Magyar idő szerint tegnap este tartották azt az ünnepséget a BMW spartanburgi (USA, Dél-Karolina) üzemében, ahol a márka vezetői bejelentették, hogy ott fogják gyártani eddigi legnagyobb szabadidőjárművüket. Az eseménynek egyébként nem ez adott apropót, hanem hogy a BMW X4 (nyitóképünkön) bevezetésével az üzem gyártókapacitását évi 300 000-ről 450 ezerre növelték, és 800 új alkalmazottat vettek fel. 

Az X7 névre keresztelt, leendő modell a globális piacon a Range Rover Sport és a Mercedes GL ellenében fog színre lépni; helyben ugyanakkor bőven akad az exportpiacokon kevésbé népszerű ellenfele, mindenekelőtt a Cadillac Escalade. Műszaki alapját a következő generációs 7-es szedán erősen módosított padlólemeze alkothatja – mint emlékezetes, a BMW a közelmúltban jelentette be, hogy leegyszerűsíti platform-szerkezetét. Mivel ez az új padlólemez alumíniumot és szénszálas komponenseket is alkalmaz, az X7 tömege várhatóan nem sokkal haladja meg az X5-ösét. 
BMW X4 gyártósor Spartanburgben. Itt készül majd az X7 is
Ez persze csak az alapmotorokra lesz igaz, hiszen a hat- és nyolchengeres blokkok mellett az X7 megkaphatja a márka hatliteres, V12-es motorját is. A konnektoros hibrid hajtáslánc biztosra vehető. 
Az X7 egyébként sokra viheti: miután a Rolls-Royce egyre-másra hangoztatja, hogy megépíti terepjáróját, várhatóan több komponenst is a BMW leendő zászlós-SUV-jából kölcsönözhet majd.