pontjai. Ilyen például a vizes úton történő fékezés és kanyarstabilitás vagy a jégen elindulás.

A négyévszakos abroncsváltozatok híveinek egyik fontos érve a költség. Ha abból indulunk ki, hogy egy autósnak két szett abroncsa van, akkor nagyon egyszerű összehasonlítani a kilométerenkénti költséget: ez mindössze kettő szezonális csere árával lesz több, mivel a két garnitúra kétszer akkora futásteljesítményt is jelent. Évi 30 ezer kilométeres futást feltételezve kilométerenként legfeljebb 0,5 forinttal nőnek az üzembentartási költségek külön téli és nyári gumiabroncs használatával.