Nagyobb, komolyabb az új Hyundai Sonata

Prémiummal kacérkodik

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.25. 19.00

Minden szempontból feljebb lépett a Hyundai nagyautója. A felső kategóriás Sonata az év második felében kerül forgalomba.

Három és fél centivel hosszabb, hárommal szélesebb elődjénél, de ami fontosabb, karosszériájának torziós szilárdsága 41, hajlító szilárdsága 35 százalékkal nőtt: úgy tűnik, a Hyundai komolyan gondolja, hogy felfelé pozicionálja termékeit. 

A legfeltűnőbb a teljesen átrajzolt orr: a túlsimított fényszórók és a jellegtelen hűtőmaszk helyébe az Európában már bevált “folyékony szobrászat” formanyelv stílustárából kanyarítottak részleteket; a hatszögletű pajzs, a sarkos fényszórók jobb elfogadhatóságot ígérnek a nemzetközi porondon. 
Persze attól, hogy valami tágas, jól néz ki és nem ropog, még nem lesz prémium termék. A Hyundai azonban csordultig telepakolta minőségi anyagokkal, hiánytalan biztonsági arzenállal – beleértve az adaptív tempomatot, holttérfelügyeletet és sávelhagyásra figyelmeztető rendszert. 
A kényelmi funkciók sora is hosszú, a jéghegy csúcsán szellőztetett első, fűthető hátsó ülések, motoros mozgatású árnyékolók, 8 colos érintőképernyő, iPod és okostelefon-csatlakoztathatóság szerepel. Ugyanakkor LED-ek csak a nappali és hátsó helyzetjelző fényekben kapott szerepet, a fényszórók bixenon rendszerűek. 
A koreai belpiacon háromféle motorral lesz kapható a Sonata: a kétliteres CVVL blokk 168 lóerőt, a közvetlen befecskendezéses 2.4 GDI 193 lóerőt, a 2.0 LPi pedig 151 lóerőt teljesít. Az autó első kerekei hajtottak, az erőátvitel hatfokozatú kézi vagy automata sebességváltó.
A Sonata heteken belül színre lép New Yorkban; forgalmazása még a nyáron megkezdődhet.

Kommentek

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.