Így mennek a Mercedes legsportosabb kupéi

AMG GT és S63 AMG Coupé a Nürburgringen

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.04.01. 08.45

Mozgalmas hétvégéje volt a nürburgringi lesikamerásoknak: a Mercedes két csodálatos sportkupéját is kivitte az új vezetés alatt üzemelő pályára. Mindkettőt lefilmezték nekünk.

A közelmúltban bő harminc milliárd forintnak megfelelő összegért elkelt a csődbe jutott Nürburgring, és az új vezetés ígéretet tett arra, hogy a pálya teljes funkcionalitását meghagyják. Így van remény arra, hogy a jövőben sem kell nélkülöznünk az alább láthatókhoz hasonló, prototípusokat bemutató felvételeket. 
A Mercedes-Benz S 63 AMG Coupéról alig néhány napja írtunk: az 585 lóerős modell hátsó- vagy összkerékhajtással rendelhető, és bár ízig-vérig gran turismo, egyedülálló futóműve, amely a kanyarban bedőlve segít javítani a stabilitást, és ezzel növelni a kanyarsebességet, még a Nürburgring technikás kunkorjaiban is sziklaszilárddá teszi a sportos luxuskupé viselkedését. 
Nem kevésbé izgalmas és egzotikus, de sokkal inkább sport-, mint luxusorientált kupé a hamarosan érkező AMG GT, az SLS kistestvére. A korábban SLC AMG néven emlegetett, kifejezetten fiatal vásárlóknak szánt, hagyományos (nem sirályszárny-) ajtós sportkocsi orrában vélhetően nem az S-Coupé 5,5 literes nyolchengerese, hanem a vadonatúj fejlesztésű négyliteres, ikerturbós V8-as dolgozik – ugyanaz a motor, amely a C 63 AMG-ben is megjelenik, és amely akár 600 LE fölötti teljesítményre is képes lehet. 
Ha ehhez hozzávesszük, hogy az elvileg ősszel érkező sportkupé alumínium térvázat kap, és ezzel alig másfél tonnát nyom, nincs miért csodálkozni, hogy az AMG GT az idei év egyik legizgatottabban várt újdonsága.
Forrás: Touriclips / Youtube

Kommentek

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

Összkerekes változatot kap a Dodge izomautója

Amerikai izomautóban szinte szentségtörés a V6-os motor és az összkerékhajtás, de a Dodge azt ígéri, hogy a Challenger GT így is élvezetes autó marad.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.