Tucatjával szabadítják meg különleges sportüléseiktől az Audi 2006 és 2008 között gyártott RS4 szuperszedánjait az angol fővárosban és környékén, írja a The Telegraph című brit napilap. A bűnözők jellemzően semmi mást nem visznek el, csupán az aljzatukról akkurátusan lecsavarozott első üléseket – a módszer és a mennyiség nyilvánvalóan megrendeléses munkákra utal. 
Üléseik nélkül komikusan néznek ki a méregerős sportlimuzinok, ám a helyzet cseppet sem viccesebb, mint az afrikai szavannán megcsonkított orrszarvúké. Hozzájuk hasonlóan ezeket az egyébként hibátlan, 420 lóerős szörnyetegeket is halálra ítéli a barbár beavatkozás: az ülések pótlása ugyanis csaknem annyiba kerül, mint amennyit az autó a használt piacon ér. 
Az ok egyszerű: az Audi mintegy tízezer darabot épített a B7-es szériából, és ennek megfelelően méretezte a különleges ülés gyártási mennyiségét. Néhány éve teljes egészében leálltak a cseredarabok gyártásával: egész egyszerűen indokolatlan volt a raktárpolcokra termelni. 
Csakhogy időközben felütötte fejét egy sajátságos tuning-trend: az ügyfelek drágább autók alkatrészeit építtetik be saját kocsijukba. Kormány, műszerfal, ülések – mindez igen keresetté vált a piacon, és ha már sehogy nem lehet legálisan beszerezni a bontókban akár 2500 fontos (900 000 Ft) áron kínált üléseket, megoldják máshogy. 
A károsultak üléseinek pótlására pedig nincs más mód, mint hogy kárpitos szakműhelyek alkatrészenként megrendeljék, majd összeépítsék az ülést, ennek költsége azonban elérheti a 19 000 fontot (7 millió Ft), ezért a biztosító inkább gazdasági totálkárra veszi a tízmilliós értéket képviselő autókat. 
Nagyon valószínű, hogy a riasztó trend a kontinensre is átterjed; a szakemberek azt javasolják, a gyárinál nagyobb teljesítményű, erősebb hangú riasztóval szereltessék fel autójukat az RS4-tulajdonosok.
Az Audi RS4 B7-es szériáját (2006-2008) egy 4,2 literes, közvetlen befecskendezéses, nyolchengeres motor hajtotta. A kifejezetten sportos felhasználásra épített, 8250/perces fordulatszámnál leszabályozó, extrém kanyarsebességeknél is megfelelő olajozású erőforrás legnagyobb teljesítménye 420 LE, maximális forgatónyomatéka 430 Nm. Az autó 4,8 mp alatt gyorsult 100 km/órára, végsebessége az “engedékeny” határolónak köszönhetően elérte a 270 km/órát.