Európa nem kap Citroën luxusterepjárót

Citroën DS 6WR

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.04.15. 16.45

A kínai piacra készült, ott is mutatja be új prémium szabadidőjárművét a Citroën. Európai forgalmazása egyelőre nincs terítéken.

Tavaly ilyenkor mutatta be Wild Rubis névre keresztelt szabadidőautó-tanulmányát a Citroën. A konnektoros hibrid SUV sorozatgyártásáról már tavaly szeptemberben megszületett a döntés, most pedig itt a végleges termék: a DS 6WR. 

A Wild Rubis-nál valamivel rövidebb, keskenyebb és magasabb DS 6WR megjelenésében hű maradt az irányadó szabadidőjárműhöz, ugyanakkor technikájában a jövő helyett a jelent képviseli: nincs hibrid összkerékhajtás, csupán kétféle benzinmotor (e-THP 160 és THP200), amelyek az első kerekeket hajtják. Ha valakinek hiányoznának a terepképességek, a Grip Control ESP-vezérlő rendszer segít leküzdeni az enyhébb akadályokat. 
A 6WR-t Párizsban tervezték, gyártani viszont Sencsenben fogják. A DS önálló márkaként van jelen Kínában, rohamléptekkel terjeszkedik; az eddigi két modell (DS5, DS 5LS) mellé 2014 végén piacra lépő 6WR komoly lendületet adhat a márkának.

Kommentek

  • Tede

    hát ezek hülyék. végra citrom nomrális kinézetű kosikat gyárt, és lendülhetne, de farncia nagyképűségből nem adnak európának. Akkor egyétek meg a Csigátok :)

  • Guevara

    Érdemben itt úgysem fogyna. Lásd a franciák nagyautóit, kupéit. Amikor valamelyiknek megszüntetik a gyártását utód nélkül, akkor nagy a sajnálkozás a neten, de éppen azért szűnt meg a típus, mert nem vettem meg senki. Autógyártókkal úgy lehet szimpatizálni és támogatni őket érdemben, hogy megvesszük a termékeiket.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.