Összkerékhajtással jön az új Prius

Merészebb, igényesebb lesz

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.04.07. 09.10

Változatlan aerodinamikával, de radikálisan átdolgozott dizájnnal és gazdagabb felszereltséggel érkezik jövőre a korszakalkotó hibrid negyedik generációja.

A Prius eddig kiváló hibrid volt, ám a jövőre érkező, negyedik generációnak megvan az esélye arra, hogy kiváló autó is legyen: az új modell a Toyota vadonatúj, moduláris TNGA padlólemezére épül, ami mélyebb tömegközéppontot, igényesebb vezethetőséget és akár összkerékhajtást jelent. 

A tavaly óta változatlan állapotot mutató kémfotókon az erős álcázás ellenére is nyilvánvaló, hogy az új Prius megőrzi elődeinek jellegzetes ék formáját, és azzal együtt a kiváló alaktényezőt. Csakhogy ezt a sziluettet merész vonalakkal bolondítják meg: úgy tudni, az NS4 tanulmányautó megoldásait örökli meg a következő hibrid, keskenyebb fényszórókkal, LED-szemöldökökkel, sportosan öblös alsó légbeömlővel. 
Azt már tavaly tavasszal lehetett tudni, hogy különösen takarékos lesz a negyedik Prius: CO2-kibocsátása csaknem 20 g/km-rel csökken. Szintén nem teljesen új információ a hátsó tengelyre illesztett, másodlagos villanymotor. Az viszont eddig nem volt egyértelmű, hogyan osztaná be az ‘e-AWD’, azaz elektromos összkerékhajtás erejét az autó. 
A hírek szerint a hátsó tengelyre csatolt elektromotor kizárólag kis sebességeknél, 60 km/óra alatt dolgozna, illetve csúszós útfelületen segít a vonóerő átvitelében, ezáltal a menetstabilizálásban is. 
A dupla villanymotor egyben azt is jelenti, hogy a Prius hagyományos, tehát nem konnektoros kivitele is lítiumion akkumulátort kap. Ezzel viszont olyan magas szintre emelkednek a költségek, hogy a Toyota úgy döntött, a prémium szegmens irányába mozdítja el a hibridet: igényesebb belső kidolgozással, finomabb futóműbeállítással, gazdagabb felszereltséggel teszik elfogadhatóvá a jelenleginél várhatóan több mint 10 százalékkal magasabb indulóárat. 
Jövőre egyébként nem csak a Prius, de annak konnektoros hajtáslánca is megújul: a Prius PHEV valamint hosszabb elektromos hatótávolságot és hajszállal kedvezőbb fogyasztást kínál. A fejlődés az új akkucsomagnak, a kedvezőbb aerodinamikának és a hajtáslánc javított belső súrlódásának köszönhető.

Kommentek

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

Így változik az útdíjrendszer jövőre

Jövőre nem emelkednek a tömegközlekedési tarifák, és az úthasználati díjrendszerben sem lesz komoly változtatás.

Hidrogén hajthatja a Lexus új csúcsmodelljét

Brit sajtóértesülések szerint a Lexus LS utódmodellje nem is hibrid, hanem egyenesen hidrogén üzemanyagcellás lesz. A modell 2019-ben érkezik, addig még bármi megtörténhet.

F1: Wehrlein készen áll, hogy beüljön a Mercibe

A Mercedes neveltje, Pascal Wehrlein úgy gondolja, készen áll a kihívásra, ha Toto Wolffék úgy döntenek, vele pótolják a visszavonuló Nico Rosberget.

F1: Vettel nem készül a Mercedeshez

Sebastian Vettel azt mondja, nem pályázik Nico Rosberg megüresedett mercedeses ülésére, neki a Ferrarinál van dolga 2017-ben is.

Minden évben jön egy-egy elektromos Mercedes

Felső fokozatba kapcsol a Mercedes-Benz villanyautó-projektje: kilenc éven belül tíz vadonatúj elektromos modellnek kell piacra kerülnie.

F1: A Mercedes-főnök nem hajt Alonsóra, Vettelre

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azt mondja, nem igazán szeretné elcsalni Sebastian Vettelt a Ferraritól vagy Fernando Alonsót a McLarentől Nico Rosberg helyére. Kimi Räikkönen nincs a képben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.