Hétfokos napi átlaghőmérséklet mellett nincs már szükség a téli gumikra. Nyáron nem is ajánlott ezek használata, ugyanis a téli abroncsok lágyabbak, könnyebben túlmelegszenek a meleg aszfalton, valamint jobban is kopnak. Nem árt odafigyelni arra, hogy egy gumiabroncs átlagosan 40-60 ezer kilométer futás alatt teljesen elhasználódik, ezért a nyári gumik felszerelése előtt érdemes megvizsgálni a mintázat profilmélységét. Három milliméter alatt célszerű új gumikat venni.

A LeasePlan Hungária flottakezelő szerint a gumiabroncs-, illetve kerékcserén túl más ellenőrzések, valamint egy tavaszi nagytakarítás is időszerűvé válik tavasszal. A téli közlekedés ugyanis nagy mértékben igénybe veszi az autók egyéb részeit, a havas utakra szórt só és homok roncsolhatja az alkatrészeket és a fényezést is.

Hogy megnöveljük az autó alvázának, karosszériájának élettartamát, érdemes nagynyomású mosóberendezéssel eltávolíttatni a szennyeződést az autó aljáról, a kerékjáratokból, a felniről és a motortérből egyaránt.

A légkondicionáló berendezést, illetve a hűtőrendszert mindenképpen ajánlott ellenőrizni, szabaduljunk meg a hűtőbordák között vagy a klíma kondenzátorában összegyűlt levelektől és más szennyeződésektől is, sokszor ugyanis a rossz szellőzés okoz problémákat.
 
Fontos a hűtősapka ellenőrzése is, ugyanis az állandó hő miatt a belső gumitömítés berepedezhet, deformálódhat, károsodhat és idővel a sapka fémrugója is gyengülhet. Hasznos a futóművek átvizsgáltatása és beállíttatása, valamint az első és a hátsó ablaktörlők cseréje is, ha a rajtuk lévő gumi állapota indokolja.