Dögös és sportos lesz a Kia nagy terepjárója

Ősszel érkezik az új Kia Sorento

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.31. 17.45

A két évvel ezelőtti, finom ráncfelvarrás után ideje nyugdíjazni a Kia nagyobbik szabadidőjárművét. Az új Sorento a Sportage megjelenését kapja, és vélhetően hibrid is készül belőle.

Dinamikus, sokszögletű hűtőmaszk, hátrahúzott fényszórók, éles vonalakkal megrajzolt karosszériapanelek, ék alakú sziluett – így épül fel manapság minden Kia, és minden bizonnyal ezt a receptet követi a Kia Sorento is, amelyről idén ősszel, Párizsban rántják le a leplet.
Nem csak látványosabb, tágasabb is lesz az új generációs Sorento: a következő Hyundai Santa Fével (ix35) közös padlólemezen nyugvó, önhordó karosszériás modell tengelytávja várhatóan meghaladja a jelenlegi 2,7 métert, így a második és a harmadik üléssoron is jobb helykínálatra számítunk. 
A jelenlegi Sorentót Európában egy 2,2 literes, négyhengeres dízelmotorral, más piacokon 2,4 és 3,3 literes, közvetlen befecskendezéses benzinmotorokkal kínálják. A hírek szerint az összes motort továbbfejleszti, és legalább 10 százalékkal takarékosabbá teszi a Kia. A legnagyobb újdonság persze nem ez, hanem a benzin-elektromos hibrid hajtáslánc megjelenése lehet. 
A Kia március elején leplezte le új, hibrid hajtáslánc-technológiáját, amely tisztán elektromos üzemmódot, valamint egy kiegészítő, elektromos feltöltőt is tartalmaz; utóbbi a gyár szerint akár 20 százalékkal is megnövelheti a hajtáslánc teljesítményét. Az újdonságok sorában egy hétfokozatú, duplakuplungos sebességváltó is szerepel; ez a hagyományos, hatfokozatú automatát váltja a kínálatban; a gyorsítóképesség öt százalékkal javul.

Kommentek

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

F1: Bejelentették a Sauber Honda-szerződését

A Forma-1-es Orosz Nagydíj délelőttjén hivatalosan is bejelentették, hogy 2018-tól a Sauber-csapat is a Honda erőforrásaival.

F1: A McLaren Mercedes-motorra vált jövőre?

Érdekes sztorit dobott be az egykori csapattulajdonos Eddie Jordan, de a McLaren gyorsan cáfolt.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.