Brutális Golf 400 lóerővel

280-at megy a Golf R 400

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.04.20. 08.00

Egyelőre csak tanulmányként lépett színre a versenysport-tapasztalatok alapján kifejlesztett Golf R 400. Megjelenését részben egy huszonöt éves, letűnt legenda ihlette.

A Volkswagen 1988-ban mutatta be a Rallye Golf G60-at, a homologizációs céllal, ötezer példányban készült utcai versenyautót, amely kétszer annyiba (50 000 márka) került, mint a korabeli Golf GTI. Vaskos kerékív-szélesítéseivel ennek a hangulatát hivatott felidézni a Volkswagen Golf R 400, a cég legújabb nagyteljesítményű tanulmánya. 

A 300 lóerős Golf R-nél kerek 100 lóerővel erősebb, 100 km/órára 4,9 helyett 3,9 másodperc alatt gyorsuló, a 250 km/órás leszabályozást hírből sem ismerő újdonsággal a szériagyártás határait igyekszik feltérképezni a Volkswagen. A Golf R 400 minden egyes lóerejére csupán 3,55 kilogramm tömeg jut, a 2.0 TFSI motor 450 Nm nyomatéka (Golf R: 380 Nm) állandó összkerékhajtáson keresztül jut az aszfaltra. A Haldex-kuplungos 4Motion rendszert mindkét tengelyen elektronikus differenciálzár (XDS+) egészíti ki, az ESP teljesen kikapcsolható. 
A menetdinamikához illő megjelenésről szénszálas műanyagból készült tükörházak és tetőlemez gondoskodik, az aerodinamikai elemek csak látványukban idézik a könnyű, de erős anyagot. A futóművet nem módosították a Golf R-hez képest: maradt a 20 mm-es ültetés, és az abroncsméret is ugyanaz (235/35 R 19). Ugyanakkor megnövelték a nyomtávot, és újratervezték a felniket: ezek küllői aktívan terelik a levegőt a megerősített fékrendszerhez. A nagyobb nyomtáv miatt 20-20 mm-rel megtoldották a kerékíveket. 
A Golf R-en krómozott, a Golf GTI-n piros díszítőelemek itt látványos sárga színben pompáznak. A fényszórók alatt masszí v torkok nyelik a fékek hűtéséhez szükséges levegőt. Hátul a Golf R kétszer kettő kipufogója helyett visszatértek a 2002-es R32 dupla, felfelé kunkorodó megoldásához. 
A beltér hangulatát a bőr-Alcantara borítású versenyülések határozzák meg, a felületeket szénszálas elemek díszítik, és természetesen mindenütt visszaköszön az orron feltűnő citromsárga színkód.

Kommentek

  • menőmanó

    Mindig megmosolyogtatnak ezek a szerencsétlenek.
    Még egy 2 literes 200 lovas motort sem tudnak normálisan megcsinálni és álmodoznak itt 400 lóerőről? Szánalom!

  • Guillotinee

    “450 Nm nyomatéka (Golf R: 380 Nm) állandó összkerékhajtáson keresztül jut az aszfaltra. A Haldex-kuplungos 4Motion rendszert mindkét tengelyen elektronikus differenciálzár (XDS+) egészíti ki, az ESP teljesen kikapcsolható. ”

    Nem értem!

    Most akkor Haldex vagy állandó összkerék?

    A Haldex nem állandó,ez a lényege.
    Megint kevertek valamit…..

  • menőmanó

    Guillotinee

    A negyedik generációs Haldex összkerékhajtás

    Ez már egy intelligens összkerékhajtás, mert az érzékelők segítségével a vezető szándékát is képes figyelni (kormánykerékelfordítás-érzékelő). A gépkocsi több mint 20 érzékelőjének jeleit dolgozza fel az elektronika. A nyomaték folyamatosan a négy kerék között oszlik meg, de a menetviszonyoktól függően különböző arányban. Kanyarodáskor csupán négy százalék kerül a hátsó kerekekre az olajlemezes tengelykapcsoló által beállított módon. Ez az olajnyomás szabályozásával valósítható meg. Ha például mind a négy kerék csúszik, csökkenti a motor nyomatékát. Az energiafelhasználás sokkal mérsékeltebb ennél a változatnál. A korábbi generációknál a reakcióidő is hosszabb volt. Ennél a jól méretezett nyomástároló és a nagynyomású szivattyú alkalmazásával sikerült még dinamikusabb működésűvé tenni a szerkezetet.

    Itt azt írják, hogy a nyomaték FOLYAMATOSAN a 4 kerék között oszlik meg.

  • Guillotinee

    Menőmanó!

    Megint okoskodsz!

    Bemásoktam,hogy mit írtak le a cikkben!

    Az állandó összkerékhajtás vagy állandó fix kapcsolat a sebességváltó és a tengelyek közt(lásd STI,Evo)!

    A többi vagy kézzel kapcsolható (terepjárók) vagy -mint jelen esetben- önműködő valamilyen nyomatékvesztés által működő tengelykapcsoló segítségével!(Visco,Haldex,Torsen)
    Ez ennyi!

  • Guillotinee

    Persze lehet ezt is állandó összkerékhajtásnak nevezni mert ahogy írod valóban nagyon rövid a reakcióidő és a nyomaték folyamatosan jelen van mind a négy keréken.
    Csak én ezt anno másképp tanultam!

    De mindegy,ezen ne vesszünk össze!
    Ma egyezzünk ki egy döntetlenben!
    :)

  • Guillotinee

    Bocs!
    Elbasztam!
    A Torsen Quattro is állandó összkerékhajtásnak számít mivel ott is folyamatos mechanikus kapcsolat van jelen a tengelyek és a váltó között csak ott a differenciálmű szabályoz.

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

F1: Bottasnak megígérték, hogy mehet a Mercedeshez

A Williams főnöknője, Claire Williams elárulta, hogy fel sem merült, hogy Valtteri Bottast ne engedjék el a Mercedeshez, tavaly ugyanis ígéretet tettek neki, ha alkalom adódik, mehet egy nagycsapathoz.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

Tekerd fel a hangerőt, mert itt az 5 legszebben szóló Porsche!

Ha valaki megkérdezné, hogy melyik az 5 legkirályabbul szóló Porsche, akkor már tudni fogod a választ.

Motorháztetőre vetette magát egy félnótás gyalogos

Rávetette magát a vétlen autósra, majd felháborodott, mint akit valóban elütöttek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.