Alapkoncepciója a BMW X4 babérjaira törne, de egyedi hajtásláncában még messzebb mutat az Audi TT Offroad Concept, a német márka most bemutatott tanulmányautója. 

A méreteiben az Audi Q3-t idéző (4,39 méter hosszú, 2,63 m tengelytávú), ám annál 8 centiméterrel alacsonyabb (153 cm) tanulmányautó alapját az MQB padlólemez adja. Az ismerős formavilágú karosszéria az Audi térvázára (Space Frame) épül, amelyet ezúttal alumínium és acél komponensekből építettek fel, ez gondoskodik a lehető legalacsonyabb tömegközéppontról. 
Szintén mélyen koncentrálja az autó tömegét a hátsó tengely előtt elhelyezett, nyolc modulból álló lítium-ion akkucsomag. Ezek összkapacitása 12 kWh, ami 50 kilométernyi elektromos hatótávolságot tesz lehetővé. Az akkumulátor a szokásos fali csatlakozó mellett indukciós eljárással is tölthető – ugyanúgy, mint a fedélzeten az utasok mobiltelefonja. 
Az akkukat a vezető beavatkozása nélkül, automatikusan töltő rendszer 3,3 kW teljesítményt képes átvinni a talajba beépített és az autóban elhelyezett tekercs között. A rendszer hatásfoka az Audi szerint meghaladja a 90 százalékot, a töltés időtartama megegyezik a vezetékes töltésével, a csapadék vagy jég nem befolyásolja azt. Az elektromágneses erőtér élőlényekre nem káros. 

Az extra finom bőrrel borított beltér négy különálló sportülése különleges, keskeny szerkezetű, a műszerfal az Audi TT-t idézi.

Bármilyen ügyes is a töltőrendszer, egy autónak mégis csak menet közben kell bizonyítania. Az Audi TT Offroad Concept 2.0 TFSI benzinmotorja 292 lóerőt és 380 Nm-t ad le. A motor és a sebességváltó között egy 40 kW (54 LE) teljesítményű, 220 Nm nyomatékú villanymotor helyezkedik el; a hátsó tengelyen egy másik elektromotor dolgozik (116 LE, 270 Nm). A rendszerteljesítmény 408 LE, a teljes rendelkezésre álló forgatónyomaték 650 Nm. 
Az autó 5,2 másodperc alatt gyorsul százra, végsebességét 250 km/órában limitálták. Az átlagos üzemanyag-fogyasztás 1,9 l/100km. Az Audi akár 130 km/órával képes haladni tisztán elektromos üzemben. Hibrid állásban a két tengelyen elhelyezett villanymotorok a teljesítményigénytől függően hajtanak vagy áramot generálnak. Természetesen elektromos összkerékhajtás is elképzelhető. 
Terepkupé az Audi TT nyomán 1
A vezető dolgát két innovatív, gyártásközeli támogató rendszer könnyíti meg: az egyik a kereszteződésben bekövetkező, oldalirányú ütközéseket megelőző, radarral és széles látószögű kamerával dolgozó biztonsági rendszer, a másik a zöldhullám-információkat biztosító online megoldás.