Csak elektromos autóban gondolkodik a Saab

Nagyokat álmodnak

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.28. 16.00

Új belsőégésű motort egyelőre nem kívánnak fejleszteni, minden erejükkel az elektromos hajtásláncra koncentrálnak a Saab gyártását újraindító kínai tulajdonosok.

Már ősszel jön, és paramétereit tekintve versenyképes lesz a Saab első újkori modellje, a legutóbbi szérián alapuló, villanymotoros 9-3-as, mondta el Andrew Prest, a Saab márkát annak idején Magyarországon képviselő Wallis Automotive Europe ügyvezető igazgatója, aki az elmúlt hetekben több napot töltött Trollhättanban, a reinkarnálódó Saab központjában. 

A Saab újraélesztéséért felelős National Electric Vehicle (NEV) a jelek szerint komoly tervekkel és még komolyabb erőforrásokkal rendelkezik. Mintegy ötszáz új alkalmazottat vettek fel, folyamatosan üzemeltetik a gyártócsarnokot, ugyanakkor a szalagok egyelőre nem dolgoznak: hetente mindössze egy-két autó készült az egykori üzemben. 
A Saab 9-3 elektromos hajtásláncát folyamatosan fejlesztik, különös tekintettel az akkumulátorokra: fél év múlva várhatóan 160 kilométeres hatótávolságra lesz képes a modell hajtáslánca, ami a 2.0 verzióban, 2015-ben már akár 260 kilométerre emelkedhet. A NEV vezetői szerint a koros platform (a Saab 9-3 eredetileg 2002-ben jelent meg) ellenére van esélyük a piacon, mivel akkumulátor-technológiájukat házon belül fejlesztik, ezért gazdaságosabban tudják biztosítani, és ami még fontosabb, gyorsabban hozzá férnek a legújabb megoldásokhoz, mint versenytársaik. 

Az újjáéledt Saab egyik előszériás példánya

Ami viszont a benzinmotoros Saabok visszatérését illeti, nincsenek jó híreink: a kínai tulajdonosok a következő években nem kívánnak hagyományos autóipari fejlesztésekre áldozni. Egyelőre nem folytatják tehát a félbehagyott Phoenix padlólemezt, és új belsőégésű motorjuk sem lesz – a régiekkel ugyan elérhető lesz a Saab, ám szinte biztos, hogy ezek nem fogják teljesíteni a modern európai emissziós normákat. Sokkal valószínűbb, hogy ezeket ázsiai exportra fogják szállítani. 
Az elektromos Saab várható árfekvéséről, illetve magyarországi forgalmazásáról egyelőre nincsenek információink.

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.