A Mercedes is terepkupét épít

Mercedes-Benz Concept Coupé SUV

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.04.21. 11.00

A BMW X6 ellenfelének szánja új tanulmányautóját a Mercedes. Az M-osztály méreteit a GLA stíluselemeivel elegyíti a koncepció.

Miközben az Audi a BMW X4 piacát ostromolná a TT Outdoor Concept terepkupéval, a Mercedes-Benz egy méretosztállyal feljebb, a hamarosan megújuló BMW X6 ellenében próbál alternatívát nyújtani. 

Nyers fémfelületet idéz, és ezzel a XX. század ötvenes éveinek legendás versenyautói, az Ezüst nyilak előtt tiszteleg a bonyolult nevű Mercedes-Benz Concept Coupé SUV fényezése, miközben a tanulmány kívülről megvilágított küszöbjei a terepjárók oldalsó fellépőit idézik – új koncepcióautójának kettős pozicionálását nem bízta a véletlenre a gyár. 
A Concept Coupé SUV 4935 mm hosszú, 1739 magas, és 2044 mm széles; tengelytávja 2916 mm: gyakorlatilag azonos tengelytáv mellett tehát hosszabb, szélesebb és alacsonyabb az M-osztálynál; a tekintélyes karosszéria alatt óriási, 22 colos kerekek feszülnek. A karosszéria hátsó kialakítását az S-osztály Coupé ihlette; a jövőben ez a vízszintes elrendezés lesz a Mercedes kupék szabványos farkialakítása. 
A tanulmányautó hagyományos belső égésű erőforrást kapott. A háromliteres, hathengeres motor legnagyobb teljesítménye 333 lóerő, nyomatékcsúcsa 480 Nm. A twin turbó V6-oshoz a márka ötféle üzemmódban (komfort, csúszós út, sport, sport+, egyéni) működtethető, kilencfokozatú automata sebességváltója csatlakozik. 
A menetteljesítményeket nem részletezi a Mercedes, de a kerámia fékrendszer komoly dinamikára enged következtetni. Elöl kettős keresztlengőkarokat, hátul multilink felfüggesztést kapott a tanulmány, a légrugózás kerekenként szabályozható csillapítást és aktív oldaldőlés-stabilizálást tud.

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.