Összkerékhajtással jön az új Prius

Merészebb, igényesebb lesz

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.04.07. 09.10

Változatlan aerodinamikával, de radikálisan átdolgozott dizájnnal és gazdagabb felszereltséggel érkezik jövőre a korszakalkotó hibrid negyedik generációja.

A Prius eddig kiváló hibrid volt, ám a jövőre érkező, negyedik generációnak megvan az esélye arra, hogy kiváló autó is legyen: az új modell a Toyota vadonatúj, moduláris TNGA padlólemezére épül, ami mélyebb tömegközéppontot, igényesebb vezethetőséget és akár összkerékhajtást jelent. 

A tavaly óta változatlan állapotot mutató kémfotókon az erős álcázás ellenére is nyilvánvaló, hogy az új Prius megőrzi elődeinek jellegzetes ék formáját, és azzal együtt a kiváló alaktényezőt. Csakhogy ezt a sziluettet merész vonalakkal bolondítják meg: úgy tudni, az NS4 tanulmányautó megoldásait örökli meg a következő hibrid, keskenyebb fényszórókkal, LED-szemöldökökkel, sportosan öblös alsó légbeömlővel. 
Azt már tavaly tavasszal lehetett tudni, hogy különösen takarékos lesz a negyedik Prius: CO2-kibocsátása csaknem 20 g/km-rel csökken. Szintén nem teljesen új információ a hátsó tengelyre illesztett, másodlagos villanymotor. Az viszont eddig nem volt egyértelmű, hogyan osztaná be az ‘e-AWD’, azaz elektromos összkerékhajtás erejét az autó. 
A hírek szerint a hátsó tengelyre csatolt elektromotor kizárólag kis sebességeknél, 60 km/óra alatt dolgozna, illetve csúszós útfelületen segít a vonóerő átvitelében, ezáltal a menetstabilizálásban is. 
A dupla villanymotor egyben azt is jelenti, hogy a Prius hagyományos, tehát nem konnektoros kivitele is lítiumion akkumulátort kap. Ezzel viszont olyan magas szintre emelkednek a költségek, hogy a Toyota úgy döntött, a prémium szegmens irányába mozdítja el a hibridet: igényesebb belső kidolgozással, finomabb futóműbeállítással, gazdagabb felszereltséggel teszik elfogadhatóvá a jelenleginél várhatóan több mint 10 százalékkal magasabb indulóárat. 
Jövőre egyébként nem csak a Prius, de annak konnektoros hajtáslánca is megújul: a Prius PHEV valamint hosszabb elektromos hatótávolságot és hajszállal kedvezőbb fogyasztást kínál. A fejlődés az új akkucsomagnak, a kedvezőbb aerodinamikának és a hajtáslánc javított belső súrlódásának köszönhető.

Kommentek

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

Itt zárják le Budapestet a hosszú hétvégén

Április 30-án és május 1-jén rendezik Budapesten a Nagy Futam versenyautós bemutatót több fővárosi fő közlekedési útvonal forgalmának korlátozásával.

Százéves plug-in hibriddel ünnepel a Mitsubishi

Legelső autójának modern újraértelmezésével köszönti magát az idén száz esztendős Mitsubishi.

F1: Hamiltonék nem kérnek a csapatutasításokból

A Mercedes versenyzői azt mondják, nem s szeretnének a csapatutasításokról és a pilótasorrendről beszélni, persze ha úgy alakul, engedelmeskedni kell.

Jeepre hajaz a Hyundai városi SUV-ja

Sejtelmes részletfotóval előlegezte meg a nyáron érkező Kona városi crossovert a Hyundai.

Filmbe illő balesetet videózott egy kamionos

Halálos iramban-i magaslatokat verdes az alábbi baleset, csak az a kár, hogy ez nem egy filmben történt.

A GM legjobb vicce: kabrió kisteher Corvette-motorral

A Totálisan Értelmetlen Autó, 300-as végsebességgel, platóval és nyitható keménytetővel. Nem tudom, mire, de nagyon jó!

Negyedmillió Toyotából folyik az olaj

Az Egyesült Államokban 228 ezer Toyota Tacoma pickupot hívnak vissza, mert szivárog  a differenciálművükből az olaj.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.