Hibridként jöhet hozzánk a nagy Nissan SUV

Harmadik generációjába lépett a Murano

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.04.18. 10.00

Új formai koncepcióval, modern technológiákkal, különleges ülésekkel lépett színre a Nissan Murano. A modell hibrid változata hamarosan Európában is megjelenhet.

Bár hivatalosan még nem erősítették meg, minden jel arra utal, hogy 2015-ben Európába is megérkezhet a Nissan legújabb és legnagyobb szabadidőjárműve, a Murano. 

Az alapvetően észak-amerikai piacra tervezett, ott is gyártott autó előző verziója nagy benzinmotorja miatt legfeljebb jelképes jelentőséggel bírt az óvilágban, a következő modellnél azonban ügyelnek az eladhatóságra: hibrid hajtáslánc, illetve talán egy 1,6 literes, nagyteljesítményű dCi dízelmotor kerülhet az európai specifikációjú modellek orrába. 
Az USA-ban az év végén piacra lépő Murano vadonatúj formatervét az eredeti rajzolatú fényszórók (opcióként akár LED-es fényforrásokkal) és a rejtett D-oszlop határozza meg – utóbbi azt a hatást kelti, mintha a tető alátámasztás nélkül lebegne a levegőben. 
Az autó jó 70 kilogrammal könnyebb elődjénél, ami a továbbfejlesztett hajtáslánccal, a javított aerodinamikával és a csekély gördülési ellenállású abroncsokkal együtt akár 20 százalékos fogyasztáscsökkentést eredményez, legalább is az USA piacán szabványos, 3.5 V6 benzinmotor esetében. 
A Murano nem csak látványosabb, de tágasabb is elődjénél. A csomagtartó 113 literrel gyarapodott, a hátsó üléstámlák motorosan hajthatók le, majd állíthatók vissza eredeti helyzetükbe. A hátsó lábtér mintegy három centiméterrel nőtt. Az itt utazók kényelmét űrkutatási eredmények felhasználásával szerkesztett, ultra ergonomikus ülések, nagyteljesítményű ülésfűtés, valamint hátsó USB töltő-csatlakozó javítja – ezek a szolgáltatások természetesen elöl is rendelkezésre állnak. 
A Murano a vezetőtámogató, illetve megelőző biztonsági rendszerek terén is új hozza a ma elvárható maximumot; akár négy kamera és három radar szolgálja ki az olyan funkciókat, mint a holttér-felügyelet, a ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszer, az automata vészfékezés, az adaptív tempomat, a keresztirányú forgalomfigyelés, vagy az egyedülálló, 360 fokos panorámakamera, amely nem csak teljes körű képet ad a környezetről, de figyelmeztet, ha az autó környezetében bárhol mozgó tárgyat vagy személyt (pl. gyermeket) észlel.

Kommentek

  • DTF

    1.6 dci ebbe? kemény…

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.