Nagy autóval legyen drágább a parkolás!

Erősödő trend a tengerentúlon

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.04.02. 09.00

Igazságos, hogy egy két és fél tonnás, hétszemélyes behemót gazdája ugyanannyiért parkoljon, mint egy városi minié? Ugye, hogy nem? Vagy mégis? Mit gondolsz?

A világ nagyvárosai nem szeretik az autókat. Vagy legalábbis úgy tesznek, mintha nem szeretnék, és hatalmas bírságokat, környezetvédelmi díjakat, büntetéseket (nem kívánt rész törlendő) rónak ki azokra, akik mégis behajtanának a belvárosba. Noha ez még csak a világ néhány pontján – mindenekelőtt Londonban – realitás, a trend egyértelműen a nagyméretű, környezetszennyező autók szankcionálása felé mutat. 

Egy hollandiai városháza parkolója: kicentizték a helyeket

Hogy a társadalmi igazságtétel vagy a kapzsiság hajtja őket, nem tudni, de a túlméretes szabadidőjárművek elleni harc legújabb eszközeként egyre több észak-amerikai parkolóház számít fel felárat a SUV-tulajdonosoknak. Az Autoweek jelentése szerint Manhattan, Boston és San Francisco nyilvános garázsaiban 15-40 dollárral magasabb napi díjért hagyhatják ott a sofőrök behemótjaikat. 

Porsche egy méregdrága San Francisco-i mélygarázsban: értékes a férőhely

Porsche egy méregdrága San Francisco-i mélygarázsban: értékes a férőhely


Ami még radikálisabb, ugyanez a helyzet számos színvonalas szállodában, például a washingtoni és San Franciscó-i Hyattban. Sőt, olyan parkolóházak is léteznek már, hol egyenesen megtagadják a behajtást a full size szabadidőjárműveknek. 
Kérdés, hogy a felár valóban indokolt-e, hiszen ezek az autók nehezebbek és magasabbak az átlagnál, de alapterületük gyakran nem haladja meg egy nagyobbacska szedánét – gondoljunk csak azokra az európai fejlesztésű szabadidőjárművekre, amelyek személyautóval közös, önhordó padlólemezre épülnek. Másfelől viszont a terebélyesebb felépítmény rosszabb manőverezhetőséget, a nagyobb tömeg fokozott födémterhelést jelent, a szabadidőjármű tehát nagyobb biztosítási kockázatot jelent a parkolóház üzemeltetője számára. 
Te mit gondolsz? Parkoljanak drágábban a szabadidőjárművek? Vagy hagyjuk végre békén szegény SUV-okat? Írd meg a Facebookon vagy szavazz alább!

Szavazás

Mit gondolsz: fizessenek többet a parkolásért a terepjárósok?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • pqowieurzt

    “Mit gondolsz: fizessenek többet a parkolásért a terepjárósok?”

    ezt a baromságot, egy jimny miért fizetne többet egy cadillac eldorado-nál, vagy akár egy octaviánál?

    fizessenek méret/súly vagy károsanyagkibocsátás vagy mindkető szerint.

  • husky

    A japán rendelkezés még furább, közterületen tilos parkolni és kész! Csak parkolóban és parkolóházban lehet! Ez nem kamu. Csak akkor vehet valaki autót, ha hivatalosan igazolni tudja a kereskedésben, hogy a gépkocsi a telken belül vagy bérelt parkolóban fog állni! Ember kimegy, fotóz, kitölt egy igazolást, aminek másolatát a kereskedésbe lefűznek!
    Én is láttam ház mellett, járdán belül állni autót Japánban, majd vendéglátóim közölték, hogy igaz nincs bekerítve a parkoló, de hivatalosan a telek része! na ez a kemény és nem véletlen a 3,65 méteres teljes hossz!
    Az USA-ban a hipermarket parkolójában 1 darab hely akkora, mint nálunk 4 darab egyben a Tesconál! Akkor mi a nagyautó??? A pickup lakókocsival 11 tonnáig “B”-vel vezethető, az is pickup, amihez nálunk már javában “C” jogsi kell!

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.