Így kényeztet a jövőben a BMW

BMW Vision Future Luxury

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.04.20. 08.00

Hol máshol, mint Kínában mutatta be legújabb űberluxus-tanulmányát a BMW. Újszerű anyaghasználat, merész formák, előremutató technológiák jellemzik.

A BMW-től megszokhattuk, hogy tanulmányautói anyagában és formájában is szabadon értelmezik a felületek fogalmát. Ezúttal a karosszéria vonalvezetése megmaradt viszonylag józannak; a Pininfarina Gran Lusso tanulmányt idéző formát a BMW szériamodelleiről ismert aerodinamikai megoldások (Air Breather, Air Curtain, stb.) merészebben kivitelezett változatai tagolják.

Annál eredetibb utastér kidolgozása. A BMW Vision Future Luxury belsejét egymásra rétegelt szénszálas szövetből, alumíniumból és bőrből alakították ki, így az egyes funkcióknak (műszerek, kezelőszervek) nem az anyagok hajlításával, hanem a rétegek különböző mélységű bemarásával alakítottak ki helyet. 
A gyakorlatilag illesztési hézagok nélküli belső szerkezet egyéb előnyökkel is jár: az ülésváz részben átvehette a B-oszlop merevítő szerepét, ezért a központi tetőoszlop a megszokottnál filigránabb lehetett; ennek előnyét a szokásos módon: hátrafelé nyíló hátsó oldalajtóval aknázták ki. 
A felületek háromdimenziós kialakítása a műszerparkra is hatással volt: a három részre osztott digitális kijelzősor térbeli megjelenítést alkalmaz. Természetesen kibővített funkcionalitású head-up display is került az autóba, mégsem ezek a legizgalmasabb részletek. A jobb első utas saját monitort kapott, ahol az online funkciókkal játszadozhat, illetve adatokat oszthat meg a vezetővel. 
Ugyanezt a funkciót a hátsó utasok is megkapják; kiemelhető táblagépükön leolvashatók a legfontosabb menetadatok, hozzáférhetők a BMW internetes szolgáltatásai, és természetesen multimédiás funkciók is rendelkezésre állnak. Hátul egyébként is különleges utazási élményt kínál a BMW Vision Future Luxury: akárcsak a repülőgépek első osztályán, a külvilágtól többé-kevésbé elszeparált, bőrben és fénysávokkal áttört fában bővelkedő környezetben foglalhatnak helyet. 
Ennyi extravagancia mellett szinte mellékes, hogy a tanulmányautón elöl lézer-fényszórók világítanak, hátul pedig rendkívül kis helyigényű, organikus LED-ekből épülnek fel a helyzetjelzők.

Kommentek

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.