Az összes traffipaxot ráküldik az autósokra

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.04.12. 06.30

Április 14-16-ig az összes traffipaxszal egyszerre vadásznak a gyorshajtókra. A rendőrség nemzetközi akcióhoz csatlakozik.

A TISPOL (European Traffic Police Network) április közepére hirdette meg a Speed kampány végrehajtását, amely a gyorshajtók kiszűrését célozza. A kifejezetten a sebességhatárok betartásának ellenőrzésére irányuló kampányt Magyarországon április 14-16. között, azaz hétfő reggeltől szerda éjfélig tartják.

Az akció országos szintű, ennek megfelelően a fővárosban, valamennyi megyében és a gyorsforgalmi utakon egyaránt számítani lehet ellenőrzésekre. A háromnapos akcióban a rendőrség valamennyi működőképes sebességmérő készülékét beveti, az automata és a hagyományosnak tekinthető mobil eszközöket egyaránt.

A rendőrség állítja, hogy Magyarországon a közúti balesetek egynegyedének a hátterében az abszolút és a relatív sebességtúllépés áll. A halálos balesetek vonatozásában ez az arány még magasabb, akár a negyven százalékot is elérheti. De vajon ott mérnek, ahol ez indokolt? Ebből a cikkből kiderül.

A rendőrség szerint nem aljas dolog lesből traffizni, mert az úgynevezett rejtett ellenőrzési módszert számos másik európai ország is alkalmazza. Az Egyesült Királyság, Svájc, Németország, Franciaország területén a sebességmérő kamerákat közúti jelzőtáblák mögött, erdőben, út mentén elhelyezett tárgyakban, vagy civil gépkocsikban és motorkerékpárokban egyaránt elhelyezhetik.

Kommentek

  • siray

    Nem tudtam a verdám fent tartani…,most bringázok,bár nincs kizárva,hogy a kerékpárutakon is ellenőrizni fogják a sebesség betartását….

  • kodiakxr

    Üzenem a rendőrségnek, hogy igenis aljas dolog lesből támadni. Az Egyesült Királyságban, azon belül Skóciában autózok évek óta és bizony nem lehet találkozni ilyen aljas trükkökkel. Valóban telepítenek kamerákat táblákra és nem mögé, de ezt előre jelzik másik táblával. A rendőrség kemény, de milliószor korrektebb, mint magyar kollégáik. Ja, ha az ember nem csinál valami baromságot az úton, nem állítanak félre, hogy zaklassanak.Summa summarum, aljas, undorító pénzvadászat.

  • DTF

    Azt mondom h alljanak oda, merjek a sebessget, oke! De miert kellmdirekt olyan heyleken merni, ahol indokolatal tabla vagy egyszeruen csak ottfelejtett tabla van? Szerintem barmira nem korrekt az ha egy 110 maxos autouton tele van 70-90-re lassitoval tok feleslegesn es direkt erre a szakaszra allnak be ugy, hogy aljas modon bokorbol mernek.
    Nem ertem h miert alladoan a sebessegtullepest merik? Palyan alatalabn mindenki max 140-145tel megy ritka 200-as allatja. De ahol 100-ra csokkentik a maxon 1-2 kmen keresztul es szinte senki sem lassit csak picit, na oda allnak… Ahelyett h ramennenek a jobbra tartasra. Rengetegen szarnak ra, tobbszor jobbrol kell elhaladni mellettuk!

  • lewega

    Én úgy gondolom, hogy ottfelejtett tábláknál, és hasonló helyeken tényleg ronda dolog traffipaxozni,de igenis lesből mérjék a sebességet! Ha az autós tudja, hogy itt mérnek, akkor betartja a sebességet, utána viszont már nem. De ha nem tudja, hogy hol a traffipax, akkor előbb-utóbb rákényszerül, hogy szabályosan vezessen, mert akárhol bemérhetik.

  • vicces

    Vicces,de Vas megyében direkt kerülik a rend őrei a forgalmas utakat olyan helyen mérnek ahol szinte nincs is forgalom,például bucsui határátkelő, Szombathelyen Zanati út tabu vagy az ország leghosszabb utcáján Gencsapátiban évek óta nem láttunk traffipaxot pedig itt rengeteg az öreg biciklis és százzal száguld el mellette a tahó harmincas táblánál mindenki százzal közlekedik,gyökér módon és a rendőrök baromságokért csesztetik az embereket, nem gondolkodik aki vezényli a traffipaxot vagy csak cseszik rá,ne országúton merjenek hanem ahol sok a biciklis,és lakott területen.

  • Ambrus Gergely

    Városban 70, 30-as táblánál 50-60-ra lassítok, országút 150 ha forgalom engedi, autópálya pedig 160 körül, néha 200.
    Persze akinek 14-es virsli gumija van, nincs ESp, kipörgésgátló, ABS, 8 légzsák, márkás gumiabroncs, betonstabil futómű, azok szerintem maradjanak csak a dodzsem sebességkorlátozásnál.

  • husky

    Megint ez az ócska süket duma valós alap nélkül. Itt a jőidő és pénzt is kell beszedni, ennyi.
    A belső sávban lassan közlekedőket büntessék már meg végre! A hülyék meg megint elszállnak majd az éjszakában a vidéki utakon, az irreális tempó miatt. Azt ki méri?? Senki! Ha meg valakit teherautóval vagy busszal ütnek el, annak sajna tök mindegy, hogy 40-nel vagy 80-nal történik!

  • Shaperd67

    Az összes traffipaxot ráküldik az autósokra.

    Kétszer annyit kellene.
    Amelyik vadbarom ész nélkül száguldozik városban (70-80), főúton (120-140) vagy autópályán (170-200) és baleset részese lesz a gyorshajtás miatt, kívánom neki, hogy az autóban ott üljön az egész család gyerekestül vagy éppen a haveri társaság. A balesetet csak a sofőr élje túl és utána el lehet azon gondolkozni, hogy ésszerű volt-e a száguldozás!?
    Ennyi!

  • hulyemernok

    Úgy gondolom ésszel közlekedek, figyelem is a táblákat, de egyszerűen nem lehet egyes helyeken betartani azokat a sebességeket amik ki vannak táblázva. Másik tapasztalat, hogy aki “nem tud vezetni” annak a megengedett sebesség is 100x veszélyesebb mint aki tisztába van maga és autója korlátaival és esetleg gyorsabban hajt a kelleténél. Tapasztalataim alapján sokkal veszélyesebb helyzeteket teremt ha valaki 50 helyett 30-al döcög vagy 90 helyett 50-el, mintha épp 70-el vagy 120-al hajt el az ember egy ugyanilyen korlátozásoknál. Persze ezek csak példák, út és helyzetfüggő minden szituáció.

  • Guillotinee

    Ambrus gyerek megint azt hiszi,hogy az X5-ös mindentől megvédi..:D:D
    Ha eszed lenne,tudnád hogy betonkemény fék is kéne….

    Nehogy te is így járj!

    https://www.youtube.com/watch?v=db4dLPqOq5U

    https://www.youtube.com/watch?v=hGSVmc8BB1E

  • Shaperd67

    Ambrus!

    Ezt ki tudnád védeni a 160-200-as tempóddal, ESP-vel, kipörgésgátlóval, ABS-sel, 8 légzsákkal, márkás abroncsokkal?
    Szerintem még 88 légzsákkal se.
    http://www.youtube.com/watch?v=1_D7_08xo2k

  • Shaperd67

    Ezt a videót ajánlanám mindenki(!!!) – gyalogosok, kerékpárosok, motorosok és autósok – figyelmébe:

    http://www.youtube.com/watch?v=U65t-8NDMkk

    Van, amikor a bunkó gyalogos ott megy át az úttesten, ahol nem kellene.
    Van, amikor a bunkó autós nem veszi figyelembe a gyalogos-átkelőhelyet.
    Van, amikor a bunkó kerékpáros, vagy motoros kerülgeti az autókat.

    Akárhonnan nézzük, mindenhol vannak gyalogosok, motorosok, autósok, akik szarnak mindenkire, csak ők haladhassanak.

  • v_johny

    A 62-es főút mellett (!) nagy munkálatok folynak, így végig 40-es táblák (esetenként 60-as) vannak kint. Tegnap du. mikor arra jártam, az összes tábla félre lett fordítva (bár lényegében látszik mi áll a táblán, így elgondolkodtató helyzet). A Börgöndi lehajtónál viszont egy 40-es tábla nincs elfordítva, így a köv kb 3km-es szakaszon nagyjából Jánosmajor-ig él a korlátozás mert semmi nem oldja fel. (Ezen szakasz előtt kb 4km-en és utána kb 4km-en el van fordítva az összes tábla.) Mindenki ment “rendesen”, még rám is villogtak hogy miért lassítottam le (10-ből ha kettő-három autós vette észre), így tartották a 90-et (vagy 100-at abban a hitben hogy 90 a megengedett). Bizony, ahogy gondoljátok, rendőrautó állt a Jánosmajor előtti bevezető szakaszon. Péntek délután (is) nagy a forgalom erre, aki 40-es táblánál 90-100-at tartotta (mint előzőleg írtam, kb 10-ből 7-8 autós), azoknak jön majd a csekk és nem is kis összegről a köv héten (már ha mértek az Astra-ból, konkrétan nem figyeltem)… Egyébként az út mellett folynak a munkálatok (nem az úton), mutatja is, hogy elfordítják a táblákat mivel jól autózható egyenes szakaszról van szó… Nagyon kell figyelni…

  • menőmanó

    Shaperd67
    Téged is kivonhatna már a forgalomból valami vagy valaki.

  • v_johny

    Kimaradt: Székesfehérvár – Seregélyes az érintett szakasz…

  • hulyemernok

    v_johny nagy frászok a rendőreink, de én még olyannal nem találkoztam, hogy építkezés miatti forgalomlassításnál mérnének. persze itt már minden lehetséges…

  • HERCULES

    Inkább ahhoz lenne eszük, hogy a bűnözőket elkapják! Ahhoz persze nincs tehetség és abból nem jön össze a jutalom a rendőrségi vezetőknek..! Néha-néha tudnak villantani valamit, de ez az arány sokkal kevesebb, mint a halálos közúti balesetek száma..! Nem vagyok az indokolatlan gyorshajtás híve, de szerintem megéri beruházni egy radar-lézer blokkolóra az autóba! Olcsóbb, mint ha büntetést kellene kifizetni egy kibaszásból kirakott 30-as tábla miatt..!

  • Shaperd67

    Megjött menőmanó, aki mindig megmondja a frankót.
    Család jól van? Asszony, kölyök? Nem törted még össze őket?

  • furedi73

    menőmanó!

    Vagy inkább menőtahó? Téged mikor von már ki a forgalomból egy kamion?

  • menőmanó

    Shaperd67

    Nem a frankóságról van szó. Tudod te nagyon jól, hogy miről.

  • menőmanó

    furedi73
    Te meg ki a franc vagy?

  • tasi69

    Pont az ilyen Ambrus félék ellen lenne jó a 3 csapás,ha megszavaznák.Aki a harmadik alkalommal trafipaxfotót kap annak elvenni a jogsiját legalább 5 évre.Csak ez nem kifizetődő a rendőrségnek.Aki ennyire tahó az megérdemelné a fejfáját valahol az út mellett,és ráírva “Én leszartam a sebességkorlátozást mindenhol,mert faszagyerek voltam”!

  • menőmanó

    tasi69
    Te sem vagy százas. :)

  • szaboata

    A görcs elkapta megint az agyakat ezzel a gyorshajtásmint balesetforrás.
    A figyelmetlenség a legfontosabb ok,és lehet akár 30-40 a sebesség.
    Ha valóban tenni akarnának a balesetmentességért,akkor 5 évente továbbképző kellene,és útépítés.Mert útjaink,azok nagyon nincsenek (kivéve a Pestieknek).

  • Guevara

    Nincs olyan sebességkorlátozás amit ne lehetne betartani. Más kérdés, hogy be akarjuk e tartani. Tudom, én sem tartok be minden korlátozást különféle szubjektív okok miatt. Mert ott vannak a nyakamon, mert koptatni kéne a féket, mert utána gyorsítani kéne ami plusz fogyasztás, stb. A balesetek szempontjából (is) az a jobb ha nem kell változtatgatni a sebességet, de ez a gyakorlatban nem kivitelezhető és ráadásul sokkal többe kerülhet ha a magunk által helyesnek ítélt sebességgel haladunk.

  • szaboata

    Nem marad más hátra,kedves kollégák,mint JELEZNI EGYMÁSNAK.Aki trafit lát,az kb egy km-ig villantson a szembe jövőnek.Ne hagyjuk kikopni ezt a szolidaritási formát.

  • Guillotinee

    szaboata!

    Csak nem mindegy,hogy valaki 30-40-el rongyol bele egy másik autóba vagy üt el valakit a zebrán vagy 70-80-al teszi ezt figyelmetlenségből.
    Tehát ha már figyelmetlen vagy legalább ne lépd túl a sebességhatárt ,ne hajts gyorsan.

  • magyarj

    A legtöbb baj abból van, ami itt is visszaköszön: az egymással szembeni türelmetlenség is intolerancia. Ja, és az Ambrus félék: a tudatlan tapló, akinek pénzt adott az Isten, de észt azt nem. Csak zárt pályán engedném közlekedni. :-)

  • Pokol

    Ez majd megint csak pénz behajtásról szól majd.Radarozni majd 30-40 km táblánál vagy a “kinn felejtett 60-as táblánál” fognak mérni és nem ott ahol baleset veszélyes.Meg ahol el tudnak bújni sunyi módon.

  • Szőrős

    Tachográfot minden autóba!

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.