Noha alig egy éve mutatkozott be, gyártója máris átdolgozta a Mastretta MXT-t, ezt a Lotus Elise-re hajazó, kifejezetten tetszetős, apró sportkupét. 

Indokolt volt a beavatkozás. Az orrkialakítás ízlés kérdése, nem úgy a motoré. Az eredeti, kétliteres Ford Duratec turbómotor teljesítményével nem volt baj; a 245 lóerős blokk 4,9 másodperc alatt pöckölte százra az 1050 kilós autót. Európában azonban finnyásak vagyunk a károsanyag-kibocsátási normákra, ezért – a forrásnál és a lökettérfogatnál megmaradva – a Ford Focus ST kétliteres EcoBoost motorját szerelték be az autó orrába. 
A 250 lóerő papíron nem hangzik sokkal többnek a 245-nél, viszont közben fogyókúrára is küldték az autót, tömegét állítólag leküzdik egy tonna alá, így nem csak tisztább, de fürgébb is lesz majd a Mastretta finoman átfazonírozott, nemzetközi változata.
A Mastretta MXT dél-amerikai verzióját a Top Gear tavaly tesztelte; véleményük alább látható.