2016-tól sarcolnak a német autópályákon

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.03.26. 09.00

Két év múlva vezetik be Németországban a külföldi autósok által fizetendő autópályadíjat. A teherautóknál is változások jönnek.

A kormányzó konzervatívok és szociáldemokraták koalíciós megállapodása alapján az autópályák használatáért a külföldi autósoknak is fizetniük kell majd. A közlekedési minisztérium még a nyári szünet előtt bemutatja az őket terhelő sztrádahasználati díj bevezetésének tervét, és várhatóan már az idén megalkotják a rendszer elindításához szükséges jogszabályokat – mondta Alexander Dobrindt közlekedési miniszter. Az új díjat 2016-tól szedik majd be a külföldi autósoktól – már ha addig nem fúrják meg különböző lobbiszervezetek a tervezetet.

2015-től a 7,5 tonna össztömeg feletti tehergépjárművek után kell díjat fizetni, és 1000 kilométerrel növelik a díjfizetési kötelezettség alá vont szakaszok hosszát a kétszer kétsávos autóutak hálózatában.A rendszer kiterjesztésétől évente legkevesebb 700 millió euró pluszbevételt várnak.

A csaknem 13 ezer kilométeres német autópálya-hálózat használatáért már 2005 óta fizetni kell a 12 tonna össztömeg feletti tehergépjárművek után, és 2012-ben 1135 kilométernyi főutat is fizetőssé tettek. A bevétel jelenleg évente 4,5 milliárd euró. A minisztérium tervei szerint 2018 közepére a főúthálózat egészére kiterjesztik a teherautók díjfizetési kötelezettségét.

(Forrás: MTI)

Kommentek

  • husky

    Ez nem fog sikerülni, mert az EU megtiltja, mivel vagy mindneki fizet vagy senki! Mindenféle jogrendszerrel ellentétes!
    A 7,5 tonnás határ és teljes úthálózat maitt nagyon meg fognak utálni minket a németek, majd minket hoznak föl példának, hogy ott már 3,5-től fizetni kell szinte mindnehol.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.