Az első kép a jövő Ladájáról

Jövőre jön a Lada Vesta

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.04.02. 15.15

Renault-Nissan alapokra épülő ferdehátú, városi és kompakt szabadidőjármű, új nagyautó: izgalmas újdonságokra számíthatunk a Ladától az évtized végéig.

A Lada a napokban tartott sajtótájékoztatón vázolta közvetlen és távlati terveit. Elsőként is jön a Lada Vesta (nyitóképünkön), a reménytelenül kiöregedett Priora utódja. Az augusztusi Moszkvai Autószalonra ígért lépcsőshátú a Nissan Micrától eredeztetett padlólemezre, 1,6 literes Renault benzinmotorokkal készül, vonalait pedig az a Steve Mattin jegyezte, akit a Volvótól csábított el az AvtoVAZ – azt kell mondjuk, jó húzás volt! 

A tetszetős Vesta (a név vélhetően az otthon és a család római istennőjét idézi) várhatóan 8000 euró (2,5 millió Ft) körüli belépő áron kerül majd forgalomba, valamikor 2015-ben. A kedvező költségek annak köszönhetők, hogy a csoporton belül más márkák is felhasználják majd a platformot: Dacia és Datsun variáns is elképzelhető, értelemszerűen más és más piacokon; 2016-tól pedig ferdehátúként is megjelenik a Vesta. 
Az AvtoVAZ alábbi grafikáját elnézve egyébként kifejezetten mozgalmas éveknek néz elébe a Lada. Ahogy korábban megírtuk, két éven belül alaposan átrajzolják a Granta fizimiskáját, egy évre rá a Kalina is megújul. Sorsfordító változásoknak néz elébe a Lada Niva: még kap egy ráncfelvarrást, ám 2018-tól vadonatúj modellel váltja fel a gyár. Biztosak lehetünk benne, hogy megőrzi kiváló terepjáró-képességeit, hiszen két önálló szabadidőjárművet is fejleszt a Lada. 
A manapság egyre divatosabb, városi SUV a Nissan Juke mintájára alig valamivel a Vesta után, 2016 elején lép színre, később elsőkerék-hajtású kivitel is készül belőle. Lesz kompakt crossovere is a márkának, ám arra 2017-ig kell várnunk; a vélhetően koreai (Samsung) bázisú modell padlólemezére nagyméretű szedán is készül. 
Az előző generációs Dacia MPV-ből klónozott Lada Largus némi ráncfelvarrással az évtized végéig szolgálatban maradhat; azoknak a vásárlóknak pedig, akik valamivel komfortosabb családi egyterűre vágynak, a 2016 elején debütáló, nagy belmagasságú, szubkompakt ferdehátú modell jelenthet alternatívát.

Kommentek

  • MSmester

    Hát ez is elég ocsmányra sikeredett.

  • lez52

    Minden nézőpont kérdése, kinek mi a szép. Azt gondolom, hogy mi emberek
    sem vagyunk egyformák és attól tesszük a dolgunkat. Ezt tartom az egyik legfontosabb dolognak, hogy jól, megbízhatóan működjön a technika.Ezzel pedig nem versenyezhet az esetleges tetszik, nem tetszik kérdése.Milyen jól mutat az út szélén egy nekem tetsző de lerobbant autó a megbízható
    autóval szemben ami elhúz mellettem és annyira nem tetszik?! Kell néha valamennyi kompromisszumot kötni azért, hogy a kellemetlenségeket ne én szenvedjem el. Minden autó ami megbízhatóan működik ( tenni kell érte ) elvisz ugyan oda mint a másik, időbeli eltérések minimálisan lehetnek.A felszereltség pedig pénztárca kérdése. Azt gondolom,hogy lehet olyan jó és megbízható mint a régi Ladák voltak, szerezhetnek annyi örömet ezek is. Balesetmentes közlekedést és minden jót kívánok az utakon magunknak.

  • iimi

    Kicsit elkéstek,az Oroszok, mint mindig, kb 30 évet.

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.