BMW M4 tető nélkül

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.04.04. 10.00

Csak április közepén, a New York-i Autószalonon mutatkozik be az M4 kabrió, a BMW azonban máris elárult róla mindent. A kupénál jóval nehezebb.

A papírformának megfelelően gyorsan az M4 kupé után küldte a kabriót a BMW, az autó az április közepén nyitó New York-i Autószalonon mutatkozik be. Elődjénél, a kifutó M3 kabriónál két hengerrel kevesebbje van ugyan az új modellnek, de erősebb és könnyebb is lett.

Az M4 kabrió egész pontosan 60 kilót fogyott elődjéhez képest, de mivel az sem volt éppen pehelysúlyú, ezt csak kis előrelépésnek lehet tekinteni. Az M4 kabrió 1750 kilós üresen, vagyis sokkal nehezebb a kupénál, amely mindössze 1497 kilós.

Akárcsak a M3 Limousine és a M4 Coupé, a BMW M4 Cabrio motorházfedele és első sárvédői is alumíniumból készülnek. Emellett szénszál-erősítésű műanyagból készült a kardántengelye és toronymerevítője is. Utóbbi mindössze 1,5 kilogrammos tömeg mellett kínál olyan merevséget, ami egy hasonló kivitelű, ám alumínium alkatrésszel aligha lenne elérhető. Alapesetben 18 colos kerekeken gördül a a normál 4-estől sportosabb külsővel felruházott sportmodell, felárért kérhető 19-es felni is.

Az M4 kabrió is a háromliteres, turbós hathengerest kapta, 431 lóerős teljesítménnyel és 550 Nm-es csúcsnyomatékkal. Hatfokozatú kézi váltóval 4,6 másodperc alatt van százon a kabrió, a hétfokozatú DCT duplakuplungos váltóval 4,4 másodpercig tart ugyanez. Végsebessége mindkét esetben 250 km/óra.

A háromrészes összehajtható keménytető 20 másodperc alatt nyílik és záródik, 18 km/órás tempóig működtethető menet közben. Nyitott tetővel 220, zárttal 370 literes a csomagtartó.

Kommentek

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.