Veterán Aston Martin? Nem és nem…

David Brown Speedback GT

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.28. 11.00

Hivatalos premierje előtt két héttel, zártkörű bemutatón leplezték le a brit autógyártás legújabb szerzeményét: egy ígéretes ál-veteránt, amely két oldalról is ápolja a hazai autóipar legendáját.

David Brown Automotive – ne emészd magad, ha nem hallottál még a cégről. Frissen alapított márkáról van szó, amelynek tulajdonosa szerencsés nevet kapott örökségül szüleitől: ugyanígy hívták az Aston Martint a második világháború után talpra állító traktorgyáros mágnást. 

Ha rokoni szálak nem is fűzik legendás druszájához, műhelyének első alkotásával a róla elnevezett DB-széria ötödik, egyben leghíresebb tagja előtt tiszteleg. 

Vadászat vagy piknik: kihajtható pad a Speedback csomagterében

A David Brown Speedback GT ugyanis a legújabb trendek szerint készült: stílusjegyeiben a hatvanas évekből merít, de technikájában a XXI. század gyermeke. “Egyszer egy veteránralin vettem részt Spanyolországban. A kölcsönkért Ferrari Daytona lerobbant, és hogy tovább tudjunk menni, béreltünk egy pici Peugeot 106-ost. Hirtelen mindenki azzal szeretett volna menni, mert volt benne légkondi. Innen jött az ötlet” – mondta David Brown. 
Alumínium karosszériás 2+2 üléses sportkocsija ezért lökhárító helyett klasszikus ütközőbabákat kapott, de a karosszéria épségét elöl-hátul parkolóradarok vigyázzák; a kerekek stílusos, küllős darabok, viszont extra szélesek, hogy elférjenek rajta a modern sportabroncsok; a fényszórók vonalai a múltat idézik, de mélyükön valójában LED-ek világítanak; a fa kormánykerék multifunkciós, a bőrülések szellőztethetők, és a menetstabilizáló rendszer sem hiányzik. 

Változatlanul emelték át a Jaguar XK szerelvényfalát

Utóbbira szükség is van, mert a mélyben egy másik brit legenda: a Jaguar XKR mechanikájával találkozunk. 
Eleve a vázszerkezetet is a sportkupé adta, de a futómű, és ami a lényeg, a motor is onnan származik. Így aztán a Speedback GT orrában egy ötliteres, kompresszoros V8-as lapul, 510 lóerővel, 625 Nm nyomatékkal, valamint a mögé illesztett, hatfokozatú automata sebességváltóval. A menetdinamika vélhetően megfelel a Jaguarénak: 4,8 másodperc alatt százon, a száguldás alaphelyzetben 250, külön kérésre 280 km/óráig tarthat – mármint a Jaguarnál. 
David Brown azonban nem húz sehol korlátokat: ha valakinek hangosabb kipufogó, nagyobb teljesítmény vagy bármi más az óhaja, megoldják. Árakról egyelőre nem beszél a cég, valószínűleg nem is lesz erre szükség, mert “rendkívül korlátozott példányszámban” fogják gyártani autójukat, így a kereslet várhatóan amúgy is meghaladja a kínálatot.
A közelmúltban több hasonló projekt is útjára indult. Ott volt a Lister Cars versenyautó-programja, vagy az eredeti MGB karosszériára épülő, de modern technikát tartalmazó Frontline MG LE50
De ha csak a közvetlen versenytársakat nézzük, akkor kettőt említhetünk: Az egyik a Lyonheart K, a Jaguar E-type meseszép utánérzése. Az 575 lóerős mű-veterán szintén a Jaguar XKR-en alapul, de ennek már ismert az ára: a 250 darabos széria minden egyes példányát 360 ezer euróért, azaz több mint 110 millió forintért vesztegetik (plusz adók). 

Lyonheart K Coupé

És ne feledkezzünk meg a műfaj nagy öregjéről, a Morganről, amely a közelmúltban modernizálta a Plus 4 széria motorját, 146-ről 156 lóerőre emelve annak teljesítményét. A fent említett arisztokratákkal persze nem ez az öregecske modell, hanem az Aero Supersports veheti fel a versenyt: BMW-től származó, 4,8 literes motorja 367 lóerős, a végsebesség 273 km/óra, a százas gyorsulás 4,5 másodperc alatt megvan – és már ötvenmillió forint alatt elhozható.

Morgan Aero Superspors

Szavazás

Melyik brit ál-veteránt látnád szívesen az ablakod alatt?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

Így változik az útdíjrendszer jövőre

Jövőre nem emelkednek a tömegközlekedési tarifák, és az úthasználati díjrendszerben sem lesz komoly változtatás.

Hidrogén hajthatja a Lexus új csúcsmodelljét

Brit sajtóértesülések szerint a Lexus LS utódmodellje nem is hibrid, hanem egyenesen hidrogén üzemanyagcellás lesz. A modell 2019-ben érkezik, addig még bármi megtörténhet.

F1: Wehrlein készen áll, hogy beüljön a Mercibe

A Mercedes neveltje, Pascal Wehrlein úgy gondolja, készen áll a kihívásra, ha Toto Wolffék úgy döntenek, vele pótolják a visszavonuló Nico Rosberget.

F1: Vettel nem készül a Mercedeshez

Sebastian Vettel azt mondja, nem pályázik Nico Rosberg megüresedett mercedeses ülésére, neki a Ferrarinál van dolga 2017-ben is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.