A német Spiegel jelentése szerint Martin Winterkorn, a Volkswagen elnök-vezérigazgatója a jövőben nem kíván foglalkozni a rétegjárművekkel. “Vannak olyan szegmensek, amelyek egyszerűen túl aprók ahhoz, hogy megérje foglalkozni velük” – mondta a cégvezér, és bár konkrétumokat nem mondott, a piaci trendek kijelölik a potenciális veszteseket. 

A legrosszabb túlélési esélyekkel az EOS rendelkezik. A Portugáliában gyártott kabrió több sebből is vérzik: házon belüli konkurenciája erős (Beetle, Golf kabrió), személyisége erőtlen, és ami a legrosszabb: a piac jelenleg nagyon nem kedvez a kabrióknak – annál inkább a szabadidőjárműveknek. 
A kabriók fejlesztés költséges és időigényes a plusz biztonsági elvárások, valamint a tetőszerkezet miatt. Ezért tehát ha a terméktervezőknek mindenképpen nyitott tetős autót kell csatasorba állítaniuk, és választhatnak az EOS és mondjuk a kivehető tetős T-Roc szabadidőjármű(-tanulmány) között, nem kétséges hogy melyikre esik a voksuk. 
De nem az EOS az egyetlen modell, amelynek az Automobilwoche.de szerint izgulni valója van. A Beetle-nél is rezeg a léc, de ennél is szörnyűbbek a Sharan kilátásai: a nagyméretű buszlimuzint ugyancsak a SUV-k fojthatják meg.