Vége a találgatásoknak: a Peugeot a 208 helyett a 2008, azaz városi szabadidőjárműve alapján alakította ki azt a versenyautót, amellyel gyári csapata 2015-ben visszatér egykori győzelmei színterére: a Dakar ralira. 
Azon túlmenően, hogy a versenyautónak műszakilag nyilván nem sok köze lesz a szériaváltozathoz, a dizájnerek jó kézzel nyúltak a kisméretű városi járgány formavilágához. Megfelezték az oldalajtók számát, de a 37 colos (94 cm!) kerekeknek köszönhető, hatalmas emelés és a gigantikus aerodinamikai kiegészítők mellett ez a módosítások legkevésbé feltűnő eleme. Külön kihívást jelentett az orr kialakítása, ahol a minimális túlnyúlást kellett a szériaautó dizájnjával összemosni. 

A 2008 DKR a kétszeres Párizs-Dakar győztes 205 T16 (1987, 1988) társaságában

A tervezők a hosszabb rugóutak és nagyobb kerekek érdekében feláldozták az összkerékhajtás opcióját; így a 2008 DKR elsőkerék-hajtással áll majd rajthoz 2015 januárjában. Carlos Sainz szerint, aki az utóbbi két alkalommal kétkerék-hajtású autóval vágott neki a Dakarnak, “ha gondosan megtervezik, egy ilyen konfigurációval is meg lehet nyerni a versenyt.” 
A további műszaki részletekről a későbbiekben rántják le a leplet, addig is videó: