Kukába kerül a Lancer Evo

Gyenge a kereslet

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.31. 09.00

Japán sajtójelentések szerint a Mitsubishi még idén beszünteti a Lancer Evolution X gyártását. Egyelőre utódot sem terveznek a legendás modellnek.

A gyenge kereslettel magyarázza a Nikkan Jidosha Shimbun gazdasági szaklap, hogy a Mitsubishi még 2014-ben halálra ítéli kultikus sportszedánját, a Lancer Evolutiont. A döntést a gyártó hivatalosan még nem erősítette meg, ám korábbi beszámolók eleve sötét jövőt jósoltak a sportos szedánnak, nem volna meglepő, ha valóban még 2014-ben leállnának a gyártósorok. 
Nem biztos persze, hogy sportos Mitsubishi szedán nélkül marad a világ: a közelmúltban megszellőztetett pletykák szerint dupla villanymotoros dízel hibrid hajtáslánccal, az XR-PHEV tanulmány optikai jegyeit és technológiáját alapul véve készülhetne el egy környezetbarát, mégis dinamikus négyajtós modell, amit azonban várhatóan nem Lancer Evónak, még csak nem is Lancernek hívnak majd. 
A Lancer Evolution 1992 óta számít fogalomnak a benzinvérű közösségekben. Az elmúlt húsz évben tíz generáción és közel negyedmillió eladott példányon át finomították a sportos szedán képességeit; a legutóbbi modell kétliteres turbómotorja piactól függően 280-360 lóerőt ad le; a duplakuplungos vagy automata sebességváltóval szerelt modell nyomatékvektor-szabályozású, aktív összkerékhajtással viszi át a nyomatékot az aszfaltra. 
Turbós, kompresszoros verseny-Evo egy svájci hegyi felfutó versenyen
Legutóbbi, kizárólag Angliában forgalmazott különkiadásában a Lancer Evo motorját az ECU átprogramozásával, valamint új turbó, leömlő és kipufogó beépítésével 440 lóerősre izmosították; a forgatónyomaték 559 Nm. Az Evolution X FQ-440 MR típusjelű variánsból (nyitóképünkön) mindössze 40 darabot gyártanak, annak örömére, hogy a Mitsubishi negyven éve jelent meg a szigetországban. A kizárólag “jégfehér” színben kapható jubileumi különszám 18 colos, kovácsolt BBS felniket, Alcon fékeket, Eibach rugóstagokat, Recaro bőrüléseket, valamint a jármű helyzetét, teljesítményét és egyéb menetadatait rögzítő “fekete dobozt” kínál. 
Az ültetett futóművű (elöl 35, hátul 30 mm) Evolution X FQ-440 MR ötvenezer angol fontos (18,6 millió Ft) árát bi-xenon fényszórók, GPS, prémium hifi és egyéb drága extrák hivatottak racionalizálni.
Evo

Kommentek

  • Guillotinee

    Láttunk már 806 lóerős EVO VIII-at is hollandiából.
    Kár érte.
    Kultikus autó volt.

  • zoldfulu2000

    Kár érte, kitűnő rali alapot nyújtott, és a maga nemében rendkívüli autó volt, sajna a piaci igényeknek viszont nem nagyon felel meg.

    Jó lett volna ha készül a hajtálnáécra eghy eclipse kasztni is, mint a 95-99es Eclipsenél…

  • Kempelen10.

    Miközben a 20 milliós M-es BMW-ért meg sorban állnak.
    Hiába volt remek autó, egy GTI Golfot szívesebben vesznek meg. Biztos van oka.

  • menőmanó

    Kempelen10. – 2014.03.31 16:48 ÚJ

    Mi köze a GTI Golfnak az EVO-hoz te szerencsétlen dilettáns?

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.