Szentendre apró, díszletbelvárossal felturbózott település Budapesttől egy kőhajításnyira. Ideális célpont, ha mégis kimozdulnánk a fővárosból, de mégsem akarunk sokat autózni.

Hol keressük?

Úti célunk a Dunakanyar kapujában, a Kőhegy (Visegrádi-hegység) és a Duna találkozásánál, a Szentendrei-szigettel szemben, gyönyörű természeti környezetben található – írja a wikipedia.

Mennyit kell utazni?

Budapesttől nagyjából 20 kilométerre fekszik Szentendre, és durván félórás autózásra kell készülni, ha oda utaznánk. Bár ha nem akarunk fizetni a parkolásért is – figyelem, Szentendrén galád módon a hétvégén is fizetni kell, ha letennénk az autót – akkor tömegközlekedéssel is mehetünk. Sőt, az lenne igazán stílszerű. Hévvel egy óra alatt kint lehetünk, de Budapest határától kiegészítő jegyre lesz szükség. Felnőtteknek 310 forintos – 15 kilométerre szóló – kiegészítő jegy kell a mezei jegy, vagy bérlet mellé.
Fizetős parkolás hétvégén is 1
maps.google.com

Üzemanyag, költségek:

40-45 kilométerrel, hétliteres fogyasztással és 410 forintos benzinnel számolva 1300 forintból autóval megúszható a túra. Autópálya-matricára nem kell költeni, de a fizetős parkolás extra költségeivel még megdobhatják a költségvetést. Fagyi 190 forint/gombóc.

Miért éppen Szentendre?

Közel van, tömegközlekedéssel is kényelmesen megközelíthető, illetve Szentendre műemlékekben is gazdag, és az egy négyzetméterre jutó művészek aránya is valószínűleg itt a legmagasabb az országban. Járműbolond szemmel a Városi Tömegközlekedési Múzeum lehet érdekes, ahol felnőtt, gyerek egyaránt elbámészkodhat. 
Itt a villamosbolondok mellett megtalálják számításaikat a gumikerekű járgányok rajongói is, nekik nemcsak néhány nyugdíjas Ikarus busszal kell beérniük, hanem találkozhatnak vörös csillaggal ékesített trolival is.
Fizetős parkolás hétvégén is 2
Gondoltak a műszaki érdeklődésű látogatókra is, rájuk régi Ikarus motorok és a hozzájuk tartozó automatikus váltók mellett gigászi differenciálművek, fékszervók, kormányművek várnak, de fényt deríthetnek a trolibusz felsővezetékek keresztezésének ősi titkára is. A szabadtéri részlegen a HÉV-ek mellett hóseprő mozdonyokat is találunk és egy kisebb gőzmozdony vezetőállásába is felkapaszkodhatunk. 
A mozdonyban érdemes elgondolkodni azon, hogy az elektronika feltalálása előtt is milyen szépen megoldották egy ennyire bonyolult szerkezet vezérlését, tisztán mechanikus eszközökkel. A belépő sem drága, csupán egy vonaljegyet kell érvényesíteni. Ha maradt még bennünk energia a ténfergéshez, még a skanzenbe is kiugorhatunk.

Szállás:

Bár Szentendréről nem nagy kaland hazajutni – feltéve, hogy budapestiek vagyunk – de ha mégis itt töltenénk pár napot, könnyen találunk megfelelő szállást is. Olcsótól a drágábbig, egyszerűtől a wellness csodával bélelt palotáig van itt minden.
További szállásajánlatok a képre kattintva tekinthetők meg:

Fizetős parkolás hétvégén is 3