Kukába kerül a Lancer Evo

Gyenge a kereslet

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.31. 09.00

Japán sajtójelentések szerint a Mitsubishi még idén beszünteti a Lancer Evolution X gyártását. Egyelőre utódot sem terveznek a legendás modellnek.

A gyenge kereslettel magyarázza a Nikkan Jidosha Shimbun gazdasági szaklap, hogy a Mitsubishi még 2014-ben halálra ítéli kultikus sportszedánját, a Lancer Evolutiont. A döntést a gyártó hivatalosan még nem erősítette meg, ám korábbi beszámolók eleve sötét jövőt jósoltak a sportos szedánnak, nem volna meglepő, ha valóban még 2014-ben leállnának a gyártósorok. 
Nem biztos persze, hogy sportos Mitsubishi szedán nélkül marad a világ: a közelmúltban megszellőztetett pletykák szerint dupla villanymotoros dízel hibrid hajtáslánccal, az XR-PHEV tanulmány optikai jegyeit és technológiáját alapul véve készülhetne el egy környezetbarát, mégis dinamikus négyajtós modell, amit azonban várhatóan nem Lancer Evónak, még csak nem is Lancernek hívnak majd. 
A Lancer Evolution 1992 óta számít fogalomnak a benzinvérű közösségekben. Az elmúlt húsz évben tíz generáción és közel negyedmillió eladott példányon át finomították a sportos szedán képességeit; a legutóbbi modell kétliteres turbómotorja piactól függően 280-360 lóerőt ad le; a duplakuplungos vagy automata sebességváltóval szerelt modell nyomatékvektor-szabályozású, aktív összkerékhajtással viszi át a nyomatékot az aszfaltra. 
Turbós, kompresszoros verseny-Evo egy svájci hegyi felfutó versenyen
Legutóbbi, kizárólag Angliában forgalmazott különkiadásában a Lancer Evo motorját az ECU átprogramozásával, valamint új turbó, leömlő és kipufogó beépítésével 440 lóerősre izmosították; a forgatónyomaték 559 Nm. Az Evolution X FQ-440 MR típusjelű variánsból (nyitóképünkön) mindössze 40 darabot gyártanak, annak örömére, hogy a Mitsubishi negyven éve jelent meg a szigetországban. A kizárólag “jégfehér” színben kapható jubileumi különszám 18 colos, kovácsolt BBS felniket, Alcon fékeket, Eibach rugóstagokat, Recaro bőrüléseket, valamint a jármű helyzetét, teljesítményét és egyéb menetadatait rögzítő “fekete dobozt” kínál. 
Az ültetett futóművű (elöl 35, hátul 30 mm) Evolution X FQ-440 MR ötvenezer angol fontos (18,6 millió Ft) árát bi-xenon fényszórók, GPS, prémium hifi és egyéb drága extrák hivatottak racionalizálni.
Evo

Kommentek

  • Guillotinee

    Láttunk már 806 lóerős EVO VIII-at is hollandiából.
    Kár érte.
    Kultikus autó volt.

  • zoldfulu2000

    Kár érte, kitűnő rali alapot nyújtott, és a maga nemében rendkívüli autó volt, sajna a piaci igényeknek viszont nem nagyon felel meg.

    Jó lett volna ha készül a hajtálnáécra eghy eclipse kasztni is, mint a 95-99es Eclipsenél…

  • Kempelen10.

    Miközben a 20 milliós M-es BMW-ért meg sorban állnak.
    Hiába volt remek autó, egy GTI Golfot szívesebben vesznek meg. Biztos van oka.

  • menőmanó

    Kempelen10. – 2014.03.31 16:48 ÚJ

    Mi köze a GTI Golfnak az EVO-hoz te szerencsétlen dilettáns?

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.