Megszűnik a Land Rover Freelander

Discovery Sport lesz helyette

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.04.18. 11.00

Ősszel nem csak leváltja, de át is kereszteli Freelander modelljét a Land Rover. Az utód a Range Rover névadó hagyományait követi.

Egy év múlva kerül a márkakereskedésekbe az a középkategóriás szabadidőjármű, amelyet a másfél év múlva piacra lépő, új generációs Discovery kistestvéreként pozicionál a gyár. A Discovery Sport külső megjelenését várhatóan a napokban bemutatott Discovery Vision Concept határozza meg, műszaki alapjait ugyanakkor a jelenlegi Freelander adja – újak lesznek ugyanakkor a motorok, a beltér, és természetesen a modelljelzés. 

Az autó alaphelyzetben ötszemélyes lesz, de készül majd nyújtott tengelytávú, hétüléses verzió is belőle. 
Az alábbi kémfotókon látszik, hogy a Freelandert váltó modell jóval nagyobb lesz elődjénél, formavilágában nem tagadja meg a Range Rover Evoque rokonságát – ilyen stíluselemek a gépházfedél szintjében elhelyezett fényszórók, illetve a mostaninál csekélyebb hasmagasság. 
A Land Rover vezető formatervezője, Gerry McGovern annyit elárult az autóról, hogy a Freelandernél “szexibb, vonzóbb” lesz, anélkül, hogy a Range Roverek babérjaira törne. Ez különösen fontos, mivel várhatóan jó 15 százalékkal olcsóbb lesz, mint az Evoque. 
A Discovery Sport orrában a 2,0 literes benzin- és dízelmotorokra számítunk; azokra, amelyek a Jaguar közelgő kis modelljét, az XE-t is hajtják majd. 
A későbbiekben egy harmadik Discovery modell is színre léphet; ez várhatóan kisebb, dinamikusabb és modernebb formavilágú lesz, és nagyjából azt a szerepet fogja betölteni a Land Rovernél, mint az Evoque a Range Rover sorozatában.

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.