Terepkupé az Audi TT nyomán

Audi TT Offroad Concept

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.04.21. 09.00

Négyajtós, sportos szabadidőjárművet mutatott be az Audi. A konnektoros hibrid hajtáslánc 408 lóerővel és két liter alatti átlagfogyasztással büszkélkedhet.

Alapkoncepciója a BMW X4 babérjaira törne, de egyedi hajtásláncában még messzebb mutat az Audi TT Offroad Concept, a német márka most bemutatott tanulmányautója. 

A méreteiben az Audi Q3-t idéző (4,39 méter hosszú, 2,63 m tengelytávú), ám annál 8 centiméterrel alacsonyabb (153 cm) tanulmányautó alapját az MQB padlólemez adja. Az ismerős formavilágú karosszéria az Audi térvázára (Space Frame) épül, amelyet ezúttal alumínium és acél komponensekből építettek fel, ez gondoskodik a lehető legalacsonyabb tömegközéppontról. 
Szintén mélyen koncentrálja az autó tömegét a hátsó tengely előtt elhelyezett, nyolc modulból álló lítium-ion akkucsomag. Ezek összkapacitása 12 kWh, ami 50 kilométernyi elektromos hatótávolságot tesz lehetővé. Az akkumulátor a szokásos fali csatlakozó mellett indukciós eljárással is tölthető – ugyanúgy, mint a fedélzeten az utasok mobiltelefonja. 
Az akkukat a vezető beavatkozása nélkül, automatikusan töltő rendszer 3,3 kW teljesítményt képes átvinni a talajba beépített és az autóban elhelyezett tekercs között. A rendszer hatásfoka az Audi szerint meghaladja a 90 százalékot, a töltés időtartama megegyezik a vezetékes töltésével, a csapadék vagy jég nem befolyásolja azt. Az elektromágneses erőtér élőlényekre nem káros. 

Az extra finom bőrrel borított beltér négy különálló sportülése különleges, keskeny szerkezetű, a műszerfal az Audi TT-t idézi.

Bármilyen ügyes is a töltőrendszer, egy autónak mégis csak menet közben kell bizonyítania. Az Audi TT Offroad Concept 2.0 TFSI benzinmotorja 292 lóerőt és 380 Nm-t ad le. A motor és a sebességváltó között egy 40 kW (54 LE) teljesítményű, 220 Nm nyomatékú villanymotor helyezkedik el; a hátsó tengelyen egy másik elektromotor dolgozik (116 LE, 270 Nm). A rendszerteljesítmény 408 LE, a teljes rendelkezésre álló forgatónyomaték 650 Nm. 
Az autó 5,2 másodperc alatt gyorsul százra, végsebességét 250 km/órában limitálták. Az átlagos üzemanyag-fogyasztás 1,9 l/100km. Az Audi akár 130 km/órával képes haladni tisztán elektromos üzemben. Hibrid állásban a két tengelyen elhelyezett villanymotorok a teljesítményigénytől függően hajtanak vagy áramot generálnak. Természetesen elektromos összkerékhajtás is elképzelhető. 
Terepkupé az Audi TT nyomán 1
A vezető dolgát két innovatív, gyártásközeli támogató rendszer könnyíti meg: az egyik a kereszteződésben bekövetkező, oldalirányú ütközéseket megelőző, radarral és széles látószögű kamerával dolgozó biztonsági rendszer, a másik a zöldhullám-információkat biztosító online megoldás.

Kommentek

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.