Visszatér a legendás japán sportkupé

Mitsubishi 3000 GT revival

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.04.05. 13.00

A Lancer Evo távozásával sem marad sportkocsi nélkül a Mitsubishi. A hírek szerint azonban szedán helyett kupé, vaddisznó benzinmotor helyett sportos hibrid hajtáslánc va

A brit Auto Express úgy tudja, 2+2 üléses hibrid kupéval helyettesítené a leköszönő Lancer Evolutiont a Mitsubishi. “Kisebb autóban gondolkodik a cég, ezért ez a formátum pont ideális volna” – mondta a lapnak a márka brit képviseletének ügyvezetője, Lance Bradley. “Komoly piaci kereslet van a nagy teljesítményű, ám alacsony fogyasztásuk miatt bűntudat nélkül használható autók iránt. Ha képesek vagyunk olyan szabadidőjárművet építeni, ami két liter alatt fogyaszt, miért ne tudnánk ugyanezt megvalósítani egy sportkocsival?” 

Nem eszik azért ilyen forrón a kását: Bradley szerint konkrét tervek még nincsenek, csupán “érdeklődés és szándék”, de lássuk be, az ötlet jó hangzik. Ha megvalósul, várhatóan az ASX szabadidőjármű padlólemezére épül az új hibrid sportkocsi, hajtásláncát pedig a fenti idézetben említett konnektoros hibrid Outlander PHEV-ből kölcsönözhetné. 
A kétliteres, 119 lóerős benzinmotor és a tengelyenként elhelyezett egy-egy 25 lovas villanymotor összkerékhajtású kombója az akkucsomag két mázsás többlet súlyával párosítva ugyan nem hangzik valami izgalmasan, de nyilván minden alkotóelemén lehet annyit faragni, hogy akár egy élményautóban is megállja a helyét a hajtáslánc. 
És hogy miért a 3000GT? A belpiacon Mitsubishi GTO néven futtatott, 1990 és 2001 között gyártott kupét a Honda NSX, a Mazda RX-7, a Nissan Skyline, a Toyota Supra ellenfelének szánta a gyár, háromliteres V6-os motorja csúcskivitelében 300, később 324 lóerős volt, Evo-pótlék példaképnek tehát pont megfelelőek a paraméterek. 
Dizájn szempontjából viszont a döntéshozók figyelmébe ajánlanánk a 3000GT öregapját, a Galant GTO-t: az 1970-77 között gyártott, klasszikus (japán) szépségű kupé stíluselemeiből érdemes volna gazdagon meríteni. A Nissan már visszanyúlt ehhez a korhoz, és csak idő kérdése, hogy a városi kocsiknál évek óta tomboló retróláz mikor éri el a sportautók piacát – bár ha a tavaly bemutatott, szintén konnektoros hibrid XR-PHEV terepkupé-tanulmány ültetett kivitelével kell együtt élnünk, abba is bele tudunk törődni.

Kommentek

  • Guevara

    Ha már hibridben gondolkodnak a Mitsunál, akkor a 3000GT (GTO) stílusa jobban állna egy új kupénak. Szerencsésebb egy jövőbe mutató technikát futurisztikus héj alá telepíteni, mint egy retrós visszatekintősbe.

Negyedmillió Toyotából folyik az olaj

Az Egyesült Államokban 228 ezer Toyota Tacoma pickupot hívnak vissza, mert szivárog  a differenciálművükből az olaj.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

A GM legjobb vicce: kabrió kisteher Corvette-motorral

A Totálisan Értelmetlen Autó, 300-as végsebességgel, platóval és nyitható keménytetővel. Nem tudom, mire, de nagyon jó!

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.