Űrtechnika a terepjárásban

Forradalmi offroad-rendszerek, új dizájn

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.04.15. 16.00

Intelligens ablakok, lézeres fényszórók, kézmozdulatot felismerő kezelőszervek, távirányítható hajtáslánc: a Land Rover Discovery jövője túlmutat a sárdagasztáson.

Egy leszerelt anyahajó fedélzetén tartotta elő-premierjét a Land Rover vadonatúj tanulmányautója. Nem véletlenül: egyrészt fontos bejelentést tettek Richard Branson cégével közösen, másrészt azok a technológiák, amelyekkel a Discovery Vision Concept színre lép, nem evilági jószágok. 

Lépcsős tetőlemezével, aszimmetrikus hátfalával és a tetőbe vágott kémlelőablakaival a jelenlegi, negyedik Discovery előtt tiszteleg a Land Rover tanulmánya; ugyanakkor a letisztult külső vonalak mögött egy sor innovatív megoldás rejlik. 
A motoros mozgatású hátsó ajtó mögül például fellépő bukkan elő, hogy könnyen megközelíthessük a csomagtartóból kihajtogatható pótüléseket; a fellépő egyébként kerékpártartóként is szolgál. A második sori ülések síkba dönthetők, előre és hátra tologathatók – na nem kézi erővel, hanem az érintőképernyőn található kezelőfelületről. Az ajtókban kiemelhető, görgős bőröndök kaptak helyet, a háttámlák multimédiás tartozékokat rejtenek. 
A belteret mosható, víz- és olajlepergető bőrkárpit borítja, így a tisztítás gyerekjáték. A műszerfalat és a padlót fa borítja, egyes komponensek öltönyszövet burkolatot kaptak. 
Mindez lényegtelen azonban azok mellett a technológiák mellett, amelyek forradalmasíthatják a terepjárást, illetve magát az autóvezetést. Ilyen rögtön az intelligens üveg, amely az ablakok teljes felületét információközlő médiumként hasznosítja. Vagy a kézmozdulatot felismerő kezelőközpont, amellyel az ajtók nyitása, az irányjelzés, a fényszóró vagy a hátsó monitorok vezérelhetők. 
Apropó, fényszóró: a Discovery Vision Concept tárgyfelismerő, vakításgátló lézervilágítást kapott. Szintén futurisztikus ötlet, hogy az egész autó távirányítható – persze csak kis sebességnél, a közelből, de a gyár szerint ezzel a megoldással nagyban leegyszerűsíthető az utánfutók csatlakoztatása, illetve biztonságosabban leküzdhetők nehéz terepszakaszok (All-Terrain Progress Control). 
A Land Rover legendás Terrain Response rendszere, amely a kívánt tapadási jellemzőkhöz igazítja az autó minden paraméterét, ezúttal új fejlettségi szintre lép: az átlátszó gépházfedélről már írtunk, de akad itt még lézeres terepszkennelés, amely a vezető elé vetíti az autó előtt fekvő terep háromdimenziós domborzati rajzát; ez a rajz aztán akár az All-Terrain Coach vezetősegéd rendszerbe is betáplálható, és az autó kijelöli a terepszakaszon átvezető, optimális utat. Szintén lézerek mérik a vízmélységet, ha gázlóhoz érünk, így nem érheti kellemetlen meglepetés a sofőrt. 
Az autó további részleteiről – például a hajtásláncról – a következő napokban tájékoztat a Land Rover.

Kommentek

  • Guillotinee

    Oké!
    Nekem már jöhet is egy tesztelni.

  • Tede

    Sirály :) de remélem stabil lesz az elekrtonika, mert ha nem elvisz az ár :)

Borsos áron eladó a Need For Speed egyik sztárja

A GTA Spano másolata igazi sztár. Nem csak a Need For Speed moziban tűnt fel, de a világ egyik legnépszerűbb előadójának klipjében is. Most bárki licitálhat rá.

F1: Itt van Vettel és Räikkönen új Ferrarija

A Ferrari is leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen új járgánya az SF70H névre hallgat.

F1: Hamiltonnak nem hiányzik Rosberg

Lewis Hamilton azt mondja, kicsit furcsa lesz, hogy immár Valtteri Bottas dolgozik a garázs túlfelén, de nem igazán izgatja a dolog.

F1: Besült a Toro Rosso első futása

A Toro Rosso csütörtökön küldte pályára első ízben 2017-es modelljét, de motorhiba miatt nem jutott messzire az STR12-es.

Szavazz! Melyik legyen Az Év Autója?

Március 6-án kiderül, melyik típus nyeri a hét döntős közül Az Év Autója 2017 címet. Addig szavazzon Ön is!

Videóra vették, ahogy a rendőr beléjük rohan a Kálvárián

Kollégánk feleségének autójába rongyolt egy szirénázó rendőr a Kálvária téren, miközben gyermekük az első ülésen utazott, gyerekülésben.

A legerősebb Porsche… egy hibrid szedán!

680 lóerős rendszerteljesítmény, 310 km/óra végsebesség, 2,9 liter/100 km átlagfogyasztás: a Panamera új csúcsmodellje a Turbo S E-Hybrid.

Lopás miatt pereskedik a Google cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozicionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.