Csak elektromos autóban gondolkodik a Saab

Nagyokat álmodnak

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.28. 16.00

Új belsőégésű motort egyelőre nem kívánnak fejleszteni, minden erejükkel az elektromos hajtásláncra koncentrálnak a Saab gyártását újraindító kínai tulajdonosok.

Már ősszel jön, és paramétereit tekintve versenyképes lesz a Saab első újkori modellje, a legutóbbi szérián alapuló, villanymotoros 9-3-as, mondta el Andrew Prest, a Saab márkát annak idején Magyarországon képviselő Wallis Automotive Europe ügyvezető igazgatója, aki az elmúlt hetekben több napot töltött Trollhättanban, a reinkarnálódó Saab központjában. 

A Saab újraélesztéséért felelős National Electric Vehicle (NEV) a jelek szerint komoly tervekkel és még komolyabb erőforrásokkal rendelkezik. Mintegy ötszáz új alkalmazottat vettek fel, folyamatosan üzemeltetik a gyártócsarnokot, ugyanakkor a szalagok egyelőre nem dolgoznak: hetente mindössze egy-két autó készült az egykori üzemben. 
A Saab 9-3 elektromos hajtásláncát folyamatosan fejlesztik, különös tekintettel az akkumulátorokra: fél év múlva várhatóan 160 kilométeres hatótávolságra lesz képes a modell hajtáslánca, ami a 2.0 verzióban, 2015-ben már akár 260 kilométerre emelkedhet. A NEV vezetői szerint a koros platform (a Saab 9-3 eredetileg 2002-ben jelent meg) ellenére van esélyük a piacon, mivel akkumulátor-technológiájukat házon belül fejlesztik, ezért gazdaságosabban tudják biztosítani, és ami még fontosabb, gyorsabban hozzá férnek a legújabb megoldásokhoz, mint versenytársaik. 

Az újjáéledt Saab egyik előszériás példánya

Ami viszont a benzinmotoros Saabok visszatérését illeti, nincsenek jó híreink: a kínai tulajdonosok a következő években nem kívánnak hagyományos autóipari fejlesztésekre áldozni. Egyelőre nem folytatják tehát a félbehagyott Phoenix padlólemezt, és új belsőégésű motorjuk sem lesz – a régiekkel ugyan elérhető lesz a Saab, ám szinte biztos, hogy ezek nem fogják teljesíteni a modern európai emissziós normákat. Sokkal valószínűbb, hogy ezeket ázsiai exportra fogják szállítani. 
Az elektromos Saab várható árfekvéséről, illetve magyarországi forgalmazásáról egyelőre nincsenek információink.

Kommentek

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.