Kukába kerül a Lancer Evo

Gyenge a kereslet

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.31. 09.00

Japán sajtójelentések szerint a Mitsubishi még idén beszünteti a Lancer Evolution X gyártását. Egyelőre utódot sem terveznek a legendás modellnek.

A gyenge kereslettel magyarázza a Nikkan Jidosha Shimbun gazdasági szaklap, hogy a Mitsubishi még 2014-ben halálra ítéli kultikus sportszedánját, a Lancer Evolutiont. A döntést a gyártó hivatalosan még nem erősítette meg, ám korábbi beszámolók eleve sötét jövőt jósoltak a sportos szedánnak, nem volna meglepő, ha valóban még 2014-ben leállnának a gyártósorok. 
Nem biztos persze, hogy sportos Mitsubishi szedán nélkül marad a világ: a közelmúltban megszellőztetett pletykák szerint dupla villanymotoros dízel hibrid hajtáslánccal, az XR-PHEV tanulmány optikai jegyeit és technológiáját alapul véve készülhetne el egy környezetbarát, mégis dinamikus négyajtós modell, amit azonban várhatóan nem Lancer Evónak, még csak nem is Lancernek hívnak majd. 
A Lancer Evolution 1992 óta számít fogalomnak a benzinvérű közösségekben. Az elmúlt húsz évben tíz generáción és közel negyedmillió eladott példányon át finomították a sportos szedán képességeit; a legutóbbi modell kétliteres turbómotorja piactól függően 280-360 lóerőt ad le; a duplakuplungos vagy automata sebességváltóval szerelt modell nyomatékvektor-szabályozású, aktív összkerékhajtással viszi át a nyomatékot az aszfaltra. 
Turbós, kompresszoros verseny-Evo egy svájci hegyi felfutó versenyen
Legutóbbi, kizárólag Angliában forgalmazott különkiadásában a Lancer Evo motorját az ECU átprogramozásával, valamint új turbó, leömlő és kipufogó beépítésével 440 lóerősre izmosították; a forgatónyomaték 559 Nm. Az Evolution X FQ-440 MR típusjelű variánsból (nyitóképünkön) mindössze 40 darabot gyártanak, annak örömére, hogy a Mitsubishi negyven éve jelent meg a szigetországban. A kizárólag “jégfehér” színben kapható jubileumi különszám 18 colos, kovácsolt BBS felniket, Alcon fékeket, Eibach rugóstagokat, Recaro bőrüléseket, valamint a jármű helyzetét, teljesítményét és egyéb menetadatait rögzítő “fekete dobozt” kínál. 
Az ültetett futóművű (elöl 35, hátul 30 mm) Evolution X FQ-440 MR ötvenezer angol fontos (18,6 millió Ft) árát bi-xenon fényszórók, GPS, prémium hifi és egyéb drága extrák hivatottak racionalizálni.
Evo

Kommentek

  • Guillotinee

    Láttunk már 806 lóerős EVO VIII-at is hollandiából.
    Kár érte.
    Kultikus autó volt.

  • zoldfulu2000

    Kár érte, kitűnő rali alapot nyújtott, és a maga nemében rendkívüli autó volt, sajna a piaci igényeknek viszont nem nagyon felel meg.

    Jó lett volna ha készül a hajtálnáécra eghy eclipse kasztni is, mint a 95-99es Eclipsenél…

  • Kempelen10.

    Miközben a 20 milliós M-es BMW-ért meg sorban állnak.
    Hiába volt remek autó, egy GTI Golfot szívesebben vesznek meg. Biztos van oka.

  • menőmanó

    Kempelen10. – 2014.03.31 16:48 ÚJ

    Mi köze a GTI Golfnak az EVO-hoz te szerencsétlen dilettáns?

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.