Ijesztő trend: luxusautókból lopnak üléseket!

Az Audi RS4 az első számú célpont

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.04.02. 14.15

Egy év alatt mintegy harminc Audit szabadítottak meg első üléseitől London környékén. Főleg a brutális RS4 sportverziót fosztogatják. Az ok egy különös tuning-trend.

Tucatjával szabadítják meg különleges sportüléseiktől az Audi 2006 és 2008 között gyártott RS4 szuperszedánjait az angol fővárosban és környékén, írja a The Telegraph című brit napilap. A bűnözők jellemzően semmi mást nem visznek el, csupán az aljzatukról akkurátusan lecsavarozott első üléseket – a módszer és a mennyiség nyilvánvalóan megrendeléses munkákra utal. 
Üléseik nélkül komikusan néznek ki a méregerős sportlimuzinok, ám a helyzet cseppet sem viccesebb, mint az afrikai szavannán megcsonkított orrszarvúké. Hozzájuk hasonlóan ezeket az egyébként hibátlan, 420 lóerős szörnyetegeket is halálra ítéli a barbár beavatkozás: az ülések pótlása ugyanis csaknem annyiba kerül, mint amennyit az autó a használt piacon ér. 
Az ok egyszerű: az Audi mintegy tízezer darabot épített a B7-es szériából, és ennek megfelelően méretezte a különleges ülés gyártási mennyiségét. Néhány éve teljes egészében leálltak a cseredarabok gyártásával: egész egyszerűen indokolatlan volt a raktárpolcokra termelni. 
Csakhogy időközben felütötte fejét egy sajátságos tuning-trend: az ügyfelek drágább autók alkatrészeit építtetik be saját kocsijukba. Kormány, műszerfal, ülések – mindez igen keresetté vált a piacon, és ha már sehogy nem lehet legálisan beszerezni a bontókban akár 2500 fontos (900 000 Ft) áron kínált üléseket, megoldják máshogy. 
A károsultak üléseinek pótlására pedig nincs más mód, mint hogy kárpitos szakműhelyek alkatrészenként megrendeljék, majd összeépítsék az ülést, ennek költsége azonban elérheti a 19 000 fontot (7 millió Ft), ezért a biztosító inkább gazdasági totálkárra veszi a tízmilliós értéket képviselő autókat. 
Nagyon valószínű, hogy a riasztó trend a kontinensre is átterjed; a szakemberek azt javasolják, a gyárinál nagyobb teljesítményű, erősebb hangú riasztóval szereltessék fel autójukat az RS4-tulajdonosok.
Az Audi RS4 B7-es szériáját (2006-2008) egy 4,2 literes, közvetlen befecskendezéses, nyolchengeres motor hajtotta. A kifejezetten sportos felhasználásra épített, 8250/perces fordulatszámnál leszabályozó, extrém kanyarsebességeknél is megfelelő olajozású erőforrás legnagyobb teljesítménye 420 LE, maximális forgatónyomatéka 430 Nm. Az autó 4,8 mp alatt gyorsult 100 km/órára, végsebessége az “engedékeny” határolónak köszönhetően elérte a 270 km/órát.

Kommentek

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Szégyen, ebből nagy baj lesz Vitézy szerint

Szégyen, lépkedünk vissza az időben – állítja Vitézy Dávid volt BKK-vezér egy óbudai buszsáv megszüntetéséről. Szerinte Budapest távolabbi pontjai is megérzik majd a rossz döntés következményeit egészen Kőbányáig.

Jelentős forgalomkorlátozások Budapesten

A kerékpáros közlekedésre hívja fel a figyelmet minden évben az I Bike nevű hatalmas bringás felvonulás, amely minden évben megbénítja útvonala mentén az autós közlekedést.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Csodaszép buszt vásárolt a BKV

Internetes hirdetés útján vásárolt 35 millió forintért ritka Ikarus 630-ast a BKV – írja a Blikk.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

Ilyen, amikor bosszút áll egy fa

Sivatag, közel-kelet, és egy útban lévő fatuskó. Utóbbit mifelénk is szokás autóval kirángatni, de mielőtt valaki neki állna a telken, nézze meg az alábbi videót.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

A hibrid összkerekes, online F1 versenyautóké a jövő

A Renault elképzelte, milyen lesz 10 év múlva a Forma-1. Merészet álmodott, de van benne ráció.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.