Űrtechnika a terepjárásban

Forradalmi offroad-rendszerek, új dizájn

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.04.15. 16.00

Intelligens ablakok, lézeres fényszórók, kézmozdulatot felismerő kezelőszervek, távirányítható hajtáslánc: a Land Rover Discovery jövője túlmutat a sárdagasztáson.

Egy leszerelt anyahajó fedélzetén tartotta elő-premierjét a Land Rover vadonatúj tanulmányautója. Nem véletlenül: egyrészt fontos bejelentést tettek Richard Branson cégével közösen, másrészt azok a technológiák, amelyekkel a Discovery Vision Concept színre lép, nem evilági jószágok. 

Lépcsős tetőlemezével, aszimmetrikus hátfalával és a tetőbe vágott kémlelőablakaival a jelenlegi, negyedik Discovery előtt tiszteleg a Land Rover tanulmánya; ugyanakkor a letisztult külső vonalak mögött egy sor innovatív megoldás rejlik. 
A motoros mozgatású hátsó ajtó mögül például fellépő bukkan elő, hogy könnyen megközelíthessük a csomagtartóból kihajtogatható pótüléseket; a fellépő egyébként kerékpártartóként is szolgál. A második sori ülések síkba dönthetők, előre és hátra tologathatók – na nem kézi erővel, hanem az érintőképernyőn található kezelőfelületről. Az ajtókban kiemelhető, görgős bőröndök kaptak helyet, a háttámlák multimédiás tartozékokat rejtenek. 
A belteret mosható, víz- és olajlepergető bőrkárpit borítja, így a tisztítás gyerekjáték. A műszerfalat és a padlót fa borítja, egyes komponensek öltönyszövet burkolatot kaptak. 
Mindez lényegtelen azonban azok mellett a technológiák mellett, amelyek forradalmasíthatják a terepjárást, illetve magát az autóvezetést. Ilyen rögtön az intelligens üveg, amely az ablakok teljes felületét információközlő médiumként hasznosítja. Vagy a kézmozdulatot felismerő kezelőközpont, amellyel az ajtók nyitása, az irányjelzés, a fényszóró vagy a hátsó monitorok vezérelhetők. 
Apropó, fényszóró: a Discovery Vision Concept tárgyfelismerő, vakításgátló lézervilágítást kapott. Szintén futurisztikus ötlet, hogy az egész autó távirányítható – persze csak kis sebességnél, a közelből, de a gyár szerint ezzel a megoldással nagyban leegyszerűsíthető az utánfutók csatlakoztatása, illetve biztonságosabban leküzdhetők nehéz terepszakaszok (All-Terrain Progress Control). 
A Land Rover legendás Terrain Response rendszere, amely a kívánt tapadási jellemzőkhöz igazítja az autó minden paraméterét, ezúttal új fejlettségi szintre lép: az átlátszó gépházfedélről már írtunk, de akad itt még lézeres terepszkennelés, amely a vezető elé vetíti az autó előtt fekvő terep háromdimenziós domborzati rajzát; ez a rajz aztán akár az All-Terrain Coach vezetősegéd rendszerbe is betáplálható, és az autó kijelöli a terepszakaszon átvezető, optimális utat. Szintén lézerek mérik a vízmélységet, ha gázlóhoz érünk, így nem érheti kellemetlen meglepetés a sofőrt. 
Az autó további részleteiről – például a hajtásláncról – a következő napokban tájékoztat a Land Rover.

Kommentek

  • Guillotinee

    Oké!
    Nekem már jöhet is egy tesztelni.

  • Tede

    Sirály :) de remélem stabil lesz az elekrtonika, mert ha nem elvisz az ár :)

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

Mazda3: nemcsak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.