Bevezethetik az évenkénti műszakit

Az elvi lehetőséget megadta rá az unió

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.03.25. 08.00

Új irányelvet fogadott el az Európai Unió Tanácsa az autók műszaki vizsgáztatásának új szabályairól.

Az irányelv szerint az új személyautókat és kisteherautókat az első forgalomba helyezést követően négy évvel kell majd először levizsgáztatni, azt követően pedig minden második évben. Magyarországon jelenleg is így van. A taxiként vagy mentőautóként használt járműveket, buszokat, teherautókat évente kell majd műszaki vizsgára vinni. Az új szabályozás abban szabad kezet ad a tagállamoknál, hogy ennél sűrűbben is előírhatják a járművek kötelező műszaki vizsgáztatását.

Ez fontos kitétel, mert a németek egy ideje már fontolgatják, hogy évenkénti műszaki vizsgát vezetnek be. Az új szabályok alapján erre bármelyik országnak megvan a lehetősége, így Magyarországnak is. Ez egyfelől javíthatja az autópark műszaki állapotát, másfelől bevételt jelenthet az államnak a sűrűbben befizetett díjak miatt. Egy-egy műszaki vizsga díja 16000-20000 forint.

Az Európai Bizottság szerint az Európai Unióban bekövetkező közúti balesetek 6 százaléka az autók nem megfelelő műszaki állapotából fakad, a motorok esetében ez az arány 8 százalék. Brüsszel szerint ez azt jelenti, hogy évente 2000 állampolgár halálát okozza a gépjárművek nem megfelelő állapota. Ezért kívánja az unió szigorítani a műszaki vizsgák rendszerét.

Mentességet adhatnak ugyanakkor a tagállamok a kötelező, rendszeres műszaki vizsgáztatás alól a veteránautóknak, a diplomáciai testületek autóinak, a mezőgazdasági és erdészeti járműveknek, és az olyan gépkocsiknak, amelyeket kizárólag kis szigeteken használnak.
    
Az új szabályozás a műszaki vizsgaközpontokkal szembeni technikai elvárások minimumát is lefekteti, ahogyan azt is, milyen képzettséggel kell rendelkezniük a vizsgáztatóknak, a vizsgán pedig a biztonsági előírások teljesítése mellett a járművek környezetre gyakorolt hatását is ellenőrzik majd.

Az új jogszabály hatályba lépését követően a vizsgáztató rendelkezésére áll majd, hogy az előző alkalommal mit mutatott a jármű kilométerszámlálója, így könnyebben kiszűrhető lesz a számláló visszatekerése, manipulálása, amelyet az uniós szabály büntetéssel sújtható szabálysértésnek minősít.

Az unión belül más országba költözők életét könnyítheti meg az az új előírás is, amelynek értelmében ha valaki az egyik tagállamból egy másikba költözik, és autóját is forgalomba akarja helyezni ott, ahová költözik, akkor az új ország köteles lesz elfogadni az előző műszaki vizsga érvényességét, ha az előző országban is legalább ugyanolyan időközönként kell vizsgáztatni az adott járművet. Emellett az irányelv alapelvként rögzíti azt is, hogy a műszaki vizsga érvényessége tulajdonosváltás esetén is változatlanul megmarad.

Az egyik hétfőn elfogadott irányelv azt is szabályozza, hogy az EU tagállamainak kötelező elektronikus adatbázist vezetniük minden járműről az ország területén, a műszaki adatokhoz a vizsgáztatók is hozzáférést kapnak, az elektronikus adatnyilvántartás pedig megkönnyíti a tagállamok közötti információcserét például abban az esetben, ha egy tagország valamelyik hatósága egy másik országban bejegyzett autó jogállása iránt érdeklődik.

(Forrás: MTI)

Kommentek

  • sead88

    Már bevezették suttyomban, ugyanis nekem már csak egy évre állították ki.
    Nem is vettem észre az ismerősöm szólt, hogy jövőre vihetem újra. Ennyi aljas rohadékot már rég hordott a hátán a föld. Az adót olyanok találják ki, akik életükben nem dolgoztak meg semmiért, azon agyalnak hogy lehet elvenni a másét.

  • kisssfero

    A drága Brüsszel akkor inkább azzal foglakozna, hogy a kórházi állapotok, a várólisták, az egészségügy miatt hányan halnak meg, és arra vezetne be előírásokat. Na persze itt jó zsíros befizetésekről van szó, mert az autózás ma a legnagyobb állami harácsolás területe. Az utolsó uzsorás nem olyan mohó mint az állam, azt sem tudja már, hogy milyen jogcímeket alkosson még az újabb fizetnivalóra. Elég csak egy jármű átírására gondolni, ami nem szól másról, mint a vevő kifosztásáról már rögtön.

  • poroly

    Miért nem naponta??????????????
    Ezek a patkányok úgyis csak akkor lennének elégedettek!
    Ja igen, a benzint is fel kéne emelni már,mondjuk tízezerre! Ne kelljen annyit szarakodni a folytonos emelgetéssel.
    A magyar birka úgyis mindent elvisel!
    Természetesen erre is van magyarázat, mint mindenre.
    Nem értem mi a kifogás az utakkal, hiszen remek jólétű országunkba minden méter makulátlan! Vagy nem, de az biztos.

  • titan36

    Ez a mocsok tolvaj banda mit talál még ki hogy a maradékot is lenyúzza rólunk?Tényleg sokakat lassan arra kényszerítenek hogy elgondolkodjon rajt vajon érdemes-e lesz autót tartani.Aki rövidtávon is el tudja intézni az ügyeit annak tényleg érdemes lesz elgondolkodnia…megéri-e???

  • zoldfulu2000

    Van egy rossz hírem, az autó minden országban “‘nyírni való birka” (ahogy korábban írták), mert nem a tömegközlekedést választja (tudom hegy ez nem mentség, de attól még így van), adók terhek objektív felelősség, veszélyes üzem koncepciója, az autóhasználókat mindig is kiemelten szívatják.

    Szerintem a 4+2 év nem túl nagy követelmény. Nem véletlen hogy egyes országok többet is előírnak. A németek ízig vérig autós nemzet, ha ők előírnák (magukra) annak oka van.

    Nem tudom hogy bírná a magyar közigazgatás a sűrítést, de azért lássuk be egyes autók műszaki állapota eléggé veszélyes mindannyiunkra nézve.

  • kraft

    “de azért lássuk be egyes autók műszaki állapota eléggé veszélyes mindannyiunkra nézve. ”
    Ez megint csak a lehúzásról szól. Ahogy eddig, úgy ezutás is megfogják oldani a közutakra nem való autók vizsgáztatását.

  • mg21

    Mondjuk a 18 éves kor fölötti autókra lehet, hogy nem lenne hülyeség az évenkénti műszaki, mert azok jó része tényleg gáz műszaki állapotban van (tisztelet a kivételnek!). De a fiatalabbakra maradjon csak a mostani, teljesen jó a 2 év, azért azalatt számottevő romlás nem következik be normál használat esetén.
    Mindazonáltal pl. Belgiumban, meg Nagy-Britanniában tudomásom szerint már most is évente kell műszakiztatni a kocsit a verda 4 éves kora fölött.

  • zoldfulu2000

    mg: 6 évesen is lehet veszélyes egy elkopott féktárcsa, 0 mmes “slick” gumi vagy a félszemű autó. Ha mér nem viszed márkaszervízbe eleve felejtős a műszaki bevizsgálás, őszintén szóla ém már jártam úgy hgy előtte márkaszervizben csináltattam egy állapotfelmérést, aztán megvágták a vizsgán rosszul beállított lámpa miatt.

    Tudtommal a belga szabály 2 év ill 100.000km felett 1 év.

  • Guillotinee

    sead88!

    Szerintem nálad vagy elírtak valamit vagy átvágtak.
    Ha csak nem rendőr,mentő vagy tűzoltó autóval jársz?
    Most vizsgáztattam ezen a héten 2016-ig van írva mind a forgalmiba mind a matricán.

  • menőmanó

    zoldfulu2000 – 2014.03.25 20:04

    Az elkopott féktárcsát nem nézik, ha egyébként jól fog a fék.
    És a kettő nem függ össze.

  • bero

    az NKH a régi KPM -ből alakult ki a gengszterváltás idején . a megszűnő párt és munkásőr funkcionáriusok ejtőernyős kitalált helye lett . és méltán így is működik. az nem érdekel senkit , hogy a magyar civil autósok zöme nem megy 5000 km-nél többet . továbbá a sajnálatos közlekedési balesetek szinte 0 nulla százaléka következik be műszaki hibából.( én a kopott gumikat nem tartom műszaki hibának, ugyanis visszajön az régről, hogy kölcsön kérnek a vizsga idejére kerekeket.)
    ott a rengeteg közúti ellenőrzés akkor miért nem nézik meg a gk. állapotát és ha rossz be kell rendelni vizsgára.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.