Terepkupé az Audi TT nyomán

Audi TT Offroad Concept

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.04.21. 09.00

Négyajtós, sportos szabadidőjárművet mutatott be az Audi. A konnektoros hibrid hajtáslánc 408 lóerővel és két liter alatti átlagfogyasztással büszkélkedhet.

Alapkoncepciója a BMW X4 babérjaira törne, de egyedi hajtásláncában még messzebb mutat az Audi TT Offroad Concept, a német márka most bemutatott tanulmányautója. 

A méreteiben az Audi Q3-t idéző (4,39 méter hosszú, 2,63 m tengelytávú), ám annál 8 centiméterrel alacsonyabb (153 cm) tanulmányautó alapját az MQB padlólemez adja. Az ismerős formavilágú karosszéria az Audi térvázára (Space Frame) épül, amelyet ezúttal alumínium és acél komponensekből építettek fel, ez gondoskodik a lehető legalacsonyabb tömegközéppontról. 
Szintén mélyen koncentrálja az autó tömegét a hátsó tengely előtt elhelyezett, nyolc modulból álló lítium-ion akkucsomag. Ezek összkapacitása 12 kWh, ami 50 kilométernyi elektromos hatótávolságot tesz lehetővé. Az akkumulátor a szokásos fali csatlakozó mellett indukciós eljárással is tölthető – ugyanúgy, mint a fedélzeten az utasok mobiltelefonja. 
Az akkukat a vezető beavatkozása nélkül, automatikusan töltő rendszer 3,3 kW teljesítményt képes átvinni a talajba beépített és az autóban elhelyezett tekercs között. A rendszer hatásfoka az Audi szerint meghaladja a 90 százalékot, a töltés időtartama megegyezik a vezetékes töltésével, a csapadék vagy jég nem befolyásolja azt. Az elektromágneses erőtér élőlényekre nem káros. 

Az extra finom bőrrel borított beltér négy különálló sportülése különleges, keskeny szerkezetű, a műszerfal az Audi TT-t idézi.

Bármilyen ügyes is a töltőrendszer, egy autónak mégis csak menet közben kell bizonyítania. Az Audi TT Offroad Concept 2.0 TFSI benzinmotorja 292 lóerőt és 380 Nm-t ad le. A motor és a sebességváltó között egy 40 kW (54 LE) teljesítményű, 220 Nm nyomatékú villanymotor helyezkedik el; a hátsó tengelyen egy másik elektromotor dolgozik (116 LE, 270 Nm). A rendszerteljesítmény 408 LE, a teljes rendelkezésre álló forgatónyomaték 650 Nm. 
Az autó 5,2 másodperc alatt gyorsul százra, végsebességét 250 km/órában limitálták. Az átlagos üzemanyag-fogyasztás 1,9 l/100km. Az Audi akár 130 km/órával képes haladni tisztán elektromos üzemben. Hibrid állásban a két tengelyen elhelyezett villanymotorok a teljesítményigénytől függően hajtanak vagy áramot generálnak. Természetesen elektromos összkerékhajtás is elképzelhető. 
Terepkupé az Audi TT nyomán 1
A vezető dolgát két innovatív, gyártásközeli támogató rendszer könnyíti meg: az egyik a kereszteződésben bekövetkező, oldalirányú ütközéseket megelőző, radarral és széles látószögű kamerával dolgozó biztonsági rendszer, a másik a zöldhullám-információkat biztosító online megoldás.

Kommentek

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelem részére. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

Itt zárják le Budapestet a hosszú hétvégén

Április 30-án és május 1-jén rendezik Budapesten a Nagy Futam versenyautós bemutatót több fővárosi fő közlekedési útvonal forgalmának korlátozásával.

F1: Hamiltonék nem kérnek a csapatutasításokból

A Mercedes versenyzői azt mondják, nem s szeretnének a csapatutasításokról és a pilótasorrendről beszélni, persze ha úgy alakul, engedelmeskedni kell.

Százéves plug-in hibriddel ünnepel a Mitsubishi

Legelső autójának modern újraértelmezésével köszönti magát az idén száz esztendős Mitsubishi.

Jeepre hajaz a Hyundai városi SUV-ja

Sejtelmes részletfotóval előlegezte meg a nyáron érkező Kona városi crossovert a Hyundai.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.