Veterán Aston Martin? Nem és nem…

David Brown Speedback GT

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.28. 11.00

Hivatalos premierje előtt két héttel, zártkörű bemutatón leplezték le a brit autógyártás legújabb szerzeményét: egy ígéretes ál-veteránt, amely két oldalról is ápolja a hazai autóipar legendáját.

David Brown Automotive – ne emészd magad, ha nem hallottál még a cégről. Frissen alapított márkáról van szó, amelynek tulajdonosa szerencsés nevet kapott örökségül szüleitől: ugyanígy hívták az Aston Martint a második világháború után talpra állító traktorgyáros mágnást. 

Ha rokoni szálak nem is fűzik legendás druszájához, műhelyének első alkotásával a róla elnevezett DB-széria ötödik, egyben leghíresebb tagja előtt tiszteleg. 

Vadászat vagy piknik: kihajtható pad a Speedback csomagterében

A David Brown Speedback GT ugyanis a legújabb trendek szerint készült: stílusjegyeiben a hatvanas évekből merít, de technikájában a XXI. század gyermeke. “Egyszer egy veteránralin vettem részt Spanyolországban. A kölcsönkért Ferrari Daytona lerobbant, és hogy tovább tudjunk menni, béreltünk egy pici Peugeot 106-ost. Hirtelen mindenki azzal szeretett volna menni, mert volt benne légkondi. Innen jött az ötlet” – mondta David Brown. 
Alumínium karosszériás 2+2 üléses sportkocsija ezért lökhárító helyett klasszikus ütközőbabákat kapott, de a karosszéria épségét elöl-hátul parkolóradarok vigyázzák; a kerekek stílusos, küllős darabok, viszont extra szélesek, hogy elférjenek rajta a modern sportabroncsok; a fényszórók vonalai a múltat idézik, de mélyükön valójában LED-ek világítanak; a fa kormánykerék multifunkciós, a bőrülések szellőztethetők, és a menetstabilizáló rendszer sem hiányzik. 

Változatlanul emelték át a Jaguar XK szerelvényfalát

Utóbbira szükség is van, mert a mélyben egy másik brit legenda: a Jaguar XKR mechanikájával találkozunk. 
Eleve a vázszerkezetet is a sportkupé adta, de a futómű, és ami a lényeg, a motor is onnan származik. Így aztán a Speedback GT orrában egy ötliteres, kompresszoros V8-as lapul, 510 lóerővel, 625 Nm nyomatékkal, valamint a mögé illesztett, hatfokozatú automata sebességváltóval. A menetdinamika vélhetően megfelel a Jaguarénak: 4,8 másodperc alatt százon, a száguldás alaphelyzetben 250, külön kérésre 280 km/óráig tarthat – mármint a Jaguarnál. 
David Brown azonban nem húz sehol korlátokat: ha valakinek hangosabb kipufogó, nagyobb teljesítmény vagy bármi más az óhaja, megoldják. Árakról egyelőre nem beszél a cég, valószínűleg nem is lesz erre szükség, mert “rendkívül korlátozott példányszámban” fogják gyártani autójukat, így a kereslet várhatóan amúgy is meghaladja a kínálatot.
A közelmúltban több hasonló projekt is útjára indult. Ott volt a Lister Cars versenyautó-programja, vagy az eredeti MGB karosszériára épülő, de modern technikát tartalmazó Frontline MG LE50
De ha csak a közvetlen versenytársakat nézzük, akkor kettőt említhetünk: Az egyik a Lyonheart K, a Jaguar E-type meseszép utánérzése. Az 575 lóerős mű-veterán szintén a Jaguar XKR-en alapul, de ennek már ismert az ára: a 250 darabos széria minden egyes példányát 360 ezer euróért, azaz több mint 110 millió forintért vesztegetik (plusz adók). 

Lyonheart K Coupé

És ne feledkezzünk meg a műfaj nagy öregjéről, a Morganről, amely a közelmúltban modernizálta a Plus 4 széria motorját, 146-ről 156 lóerőre emelve annak teljesítményét. A fent említett arisztokratákkal persze nem ez az öregecske modell, hanem az Aero Supersports veheti fel a versenyt: BMW-től származó, 4,8 literes motorja 367 lóerős, a végsebesség 273 km/óra, a százas gyorsulás 4,5 másodperc alatt megvan – és már ötvenmillió forint alatt elhozható.

Morgan Aero Superspors

Szavazás

Melyik brit ál-veteránt látnád szívesen az ablakod alatt?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.