GTI emblémával és egy tuningműhely matricájával álcázta közelgő újdonságát a Volkswagen, de a brit Auto Express úgy tudja, ez itt bizony a Golf R Evo, a ferdehátú sportmodell változatlan teljesítményű, de komoly fogyókúrán átesett változata. 

Nem légből kapott az elképzelés. Elsőként is ott van a bukókeret, amely vélhetően intenzív tömegcsökkentés után hivatott helyreállítani a szerkezeti szilárdságot. A futómű látványosan hasal a földön, a hátsó ajtóra masszív szárnyat illesztettek, az ülések pedig a mezei Golf R-ből származnak. 
300 lóerejével a Golf R kimeríti a túlmotorizáltság fogalmát, ugyanakkor menetkész tömege megközelíti a másfél tonnát, ami inkább villámgyors grand tourismóvá, mint fickándozó sportkocsivá teszi. Ezért a Volkswagen nem a teljesítményt növeli, hanem a kényelmi felszereltséget nullához közelítve a tömeget csökkenti: bár pontos adataink nincsenek, a Golf R Evo várhatóan legalább egy mázsával könnyebb lesz neves rokonánál. 
Ha minden igaz, a Golf R Evo a Pekingi Autószalonon, április elején mutatkozhat be.