Így kényeztet a jövőben a BMW

BMW Vision Future Luxury

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.04.20. 08.00

Hol máshol, mint Kínában mutatta be legújabb űberluxus-tanulmányát a BMW. Újszerű anyaghasználat, merész formák, előremutató technológiák jellemzik.

A BMW-től megszokhattuk, hogy tanulmányautói anyagában és formájában is szabadon értelmezik a felületek fogalmát. Ezúttal a karosszéria vonalvezetése megmaradt viszonylag józannak; a Pininfarina Gran Lusso tanulmányt idéző formát a BMW szériamodelleiről ismert aerodinamikai megoldások (Air Breather, Air Curtain, stb.) merészebben kivitelezett változatai tagolják.

Annál eredetibb utastér kidolgozása. A BMW Vision Future Luxury belsejét egymásra rétegelt szénszálas szövetből, alumíniumból és bőrből alakították ki, így az egyes funkcióknak (műszerek, kezelőszervek) nem az anyagok hajlításával, hanem a rétegek különböző mélységű bemarásával alakítottak ki helyet. 
A gyakorlatilag illesztési hézagok nélküli belső szerkezet egyéb előnyökkel is jár: az ülésváz részben átvehette a B-oszlop merevítő szerepét, ezért a központi tetőoszlop a megszokottnál filigránabb lehetett; ennek előnyét a szokásos módon: hátrafelé nyíló hátsó oldalajtóval aknázták ki. 
A felületek háromdimenziós kialakítása a műszerparkra is hatással volt: a három részre osztott digitális kijelzősor térbeli megjelenítést alkalmaz. Természetesen kibővített funkcionalitású head-up display is került az autóba, mégsem ezek a legizgalmasabb részletek. A jobb első utas saját monitort kapott, ahol az online funkciókkal játszadozhat, illetve adatokat oszthat meg a vezetővel. 
Ugyanezt a funkciót a hátsó utasok is megkapják; kiemelhető táblagépükön leolvashatók a legfontosabb menetadatok, hozzáférhetők a BMW internetes szolgáltatásai, és természetesen multimédiás funkciók is rendelkezésre állnak. Hátul egyébként is különleges utazási élményt kínál a BMW Vision Future Luxury: akárcsak a repülőgépek első osztályán, a külvilágtól többé-kevésbé elszeparált, bőrben és fénysávokkal áttört fában bővelkedő környezetben foglalhatnak helyet. 
Ennyi extravagancia mellett szinte mellékes, hogy a tanulmányautón elöl lézer-fényszórók világítanak, hátul pedig rendkívül kis helyigényű, organikus LED-ekből épülnek fel a helyzetjelzők.

Kommentek

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

F1: A Red Bullnál röhögnek az FIA-n

A Red Bullnál komolytalannak tartják a Nemzetközi Automobil Szövetség állítását, miszerint a Mercedes-, a Ferrari- és a Renault-motor háromtized másodpercen belülre került idén.

F1: Bejelentették a Sauber Honda-szerződését

A Forma-1-es Orosz Nagydíj délelőttjén hivatalosan is bejelentették, hogy 2018-tól a Sauber-csapat is a Honda erőforrásaival.

F1: A McLaren Mercedes-motorra vált jövőre?

Érdekes sztorit dobott be az egykori csapattulajdonos Eddie Jordan, de a McLaren gyorsan cáfolt.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.