Brutális Golf 400 lóerővel

280-at megy a Golf R 400

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.04.20. 08.00

Egyelőre csak tanulmányként lépett színre a versenysport-tapasztalatok alapján kifejlesztett Golf R 400. Megjelenését részben egy huszonöt éves, letűnt legenda ihlette.

A Volkswagen 1988-ban mutatta be a Rallye Golf G60-at, a homologizációs céllal, ötezer példányban készült utcai versenyautót, amely kétszer annyiba (50 000 márka) került, mint a korabeli Golf GTI. Vaskos kerékív-szélesítéseivel ennek a hangulatát hivatott felidézni a Volkswagen Golf R 400, a cég legújabb nagyteljesítményű tanulmánya. 

A 300 lóerős Golf R-nél kerek 100 lóerővel erősebb, 100 km/órára 4,9 helyett 3,9 másodperc alatt gyorsuló, a 250 km/órás leszabályozást hírből sem ismerő újdonsággal a szériagyártás határait igyekszik feltérképezni a Volkswagen. A Golf R 400 minden egyes lóerejére csupán 3,55 kilogramm tömeg jut, a 2.0 TFSI motor 450 Nm nyomatéka (Golf R: 380 Nm) állandó összkerékhajtáson keresztül jut az aszfaltra. A Haldex-kuplungos 4Motion rendszert mindkét tengelyen elektronikus differenciálzár (XDS+) egészíti ki, az ESP teljesen kikapcsolható. 
A menetdinamikához illő megjelenésről szénszálas műanyagból készült tükörházak és tetőlemez gondoskodik, az aerodinamikai elemek csak látványukban idézik a könnyű, de erős anyagot. A futóművet nem módosították a Golf R-hez képest: maradt a 20 mm-es ültetés, és az abroncsméret is ugyanaz (235/35 R 19). Ugyanakkor megnövelték a nyomtávot, és újratervezték a felniket: ezek küllői aktívan terelik a levegőt a megerősített fékrendszerhez. A nagyobb nyomtáv miatt 20-20 mm-rel megtoldották a kerékíveket. 
A Golf R-en krómozott, a Golf GTI-n piros díszítőelemek itt látványos sárga színben pompáznak. A fényszórók alatt masszí v torkok nyelik a fékek hűtéséhez szükséges levegőt. Hátul a Golf R kétszer kettő kipufogója helyett visszatértek a 2002-es R32 dupla, felfelé kunkorodó megoldásához. 
A beltér hangulatát a bőr-Alcantara borítású versenyülések határozzák meg, a felületeket szénszálas elemek díszítik, és természetesen mindenütt visszaköszön az orron feltűnő citromsárga színkód.

Kommentek

  • menőmanó

    Mindig megmosolyogtatnak ezek a szerencsétlenek.
    Még egy 2 literes 200 lovas motort sem tudnak normálisan megcsinálni és álmodoznak itt 400 lóerőről? Szánalom!

  • Guillotinee

    “450 Nm nyomatéka (Golf R: 380 Nm) állandó összkerékhajtáson keresztül jut az aszfaltra. A Haldex-kuplungos 4Motion rendszert mindkét tengelyen elektronikus differenciálzár (XDS+) egészíti ki, az ESP teljesen kikapcsolható. ”

    Nem értem!

    Most akkor Haldex vagy állandó összkerék?

    A Haldex nem állandó,ez a lényege.
    Megint kevertek valamit…..

  • menőmanó

    Guillotinee

    A negyedik generációs Haldex összkerékhajtás

    Ez már egy intelligens összkerékhajtás, mert az érzékelők segítségével a vezető szándékát is képes figyelni (kormánykerékelfordítás-érzékelő). A gépkocsi több mint 20 érzékelőjének jeleit dolgozza fel az elektronika. A nyomaték folyamatosan a négy kerék között oszlik meg, de a menetviszonyoktól függően különböző arányban. Kanyarodáskor csupán négy százalék kerül a hátsó kerekekre az olajlemezes tengelykapcsoló által beállított módon. Ez az olajnyomás szabályozásával valósítható meg. Ha például mind a négy kerék csúszik, csökkenti a motor nyomatékát. Az energiafelhasználás sokkal mérsékeltebb ennél a változatnál. A korábbi generációknál a reakcióidő is hosszabb volt. Ennél a jól méretezett nyomástároló és a nagynyomású szivattyú alkalmazásával sikerült még dinamikusabb működésűvé tenni a szerkezetet.

    Itt azt írják, hogy a nyomaték FOLYAMATOSAN a 4 kerék között oszlik meg.

  • Guillotinee

    Menőmanó!

    Megint okoskodsz!

    Bemásoktam,hogy mit írtak le a cikkben!

    Az állandó összkerékhajtás vagy állandó fix kapcsolat a sebességváltó és a tengelyek közt(lásd STI,Evo)!

    A többi vagy kézzel kapcsolható (terepjárók) vagy -mint jelen esetben- önműködő valamilyen nyomatékvesztés által működő tengelykapcsoló segítségével!(Visco,Haldex,Torsen)
    Ez ennyi!

  • Guillotinee

    Persze lehet ezt is állandó összkerékhajtásnak nevezni mert ahogy írod valóban nagyon rövid a reakcióidő és a nyomaték folyamatosan jelen van mind a négy keréken.
    Csak én ezt anno másképp tanultam!

    De mindegy,ezen ne vesszünk össze!
    Ma egyezzünk ki egy döntetlenben!
    :)

  • Guillotinee

    Bocs!
    Elbasztam!
    A Torsen Quattro is állandó összkerékhajtásnak számít mivel ott is folyamatos mechanikus kapcsolat van jelen a tengelyek és a váltó között csak ott a differenciálmű szabályoz.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Fotókon a vadonatúj Opel Insignia

Jobbkormányos testvérmárkája beelőzte az Opelt: a Vauxhall emblémájával kerültek napvilágra a következő generációs, márciusban debütáló Insignia első fotói.

Már osztják az új rendszámokat az autósoknak

Megkezdték a meglepetésbetűs új azonosítók kiosztását az okmányirodák.

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.