Három és fél centivel hosszabb, hárommal szélesebb elődjénél, de ami fontosabb, karosszériájának torziós szilárdsága 41, hajlító szilárdsága 35 százalékkal nőtt: úgy tűnik, a Hyundai komolyan gondolja, hogy felfelé pozicionálja termékeit. 

A legfeltűnőbb a teljesen átrajzolt orr: a túlsimított fényszórók és a jellegtelen hűtőmaszk helyébe az Európában már bevált “folyékony szobrászat” formanyelv stílustárából kanyarítottak részleteket; a hatszögletű pajzs, a sarkos fényszórók jobb elfogadhatóságot ígérnek a nemzetközi porondon. 
Persze attól, hogy valami tágas, jól néz ki és nem ropog, még nem lesz prémium termék. A Hyundai azonban csordultig telepakolta minőségi anyagokkal, hiánytalan biztonsági arzenállal – beleértve az adaptív tempomatot, holttérfelügyeletet és sávelhagyásra figyelmeztető rendszert. 
A kényelmi funkciók sora is hosszú, a jéghegy csúcsán szellőztetett első, fűthető hátsó ülések, motoros mozgatású árnyékolók, 8 colos érintőképernyő, iPod és okostelefon-csatlakoztathatóság szerepel. Ugyanakkor LED-ek csak a nappali és hátsó helyzetjelző fényekben kapott szerepet, a fényszórók bixenon rendszerűek. 
A koreai belpiacon háromféle motorral lesz kapható a Sonata: a kétliteres CVVL blokk 168 lóerőt, a közvetlen befecskendezéses 2.4 GDI 193 lóerőt, a 2.0 LPi pedig 151 lóerőt teljesít. Az autó első kerekei hajtottak, az erőátvitel hatfokozatú kézi vagy automata sebességváltó.
A Sonata heteken belül színre lép New Yorkban; forgalmazása még a nyáron megkezdődhet.