Alul is, felül is bővít a Jaguar F-type

Négyhengeres motorok, szupersport-változat

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.31. 18.15

Párhuzamosan két fejlesztési irányt is kijelölt sikerre ítélt sportautójának a Jaguar. Mindkettővel új vásárlói rétegek felé nyithatna az F-type.

“Manapság mindegy, hogy hány hengeres egy motor: a teljesítmény számít, a nyomaték, és az, hogy ezeket hogyan adja le az erőforrás. Feltéve, hogy képes a Jaguartól elvárható karakterre és menetteljesítményekre, nyitottak vagyunk a négyhengeres motorra” – mondta az F-Type programigazgatója, Russ Varney. 

A Jaguar jelenlegi fejleszti azt a négyhengeres, közvetlen befecskendezéses turbómotort, amely ősztől az új belépő modellt, az XE szedánt fogja hajtani. Ez elvileg akár 350 lóerős konfigurációban is létezik, ami mindenképpen jól hangzik, négy henger ide vagy oda. A Jaguar egyébként ugyanerre a motorra hibrid hajtásláncot is tervez fejleszteni, ám annak, hogy ez megjelenik az F-type-ban, csekély az esélye. 
Nem csak megfizethető belépő modellben gondolkodik persze a Jaguar: a jelentések szerint már dolgoznak a különösen dinamikus Club Sport kivitelen. A motorteljesítmény marad az F-type R (képeinken) 550 lóereje, ám a modell tömegét mintegy 200 kilóval csökkentenék – lecsupaszított beltér, minimalista felszereltség, szénszálas versenyülések és karbonpanelek várhatók. Így akár 3,5 másodpercre lehetne lefaragni a modell gyorsulását, ami már a szupersportkocsik felségterülete. 
Másfelől viszont nagyon is elképzelhető, hogy a Jaguar végletekig megy a tömegcsökkentésben, és a V8-as helyett inkább 3.0 V6 motorjából facsar még ki némi tartalékot, így csökkentve az első kerékre nehezedő súlyt.

Olyan is van, hogy az ember az F-type-nál is klasszikusabb brit sportautóra vágyna. A David Brown Automotive újdonsága azoknak készült, akik szeretik a veteránok stílusát, de nem kérik a régi technikával járó vesződséget.

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.