A brit Auto Express úgy tudja, 2+2 üléses hibrid kupéval helyettesítené a leköszönő Lancer Evolutiont a Mitsubishi. “Kisebb autóban gondolkodik a cég, ezért ez a formátum pont ideális volna” – mondta a lapnak a márka brit képviseletének ügyvezetője, Lance Bradley. “Komoly piaci kereslet van a nagy teljesítményű, ám alacsony fogyasztásuk miatt bűntudat nélkül használható autók iránt. Ha képesek vagyunk olyan szabadidőjárművet építeni, ami két liter alatt fogyaszt, miért ne tudnánk ugyanezt megvalósítani egy sportkocsival?” 

Nem eszik azért ilyen forrón a kását: Bradley szerint konkrét tervek még nincsenek, csupán “érdeklődés és szándék”, de lássuk be, az ötlet jó hangzik. Ha megvalósul, várhatóan az ASX szabadidőjármű padlólemezére épül az új hibrid sportkocsi, hajtásláncát pedig a fenti idézetben említett konnektoros hibrid Outlander PHEV-ből kölcsönözhetné. 
A kétliteres, 119 lóerős benzinmotor és a tengelyenként elhelyezett egy-egy 25 lovas villanymotor összkerékhajtású kombója az akkucsomag két mázsás többlet súlyával párosítva ugyan nem hangzik valami izgalmasan, de nyilván minden alkotóelemén lehet annyit faragni, hogy akár egy élményautóban is megállja a helyét a hajtáslánc. 
És hogy miért a 3000GT? A belpiacon Mitsubishi GTO néven futtatott, 1990 és 2001 között gyártott kupét a Honda NSX, a Mazda RX-7, a Nissan Skyline, a Toyota Supra ellenfelének szánta a gyár, háromliteres V6-os motorja csúcskivitelében 300, később 324 lóerős volt, Evo-pótlék példaképnek tehát pont megfelelőek a paraméterek. 
Dizájn szempontjából viszont a döntéshozók figyelmébe ajánlanánk a 3000GT öregapját, a Galant GTO-t: az 1970-77 között gyártott, klasszikus (japán) szépségű kupé stíluselemeiből érdemes volna gazdagon meríteni. A Nissan már visszanyúlt ehhez a korhoz, és csak idő kérdése, hogy a városi kocsiknál évek óta tomboló retróláz mikor éri el a sportautók piacát – bár ha a tavaly bemutatott, szintén konnektoros hibrid XR-PHEV terepkupé-tanulmány ültetett kivitelével kell együtt élnünk, abba is bele tudunk törődni.