Ijesztő trend: luxusautókból lopnak üléseket!

Az Audi RS4 az első számú célpont

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.04.02. 14.15

Egy év alatt mintegy harminc Audit szabadítottak meg első üléseitől London környékén. Főleg a brutális RS4 sportverziót fosztogatják. Az ok egy különös tuning-trend.

Tucatjával szabadítják meg különleges sportüléseiktől az Audi 2006 és 2008 között gyártott RS4 szuperszedánjait az angol fővárosban és környékén, írja a The Telegraph című brit napilap. A bűnözők jellemzően semmi mást nem visznek el, csupán az aljzatukról akkurátusan lecsavarozott első üléseket – a módszer és a mennyiség nyilvánvalóan megrendeléses munkákra utal. 
Üléseik nélkül komikusan néznek ki a méregerős sportlimuzinok, ám a helyzet cseppet sem viccesebb, mint az afrikai szavannán megcsonkított orrszarvúké. Hozzájuk hasonlóan ezeket az egyébként hibátlan, 420 lóerős szörnyetegeket is halálra ítéli a barbár beavatkozás: az ülések pótlása ugyanis csaknem annyiba kerül, mint amennyit az autó a használt piacon ér. 
Az ok egyszerű: az Audi mintegy tízezer darabot épített a B7-es szériából, és ennek megfelelően méretezte a különleges ülés gyártási mennyiségét. Néhány éve teljes egészében leálltak a cseredarabok gyártásával: egész egyszerűen indokolatlan volt a raktárpolcokra termelni. 
Csakhogy időközben felütötte fejét egy sajátságos tuning-trend: az ügyfelek drágább autók alkatrészeit építtetik be saját kocsijukba. Kormány, műszerfal, ülések – mindez igen keresetté vált a piacon, és ha már sehogy nem lehet legálisan beszerezni a bontókban akár 2500 fontos (900 000 Ft) áron kínált üléseket, megoldják máshogy. 
A károsultak üléseinek pótlására pedig nincs más mód, mint hogy kárpitos szakműhelyek alkatrészenként megrendeljék, majd összeépítsék az ülést, ennek költsége azonban elérheti a 19 000 fontot (7 millió Ft), ezért a biztosító inkább gazdasági totálkárra veszi a tízmilliós értéket képviselő autókat. 
Nagyon valószínű, hogy a riasztó trend a kontinensre is átterjed; a szakemberek azt javasolják, a gyárinál nagyobb teljesítményű, erősebb hangú riasztóval szereltessék fel autójukat az RS4-tulajdonosok.
Az Audi RS4 B7-es szériáját (2006-2008) egy 4,2 literes, közvetlen befecskendezéses, nyolchengeres motor hajtotta. A kifejezetten sportos felhasználásra épített, 8250/perces fordulatszámnál leszabályozó, extrém kanyarsebességeknél is megfelelő olajozású erőforrás legnagyobb teljesítménye 420 LE, maximális forgatónyomatéka 430 Nm. Az autó 4,8 mp alatt gyorsult 100 km/órára, végsebessége az “engedékeny” határolónak köszönhetően elérte a 270 km/órát.

Kommentek

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.