Kompakt terepessel újít a Citroën

Kínai fejlesztés a Citroën C-XR

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.04.22. 09.00

Akár a C4 emelt hasú, morcosított változata is lehetne, de nem sokra megyünk vele: a C-XR Kínában, Kínának készült.


Jövőre már piacra kerülhet az a 4,26 méteres ötajtós, amely masszív kerékívtoldatokkal, tetősínnel és (nem számszerűsített) emelt hasmagassággal küzd a hétköznapi megjelenés ellen. Optikája csalóka, hiszen az orrában dolgozó, start-stop rendszerrel szerelt, 160 lóerős benzinmotor kizárólag az első kerekeket hajtja meg az új fejlesztésű automata sebességváltón keresztül. 

Ha nem is összkerekes, a PSA-tól megszokott, szelektív ESP-vezérlés révén rossz tapadási viszonyok esetén az átlagosnál jobban boldogulhat a C-XR, amely 265 centiméteres tengelytávjának köszönhetően viszonylag bőséges helyet kínál a hátul utazóknak (az autó 179 cm széles, 1,56 méter magas). 
További részletekkel nem kényeztet a gyár, de talán mindegy is: nincs arról hírünk, hogy a Dongfeng Motor Grouppal közösen kifejlesztett, Kínában gyártandó autó 2015-ös piaci premierje után Európában is megjelenne. 
Ezzel ez már a második olyan szabadidőjármű, amitől megfoszt minket a Citroën: szintén Pekingben mutatkozott be a márka nagyméretű SUV-ja, a hasonló fazonú, de fél méterrel nagyobb prémium modell, a DS 6WR, amelynek óvilági forgalmazása egyelőre nincs terítéken.


Kommentek

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.