Corvette-motorral zúz a Defender!

Limitált példányszámban rendelhető az Icon D90

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.04.13. 11.00

Egyedi megrendelésre készült az a Defender 90, amelynek alumínium bőrén belül szinte egyetlen alkatrészt sem hagytak érintetlenül eszement kaliforniai alkotói.

A kaliforniai Icon tuningműhely nem hétköznapi átépítéseiről ismert; leghíresebb alkotásuk a Thriftmaster, egy akár 435 lóerős V8-as sportblokkal felszerelt, modern futóművel és kormánygéppel vezethetővé tett, hatvanéves Chevy pickup. 

A kontraszt ezúttal kisebb, ám a végeredmény nem kevésbé mellbevágó: az Icon D90 minden, amit egy autótól valaha elvárhatsz! Az egyedi munkaként indult, ám azóta “rendkívül limitált példányszámú” projektként a műhely portfóliójába felvett Defendert egy kaliforniai ügyfél rendelte meg a cégtől, hétvégi buliautónak, amivel elmehet szörfözni, síelni, vagy csak kocsikázni a haverokkal. 
Az Icon legjobb szokása szerint az autó megjelenése nem árulkodik az átépítésről. A karosszéria borítóelemeivel nem is csináltak semmit azon kívül, hogy leszerelték, majd homokfúvás után a Bentley katalógusából kiválasztott matt fekete festékkel lefényezték. A beépített ködfénnyel szerelt lökhárítók az Icon raktárából származnak. 
A beltér első pillantásra eredetinek tűnhet, pedig a konzoloktól kezdve a műszereken át a kormányig minden egyedi darab. Az audiorendszer alá feltörhetetlen, zárható széfet építettek be, a klasszikus stílusú mérőműszerek vadonatúj darabok, a kapcsolókat rozsdamentes acélból CNC-zték, lecserélték az üléseket. A 17 colos kerekek, az elöl hat-, hátul négydugattyús sportfékek, a LED-es fényszórók és a teljes elektromos hálózat is vadonatúj darab. A padlón vízleeresztő lyukakat vágtak, így sem a tengervíztől, sem az eleredő esőtől nem kell félteni a gépet. 
Mindez elhomályosul azonban a hajtáslánc átépítése mellett: noha az Egyesült Államokban annak idején forgalmazták V8-as benzinmotorral a Defendert, a most beleműtött LS3 blokk a Chevrolet kínálatából származik. A 6,2 literes V8-as annak idején a hatodik generációs Chevy Corvette alapmotorjaként szerzett nevet magának, ebben a kivitelében 436 lóerőt tudott. A brutális motor 575 Nm nyomatéka négyfokozatú automata váltón keresztül hajt bele egy egyedi fejlesztésű, kétféle áttétellel kínált felezővel megspékelt, kapcsolható összkerékhajtási rendszerbe. 
Az átalakítások összességükben a gyártó szerint makulátlan közúti viselkedést eredményeznek, a terepadottságok megőrzése mellett – és ha véletlenül mégsem, akkor sincs semmi baj, mert ennél állatabb Defije úgysincs senkinek a világon.

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.