Nagy autóval legyen drágább a parkolás!

Erősödő trend a tengerentúlon

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.04.02. 09.00

Igazságos, hogy egy két és fél tonnás, hétszemélyes behemót gazdája ugyanannyiért parkoljon, mint egy városi minié? Ugye, hogy nem? Vagy mégis? Mit gondolsz?

A világ nagyvárosai nem szeretik az autókat. Vagy legalábbis úgy tesznek, mintha nem szeretnék, és hatalmas bírságokat, környezetvédelmi díjakat, büntetéseket (nem kívánt rész törlendő) rónak ki azokra, akik mégis behajtanának a belvárosba. Noha ez még csak a világ néhány pontján – mindenekelőtt Londonban – realitás, a trend egyértelműen a nagyméretű, környezetszennyező autók szankcionálása felé mutat. 

Egy hollandiai városháza parkolója: kicentizték a helyeket

Hogy a társadalmi igazságtétel vagy a kapzsiság hajtja őket, nem tudni, de a túlméretes szabadidőjárművek elleni harc legújabb eszközeként egyre több észak-amerikai parkolóház számít fel felárat a SUV-tulajdonosoknak. Az Autoweek jelentése szerint Manhattan, Boston és San Francisco nyilvános garázsaiban 15-40 dollárral magasabb napi díjért hagyhatják ott a sofőrök behemótjaikat. 

Porsche egy méregdrága San Francisco-i mélygarázsban: értékes a férőhely

Porsche egy méregdrága San Francisco-i mélygarázsban: értékes a férőhely


Ami még radikálisabb, ugyanez a helyzet számos színvonalas szállodában, például a washingtoni és San Franciscó-i Hyattban. Sőt, olyan parkolóházak is léteznek már, hol egyenesen megtagadják a behajtást a full size szabadidőjárműveknek. 
Kérdés, hogy a felár valóban indokolt-e, hiszen ezek az autók nehezebbek és magasabbak az átlagnál, de alapterületük gyakran nem haladja meg egy nagyobbacska szedánét – gondoljunk csak azokra az európai fejlesztésű szabadidőjárművekre, amelyek személyautóval közös, önhordó padlólemezre épülnek. Másfelől viszont a terebélyesebb felépítmény rosszabb manőverezhetőséget, a nagyobb tömeg fokozott födémterhelést jelent, a szabadidőjármű tehát nagyobb biztosítási kockázatot jelent a parkolóház üzemeltetője számára. 
Te mit gondolsz? Parkoljanak drágábban a szabadidőjárművek? Vagy hagyjuk végre békén szegény SUV-okat? Írd meg a Facebookon vagy szavazz alább!

Szavazás

Mit gondolsz: fizessenek többet a parkolásért a terepjárósok?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • pqowieurzt

    “Mit gondolsz: fizessenek többet a parkolásért a terepjárósok?”

    ezt a baromságot, egy jimny miért fizetne többet egy cadillac eldorado-nál, vagy akár egy octaviánál?

    fizessenek méret/súly vagy károsanyagkibocsátás vagy mindkető szerint.

  • husky

    A japán rendelkezés még furább, közterületen tilos parkolni és kész! Csak parkolóban és parkolóházban lehet! Ez nem kamu. Csak akkor vehet valaki autót, ha hivatalosan igazolni tudja a kereskedésben, hogy a gépkocsi a telken belül vagy bérelt parkolóban fog állni! Ember kimegy, fotóz, kitölt egy igazolást, aminek másolatát a kereskedésbe lefűznek!
    Én is láttam ház mellett, járdán belül állni autót Japánban, majd vendéglátóim közölték, hogy igaz nincs bekerítve a parkoló, de hivatalosan a telek része! na ez a kemény és nem véletlen a 3,65 méteres teljes hossz!
    Az USA-ban a hipermarket parkolójában 1 darab hely akkora, mint nálunk 4 darab egyben a Tesconál! Akkor mi a nagyautó??? A pickup lakókocsival 11 tonnáig “B”-vel vezethető, az is pickup, amihez nálunk már javában “C” jogsi kell!

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavaly, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

Rozsdagyűjtő, erdőben lassan rohadó autók romantikája

Autóroncs szinte minden árokparton akad sajnos. De néha valódi értékes, ritka, veterán típusok is elhagyva gyűjtik a rozsdát a gyéren lakott területeken. Vannak, akik meglátják ebben is a fotótémát, és kattintanak. Elhagyott autók gyűjteménye az Instagram oldaláról.

Mi a fene lóg ki ebből a régi Škodából?

A helyes megfejtőnek jár a kétkazettás magnó, és hozzá a “Világslágerek magyarul”.

Három BMW-st szégyenített meg ez az audis

Nem nagyon bírták az áradást a bajor gyártó modelljei, nem úgy, mint az Audi, ami úgy húzott el köztük, mintha mi sem történt volna.

F1: Kukkantsd meg az új Mercedest!

A Mercedes-csapat néhány részletfotóval készíti elő új autója, a W08-as csütörtöki leleplezését. Kék szín is kerül a járgányra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.