Űrtechnika a terepjárásban

Forradalmi offroad-rendszerek, új dizájn

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.04.15. 16.00

Intelligens ablakok, lézeres fényszórók, kézmozdulatot felismerő kezelőszervek, távirányítható hajtáslánc: a Land Rover Discovery jövője túlmutat a sárdagasztáson.

Egy leszerelt anyahajó fedélzetén tartotta elő-premierjét a Land Rover vadonatúj tanulmányautója. Nem véletlenül: egyrészt fontos bejelentést tettek Richard Branson cégével közösen, másrészt azok a technológiák, amelyekkel a Discovery Vision Concept színre lép, nem evilági jószágok. 

Lépcsős tetőlemezével, aszimmetrikus hátfalával és a tetőbe vágott kémlelőablakaival a jelenlegi, negyedik Discovery előtt tiszteleg a Land Rover tanulmánya; ugyanakkor a letisztult külső vonalak mögött egy sor innovatív megoldás rejlik. 
A motoros mozgatású hátsó ajtó mögül például fellépő bukkan elő, hogy könnyen megközelíthessük a csomagtartóból kihajtogatható pótüléseket; a fellépő egyébként kerékpártartóként is szolgál. A második sori ülések síkba dönthetők, előre és hátra tologathatók – na nem kézi erővel, hanem az érintőképernyőn található kezelőfelületről. Az ajtókban kiemelhető, görgős bőröndök kaptak helyet, a háttámlák multimédiás tartozékokat rejtenek. 
A belteret mosható, víz- és olajlepergető bőrkárpit borítja, így a tisztítás gyerekjáték. A műszerfalat és a padlót fa borítja, egyes komponensek öltönyszövet burkolatot kaptak. 
Mindez lényegtelen azonban azok mellett a technológiák mellett, amelyek forradalmasíthatják a terepjárást, illetve magát az autóvezetést. Ilyen rögtön az intelligens üveg, amely az ablakok teljes felületét információközlő médiumként hasznosítja. Vagy a kézmozdulatot felismerő kezelőközpont, amellyel az ajtók nyitása, az irányjelzés, a fényszóró vagy a hátsó monitorok vezérelhetők. 
Apropó, fényszóró: a Discovery Vision Concept tárgyfelismerő, vakításgátló lézervilágítást kapott. Szintén futurisztikus ötlet, hogy az egész autó távirányítható – persze csak kis sebességnél, a közelből, de a gyár szerint ezzel a megoldással nagyban leegyszerűsíthető az utánfutók csatlakoztatása, illetve biztonságosabban leküzdhetők nehéz terepszakaszok (All-Terrain Progress Control). 
A Land Rover legendás Terrain Response rendszere, amely a kívánt tapadási jellemzőkhöz igazítja az autó minden paraméterét, ezúttal új fejlettségi szintre lép: az átlátszó gépházfedélről már írtunk, de akad itt még lézeres terepszkennelés, amely a vezető elé vetíti az autó előtt fekvő terep háromdimenziós domborzati rajzát; ez a rajz aztán akár az All-Terrain Coach vezetősegéd rendszerbe is betáplálható, és az autó kijelöli a terepszakaszon átvezető, optimális utat. Szintén lézerek mérik a vízmélységet, ha gázlóhoz érünk, így nem érheti kellemetlen meglepetés a sofőrt. 
Az autó további részleteiről – például a hajtásláncról – a következő napokban tájékoztat a Land Rover.

Kommentek

  • Guillotinee

    Oké!
    Nekem már jöhet is egy tesztelni.

  • Tede

    Sirály :) de remélem stabil lesz az elekrtonika, mert ha nem elvisz az ár :)

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.