A Mercedes is terepkupét épít

Mercedes-Benz Concept Coupé SUV

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.04.21. 11.00

A BMW X6 ellenfelének szánja új tanulmányautóját a Mercedes. Az M-osztály méreteit a GLA stíluselemeivel elegyíti a koncepció.

Miközben az Audi a BMW X4 piacát ostromolná a TT Outdoor Concept terepkupéval, a Mercedes-Benz egy méretosztállyal feljebb, a hamarosan megújuló BMW X6 ellenében próbál alternatívát nyújtani. 

Nyers fémfelületet idéz, és ezzel a XX. század ötvenes éveinek legendás versenyautói, az Ezüst nyilak előtt tiszteleg a bonyolult nevű Mercedes-Benz Concept Coupé SUV fényezése, miközben a tanulmány kívülről megvilágított küszöbjei a terepjárók oldalsó fellépőit idézik – új koncepcióautójának kettős pozicionálását nem bízta a véletlenre a gyár. 
A Concept Coupé SUV 4935 mm hosszú, 1739 magas, és 2044 mm széles; tengelytávja 2916 mm: gyakorlatilag azonos tengelytáv mellett tehát hosszabb, szélesebb és alacsonyabb az M-osztálynál; a tekintélyes karosszéria alatt óriási, 22 colos kerekek feszülnek. A karosszéria hátsó kialakítását az S-osztály Coupé ihlette; a jövőben ez a vízszintes elrendezés lesz a Mercedes kupék szabványos farkialakítása. 
A tanulmányautó hagyományos belső égésű erőforrást kapott. A háromliteres, hathengeres motor legnagyobb teljesítménye 333 lóerő, nyomatékcsúcsa 480 Nm. A twin turbó V6-oshoz a márka ötféle üzemmódban (komfort, csúszós út, sport, sport+, egyéni) működtethető, kilencfokozatú automata sebességváltója csatlakozik. 
A menetteljesítményeket nem részletezi a Mercedes, de a kerámia fékrendszer komoly dinamikára enged következtetni. Elöl kettős keresztlengőkarokat, hátul multilink felfüggesztést kapott a tanulmány, a légrugózás kerekenként szabályozható csillapítást és aktív oldaldőlés-stabilizálást tud.

Kommentek

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.