“Manapság mindegy, hogy hány hengeres egy motor: a teljesítmény számít, a nyomaték, és az, hogy ezeket hogyan adja le az erőforrás. Feltéve, hogy képes a Jaguartól elvárható karakterre és menetteljesítményekre, nyitottak vagyunk a négyhengeres motorra” – mondta az F-Type programigazgatója, Russ Varney. 

A Jaguar jelenlegi fejleszti azt a négyhengeres, közvetlen befecskendezéses turbómotort, amely ősztől az új belépő modellt, az XE szedánt fogja hajtani. Ez elvileg akár 350 lóerős konfigurációban is létezik, ami mindenképpen jól hangzik, négy henger ide vagy oda. A Jaguar egyébként ugyanerre a motorra hibrid hajtásláncot is tervez fejleszteni, ám annak, hogy ez megjelenik az F-type-ban, csekély az esélye. 
Nem csak megfizethető belépő modellben gondolkodik persze a Jaguar: a jelentések szerint már dolgoznak a különösen dinamikus Club Sport kivitelen. A motorteljesítmény marad az F-type R (képeinken) 550 lóereje, ám a modell tömegét mintegy 200 kilóval csökkentenék – lecsupaszított beltér, minimalista felszereltség, szénszálas versenyülések és karbonpanelek várhatók. Így akár 3,5 másodpercre lehetne lefaragni a modell gyorsulását, ami már a szupersportkocsik felségterülete. 
Másfelől viszont nagyon is elképzelhető, hogy a Jaguar végletekig megy a tömegcsökkentésben, és a V8-as helyett inkább 3.0 V6 motorjából facsar még ki némi tartalékot, így csökkentve az első kerékre nehezedő súlyt.

Olyan is van, hogy az ember az F-type-nál is klasszikusabb brit sportautóra vágyna. A David Brown Automotive újdonsága azoknak készült, akik szeretik a veteránok stílusát, de nem kérik a régi technikával járó vesződséget.