Árkon-bokron 911

Ez lehet(ett volna) a Porsche terepversenyautója

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.30. 11.00

A Porsche állítólag áprilisban, Kínában mutatja be 911 Safari tereprali-tanulmányát. Az itt látható autó egy másik, nem hivatalos projekt gyümölcse, ám úgy tűnik, már soha nem valósul meg…

Az olyan csodálatosan egzotikus járművek, mint a Porsche 911 Safari, a reinkarnációról szóló doktrínák hatálya alá esnek: természetüktől fogva eltűnnek a süllyesztőben, ám újra és újra visszatérnek, hogy rövid időre elszórakoztassák a nagyérdeműt, mielőtt ismét elillannak. 

Ez alkalommal úgy tűnik, még azelőtt köddé válik a terepsportkocsi álma, mint hogy testet ölthetett volna: a GT Spirit című webmagazin úgy tudja, az itt látható, kívánatos járművet az előző generációs 911 (Porsche 997) alapjaira fejlesztette volna a német Silberform AG. 
Az autóra erősen emelt, állítható (280-330 mm) futóművet és szélesített kerékívekbe zárt, masszív, 20 colos kerekeket álmodtak, a motort bőségesen méretezett beömlők látják el friss levegővel. A far vadonatúj rajzolatú, látványos, integrált légterelővel, elöl a hőskort idéző, négyes rali-lámpasor díszeleg. Állítólag el is kezdték megépíteni a csodás járgányt, de aztán elfogyott a pénz, így félbeszakadt a munka. 
Mégsem biztos, hogy le kell mondanunk a modern kori 911 Safariról: a Porsche állítólag heteken belül bemutatja a hetvenes évek legendás versenyautójának újkori utódjának előtanulmányát. A Carrera 4 alapjaira épülő koncepcióautó megvalósulása kérdéses, bár két dolog mindenképpen mellette szól: egyrészt hatalmas kereslet volna rá a rossz minőségű utakban és kőgazdag vásárlókban bővelkedő piacokon (hirtelen Kína és Oroszország ugrik be), másrészt a Porschénak egészen biztos nem fogy el félidőben a pénze.

Kommentek

Így néz ki egy 1 milliót futott Porsche

Ezek a sportautók nem arról híresek, hogy több százezer kilométert beleraknak tulajdonosaik, de néha azért előfordul.

F1: Esőnapot hirdetett Barcelona

A jövő hétfőn kezdődik a Forma-1-es tesztelés, amelyen a Pirelli kérésére a nyolcból egy napon vizes pályán mennek majd az autók. A barcelonai pálya bejelentette, mikor locsolnak.

Hat Suzuki Ignis, amitől könnybe lábad a szemed

Ebben az esetben nem ítélkezünk, ha valakinek ebben a formában tetszik az Suzuki Ignis, akkor nincs mit tenni, a lényeg, hogy a tulaj boldog legyen.

Milliárdos papával könnyebb az F1-be jutni

A Williamsnél idén bemutatkozó 18 éves újonc, Lance Stroll nem tagadja, hogy édesapja anyagi támogatása sokat segített a Forma-1-be való eljutásban, igaz, tehetséget azért nem ő vett neki.

Őszinte használt autók több mint 500 000 kilométerrel

Ebben a kategóriában sokkal több eladó darabot találnánk, ha nem volna nemzetközi sport a kilométerórák visszatekerése. De mivel valamilyen csoda folytán a legtöbb eladó 15-20 éves autó alig futott 150-250 ezer kilométert, így a kilométert bevalló sokat futott autók ritkák, akár a fehér holló.

F1: Ki lesz a Red Bull tartalékosa?

A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko elmondta, kit ültetnének a nagycsapat autójába, ha Daniel Ricciardo vagy Max Verstappen kidőlne valamiért.

F1: Világbajnok tanácsadó segíti Bottast

A 2017-re a Mercedeshez szerződött Valtteri Bottas nagyon örül neki, hogy a kétszeres világbajnok Mika Häkkinen segíti majd őt a háttérből.

Hivatalosan is megvan Magyarország legtorzabb BMW-je

Ha valaki netán van olyan elvetemült és pénzt ad érte, egy dologra kérjük: bontsa szét és alkatrészenként adjon túl rajta, mert ez ebben a formában a márka meggyalázása.

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.