Ijesztő trend: luxusautókból lopnak üléseket!

Az Audi RS4 az első számú célpont

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.04.02. 14.15

Egy év alatt mintegy harminc Audit szabadítottak meg első üléseitől London környékén. Főleg a brutális RS4 sportverziót fosztogatják. Az ok egy különös tuning-trend.

Tucatjával szabadítják meg különleges sportüléseiktől az Audi 2006 és 2008 között gyártott RS4 szuperszedánjait az angol fővárosban és környékén, írja a The Telegraph című brit napilap. A bűnözők jellemzően semmi mást nem visznek el, csupán az aljzatukról akkurátusan lecsavarozott első üléseket – a módszer és a mennyiség nyilvánvalóan megrendeléses munkákra utal. 
Üléseik nélkül komikusan néznek ki a méregerős sportlimuzinok, ám a helyzet cseppet sem viccesebb, mint az afrikai szavannán megcsonkított orrszarvúké. Hozzájuk hasonlóan ezeket az egyébként hibátlan, 420 lóerős szörnyetegeket is halálra ítéli a barbár beavatkozás: az ülések pótlása ugyanis csaknem annyiba kerül, mint amennyit az autó a használt piacon ér. 
Az ok egyszerű: az Audi mintegy tízezer darabot épített a B7-es szériából, és ennek megfelelően méretezte a különleges ülés gyártási mennyiségét. Néhány éve teljes egészében leálltak a cseredarabok gyártásával: egész egyszerűen indokolatlan volt a raktárpolcokra termelni. 
Csakhogy időközben felütötte fejét egy sajátságos tuning-trend: az ügyfelek drágább autók alkatrészeit építtetik be saját kocsijukba. Kormány, műszerfal, ülések – mindez igen keresetté vált a piacon, és ha már sehogy nem lehet legálisan beszerezni a bontókban akár 2500 fontos (900 000 Ft) áron kínált üléseket, megoldják máshogy. 
A károsultak üléseinek pótlására pedig nincs más mód, mint hogy kárpitos szakműhelyek alkatrészenként megrendeljék, majd összeépítsék az ülést, ennek költsége azonban elérheti a 19 000 fontot (7 millió Ft), ezért a biztosító inkább gazdasági totálkárra veszi a tízmilliós értéket képviselő autókat. 
Nagyon valószínű, hogy a riasztó trend a kontinensre is átterjed; a szakemberek azt javasolják, a gyárinál nagyobb teljesítményű, erősebb hangú riasztóval szereltessék fel autójukat az RS4-tulajdonosok.
Az Audi RS4 B7-es szériáját (2006-2008) egy 4,2 literes, közvetlen befecskendezéses, nyolchengeres motor hajtotta. A kifejezetten sportos felhasználásra épített, 8250/perces fordulatszámnál leszabályozó, extrém kanyarsebességeknél is megfelelő olajozású erőforrás legnagyobb teljesítménye 420 LE, maximális forgatónyomatéka 430 Nm. Az autó 4,8 mp alatt gyorsult 100 km/órára, végsebessége az “engedékeny” határolónak köszönhetően elérte a 270 km/órát.

Kommentek

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.