Veterán Aston Martin? Nem és nem…

David Brown Speedback GT

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.28. 11.00

Hivatalos premierje előtt két héttel, zártkörű bemutatón leplezték le a brit autógyártás legújabb szerzeményét: egy ígéretes ál-veteránt, amely két oldalról is ápolja a hazai autóipar legendáját.

David Brown Automotive – ne emészd magad, ha nem hallottál még a cégről. Frissen alapított márkáról van szó, amelynek tulajdonosa szerencsés nevet kapott örökségül szüleitől: ugyanígy hívták az Aston Martint a második világháború után talpra állító traktorgyáros mágnást. 

Ha rokoni szálak nem is fűzik legendás druszájához, műhelyének első alkotásával a róla elnevezett DB-széria ötödik, egyben leghíresebb tagja előtt tiszteleg. 

Vadászat vagy piknik: kihajtható pad a Speedback csomagterében

A David Brown Speedback GT ugyanis a legújabb trendek szerint készült: stílusjegyeiben a hatvanas évekből merít, de technikájában a XXI. század gyermeke. “Egyszer egy veteránralin vettem részt Spanyolországban. A kölcsönkért Ferrari Daytona lerobbant, és hogy tovább tudjunk menni, béreltünk egy pici Peugeot 106-ost. Hirtelen mindenki azzal szeretett volna menni, mert volt benne légkondi. Innen jött az ötlet” – mondta David Brown. 
Alumínium karosszériás 2+2 üléses sportkocsija ezért lökhárító helyett klasszikus ütközőbabákat kapott, de a karosszéria épségét elöl-hátul parkolóradarok vigyázzák; a kerekek stílusos, küllős darabok, viszont extra szélesek, hogy elférjenek rajta a modern sportabroncsok; a fényszórók vonalai a múltat idézik, de mélyükön valójában LED-ek világítanak; a fa kormánykerék multifunkciós, a bőrülések szellőztethetők, és a menetstabilizáló rendszer sem hiányzik. 

Változatlanul emelték át a Jaguar XK szerelvényfalát

Utóbbira szükség is van, mert a mélyben egy másik brit legenda: a Jaguar XKR mechanikájával találkozunk. 
Eleve a vázszerkezetet is a sportkupé adta, de a futómű, és ami a lényeg, a motor is onnan származik. Így aztán a Speedback GT orrában egy ötliteres, kompresszoros V8-as lapul, 510 lóerővel, 625 Nm nyomatékkal, valamint a mögé illesztett, hatfokozatú automata sebességváltóval. A menetdinamika vélhetően megfelel a Jaguarénak: 4,8 másodperc alatt százon, a száguldás alaphelyzetben 250, külön kérésre 280 km/óráig tarthat – mármint a Jaguarnál. 
David Brown azonban nem húz sehol korlátokat: ha valakinek hangosabb kipufogó, nagyobb teljesítmény vagy bármi más az óhaja, megoldják. Árakról egyelőre nem beszél a cég, valószínűleg nem is lesz erre szükség, mert “rendkívül korlátozott példányszámban” fogják gyártani autójukat, így a kereslet várhatóan amúgy is meghaladja a kínálatot.
A közelmúltban több hasonló projekt is útjára indult. Ott volt a Lister Cars versenyautó-programja, vagy az eredeti MGB karosszériára épülő, de modern technikát tartalmazó Frontline MG LE50
De ha csak a közvetlen versenytársakat nézzük, akkor kettőt említhetünk: Az egyik a Lyonheart K, a Jaguar E-type meseszép utánérzése. Az 575 lóerős mű-veterán szintén a Jaguar XKR-en alapul, de ennek már ismert az ára: a 250 darabos széria minden egyes példányát 360 ezer euróért, azaz több mint 110 millió forintért vesztegetik (plusz adók). 

Lyonheart K Coupé

És ne feledkezzünk meg a műfaj nagy öregjéről, a Morganről, amely a közelmúltban modernizálta a Plus 4 széria motorját, 146-ről 156 lóerőre emelve annak teljesítményét. A fent említett arisztokratákkal persze nem ez az öregecske modell, hanem az Aero Supersports veheti fel a versenyt: BMW-től származó, 4,8 literes motorja 367 lóerős, a végsebesség 273 km/óra, a százas gyorsulás 4,5 másodperc alatt megvan – és már ötvenmillió forint alatt elhozható.

Morgan Aero Superspors

Szavazás

Melyik brit ál-veteránt látnád szívesen az ablakod alatt?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.