Mindent bevet a Volvo, hogy sikeres lehessen Kínában: 78 mm-rel nagyobb tengelytávot, nagyteljesítményű turbómotort, szmogtengerben is vezethető, tiszta konnektoros hibrid hajtást. Így született meg a Volvo S60L PPHEV tanulmány, a Volvo benzines plug-in hibrid újdonsága. 

A belső égésű fronton egy kétliteres, négyhengeres benzines turbómotort mutathat fel az autó. A 238 lóerős, 350 Nm nyomatékú erőforráshoz társulnak az európai piacról már ismert, dízel hibrid modell villamos komponensei: a 68 lóerős, 200 Nm nyomatékú villanymotor, valamint a 11,2 kWh kapacitású, helytakarékos Li-Ion akkumulátor-csomag. Utóbbi 10 amperos aljzatról négy óra alatt teljesen feltölthető; egy töltéssel 50 kilométert képes megtenni tisztán elektromos üzemben, ugyanannyit, mint a dízel modell. 
Az elöl hajtó benzin- és a hátsó tengelyre szerelt villanymotor, no meg a nyolcfokozatú automata sebességváltó összjátéka 5,5 másodperc alatt löki 100 km/órára az autót, ugyanakkor ha nem kapkodunk, érdemes Power üzemmódról Hybridre kapcsolni, és ilyenkor akár 2 liternyi benzinnel is eljár az autó 100 kilométeren, illetve hatótávolsága eléri az 1000 kilométert. 


Az autó egy összkerékhajtást aktiváló gombot is kapott: ha takarékoskodás helyett maximális vonóerőátvitel szeretnénk, az AWD gombot megnyomva fixen aktiválódik a hátsó tengely elektromos hajtása. 
Egy szót az esztétikumról is érdemes ejteni: kívül matt kristályfehér gyöngyházfény kék ellenpontokkal, belül egyedi varrású gesztenyebarna bőrrel borított ülések, kormány és műszerfal teszi különlegessé az élményt.
A Volvo már jövőre beindítja az S60L PPHEV kínai sorozatgyártását a márka Csengdu városában működő üzemében.