Az első kép a jövő Ladájáról

Jövőre jön a Lada Vesta

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.04.02. 15.15

Renault-Nissan alapokra épülő ferdehátú, városi és kompakt szabadidőjármű, új nagyautó: izgalmas újdonságokra számíthatunk a Ladától az évtized végéig.

A Lada a napokban tartott sajtótájékoztatón vázolta közvetlen és távlati terveit. Elsőként is jön a Lada Vesta (nyitóképünkön), a reménytelenül kiöregedett Priora utódja. Az augusztusi Moszkvai Autószalonra ígért lépcsőshátú a Nissan Micrától eredeztetett padlólemezre, 1,6 literes Renault benzinmotorokkal készül, vonalait pedig az a Steve Mattin jegyezte, akit a Volvótól csábított el az AvtoVAZ – azt kell mondjuk, jó húzás volt! 

A tetszetős Vesta (a név vélhetően az otthon és a család római istennőjét idézi) várhatóan 8000 euró (2,5 millió Ft) körüli belépő áron kerül majd forgalomba, valamikor 2015-ben. A kedvező költségek annak köszönhetők, hogy a csoporton belül más márkák is felhasználják majd a platformot: Dacia és Datsun variáns is elképzelhető, értelemszerűen más és más piacokon; 2016-tól pedig ferdehátúként is megjelenik a Vesta. 
Az AvtoVAZ alábbi grafikáját elnézve egyébként kifejezetten mozgalmas éveknek néz elébe a Lada. Ahogy korábban megírtuk, két éven belül alaposan átrajzolják a Granta fizimiskáját, egy évre rá a Kalina is megújul. Sorsfordító változásoknak néz elébe a Lada Niva: még kap egy ráncfelvarrást, ám 2018-tól vadonatúj modellel váltja fel a gyár. Biztosak lehetünk benne, hogy megőrzi kiváló terepjáró-képességeit, hiszen két önálló szabadidőjárművet is fejleszt a Lada. 
A manapság egyre divatosabb, városi SUV a Nissan Juke mintájára alig valamivel a Vesta után, 2016 elején lép színre, később elsőkerék-hajtású kivitel is készül belőle. Lesz kompakt crossovere is a márkának, ám arra 2017-ig kell várnunk; a vélhetően koreai (Samsung) bázisú modell padlólemezére nagyméretű szedán is készül. 
Az előző generációs Dacia MPV-ből klónozott Lada Largus némi ráncfelvarrással az évtized végéig szolgálatban maradhat; azoknak a vásárlóknak pedig, akik valamivel komfortosabb családi egyterűre vágynak, a 2016 elején debütáló, nagy belmagasságú, szubkompakt ferdehátú modell jelenthet alternatívát.

Kommentek

  • MSmester

    Hát ez is elég ocsmányra sikeredett.

  • lez52

    Minden nézőpont kérdése, kinek mi a szép. Azt gondolom, hogy mi emberek
    sem vagyunk egyformák és attól tesszük a dolgunkat. Ezt tartom az egyik legfontosabb dolognak, hogy jól, megbízhatóan működjön a technika.Ezzel pedig nem versenyezhet az esetleges tetszik, nem tetszik kérdése.Milyen jól mutat az út szélén egy nekem tetsző de lerobbant autó a megbízható
    autóval szemben ami elhúz mellettem és annyira nem tetszik?! Kell néha valamennyi kompromisszumot kötni azért, hogy a kellemetlenségeket ne én szenvedjem el. Minden autó ami megbízhatóan működik ( tenni kell érte ) elvisz ugyan oda mint a másik, időbeli eltérések minimálisan lehetnek.A felszereltség pedig pénztárca kérdése. Azt gondolom,hogy lehet olyan jó és megbízható mint a régi Ladák voltak, szerezhetnek annyi örömet ezek is. Balesetmentes közlekedést és minden jót kívánok az utakon magunknak.

  • iimi

    Kicsit elkéstek,az Oroszok, mint mindig, kb 30 évet.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.