Terepkupé az Audi TT nyomán

Audi TT Offroad Concept

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.04.21. 09.00

Négyajtós, sportos szabadidőjárművet mutatott be az Audi. A konnektoros hibrid hajtáslánc 408 lóerővel és két liter alatti átlagfogyasztással büszkélkedhet.

Alapkoncepciója a BMW X4 babérjaira törne, de egyedi hajtásláncában még messzebb mutat az Audi TT Offroad Concept, a német márka most bemutatott tanulmányautója. 

A méreteiben az Audi Q3-t idéző (4,39 méter hosszú, 2,63 m tengelytávú), ám annál 8 centiméterrel alacsonyabb (153 cm) tanulmányautó alapját az MQB padlólemez adja. Az ismerős formavilágú karosszéria az Audi térvázára (Space Frame) épül, amelyet ezúttal alumínium és acél komponensekből építettek fel, ez gondoskodik a lehető legalacsonyabb tömegközéppontról. 
Szintén mélyen koncentrálja az autó tömegét a hátsó tengely előtt elhelyezett, nyolc modulból álló lítium-ion akkucsomag. Ezek összkapacitása 12 kWh, ami 50 kilométernyi elektromos hatótávolságot tesz lehetővé. Az akkumulátor a szokásos fali csatlakozó mellett indukciós eljárással is tölthető – ugyanúgy, mint a fedélzeten az utasok mobiltelefonja. 
Az akkukat a vezető beavatkozása nélkül, automatikusan töltő rendszer 3,3 kW teljesítményt képes átvinni a talajba beépített és az autóban elhelyezett tekercs között. A rendszer hatásfoka az Audi szerint meghaladja a 90 százalékot, a töltés időtartama megegyezik a vezetékes töltésével, a csapadék vagy jég nem befolyásolja azt. Az elektromágneses erőtér élőlényekre nem káros. 

Az extra finom bőrrel borított beltér négy különálló sportülése különleges, keskeny szerkezetű, a műszerfal az Audi TT-t idézi.

Bármilyen ügyes is a töltőrendszer, egy autónak mégis csak menet közben kell bizonyítania. Az Audi TT Offroad Concept 2.0 TFSI benzinmotorja 292 lóerőt és 380 Nm-t ad le. A motor és a sebességváltó között egy 40 kW (54 LE) teljesítményű, 220 Nm nyomatékú villanymotor helyezkedik el; a hátsó tengelyen egy másik elektromotor dolgozik (116 LE, 270 Nm). A rendszerteljesítmény 408 LE, a teljes rendelkezésre álló forgatónyomaték 650 Nm. 
Az autó 5,2 másodperc alatt gyorsul százra, végsebességét 250 km/órában limitálták. Az átlagos üzemanyag-fogyasztás 1,9 l/100km. Az Audi akár 130 km/órával képes haladni tisztán elektromos üzemben. Hibrid állásban a két tengelyen elhelyezett villanymotorok a teljesítményigénytől függően hajtanak vagy áramot generálnak. Természetesen elektromos összkerékhajtás is elképzelhető. 
Terepkupé az Audi TT nyomán 1
A vezető dolgát két innovatív, gyártásközeli támogató rendszer könnyíti meg: az egyik a kereszteződésben bekövetkező, oldalirányú ütközéseket megelőző, radarral és széles látószögű kamerával dolgozó biztonsági rendszer, a másik a zöldhullám-információkat biztosító online megoldás.

Kommentek

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.