BMW M4 tető nélkül

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.04.04. 10.00

Csak április közepén, a New York-i Autószalonon mutatkozik be az M4 kabrió, a BMW azonban máris elárult róla mindent. A kupénál jóval nehezebb.

A papírformának megfelelően gyorsan az M4 kupé után küldte a kabriót a BMW, az autó az április közepén nyitó New York-i Autószalonon mutatkozik be. Elődjénél, a kifutó M3 kabriónál két hengerrel kevesebbje van ugyan az új modellnek, de erősebb és könnyebb is lett.

Az M4 kabrió egész pontosan 60 kilót fogyott elődjéhez képest, de mivel az sem volt éppen pehelysúlyú, ezt csak kis előrelépésnek lehet tekinteni. Az M4 kabrió 1750 kilós üresen, vagyis sokkal nehezebb a kupénál, amely mindössze 1497 kilós.

Akárcsak a M3 Limousine és a M4 Coupé, a BMW M4 Cabrio motorházfedele és első sárvédői is alumíniumból készülnek. Emellett szénszál-erősítésű műanyagból készült a kardántengelye és toronymerevítője is. Utóbbi mindössze 1,5 kilogrammos tömeg mellett kínál olyan merevséget, ami egy hasonló kivitelű, ám alumínium alkatrésszel aligha lenne elérhető. Alapesetben 18 colos kerekeken gördül a a normál 4-estől sportosabb külsővel felruházott sportmodell, felárért kérhető 19-es felni is.

Az M4 kabrió is a háromliteres, turbós hathengerest kapta, 431 lóerős teljesítménnyel és 550 Nm-es csúcsnyomatékkal. Hatfokozatú kézi váltóval 4,6 másodperc alatt van százon a kabrió, a hétfokozatú DCT duplakuplungos váltóval 4,4 másodpercig tart ugyanez. Végsebessége mindkét esetben 250 km/óra.

A háromrészes összehajtható keménytető 20 másodperc alatt nyílik és záródik, 18 km/órás tempóig működtethető menet közben. Nyitott tetővel 220, zárttal 370 literes a csomagtartó.

Kommentek

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.