Esély, ami egyszer jön az életben

Hibátlan rali-legenda eladó

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.23. 14.00

Valaki komoly szívességgel tartozik Jézuskának: egy norvég használtautó-szájton felbukkant a világ egyik legkívánatosabb raliautója, a Lancia Delta HF Integrale Evo, ráadásul annak is egy különkiadása.

Mint amikor gyerekkorodban arról álmodsz, hogy majd egyszer meglesz a tinisztár színésznő, aztán egyszer csak ott látod pityeregni egyedül egy padon, úgy nyílik most meg a lehetőség pár millió középkorú ralimániákusnak, hogy gyerekkori vágyukat beteljesítve beüljenek egy Lancia Delta volánja mögé. 

Ráadásul nem is akármilyen gépről van szó. A B-csoportos Delta S4 (1985) utódjának szánt, Abarth által fejlesztett HF 4WD (1987) homologációs verziójának (Integrale) továbbfejlesztett kiadása, az 1991-es Evoluzione került most terítékre, az arra jellemző, megnövelt első és hátsó nyomtávval, hátsó tetőszárnnyal, átdolgozott futóművel és fékekkel, valamint – fontos! – kisebb, de erősebb fényszórókkal, színes műszeregységgel és nem utolsósorban 215 lóerőre felhúzott motorral. 
Ez így jól hangzik, igaz? Pedig ez még semmi, mert a norvég oldalon eladásra kínált autó a jellegzetes harci festést viselő Martini 5-ös limitált szériából származik: ezekből összesen 400 darabot készített a gyár. Ismerve a korabeli olasz autók üzembiztosságát, valamint a célcsoport higgadt vezetési stílusát, ennek alighanem töredéke élte meg a huszonharmadik születésnapot. 
Ezek egyike a most áruba bocsátott autó. A 31 500 megtett kilométer semmi nyomot nem hagyott az autón, a 83-as sorszámú Integrale Evo tulajdonosa állítása szerint gyári állapotú, eltekintve a teljesen rozsdamentes acél leömlőtől és kipufogórendszertől, a 17 colos OZ felniktől és az állítható rugóstagoktól. 
A három differenciálművel (hátul Torsen rendszerű, részlegesen önzáró egységgel) szerelt hajtáslánc bemenő végén a már említett, 215 lóerős, négyhengeres turbómotor állt, a másik végen pedig négy nagyon elnyúzott abroncs, hiszen az autó 6,3 másodperc alatt ugrott százra, végsebessége 219 km/óra volt.
És hogy mindez mennyibe kerül? A listaár 439 800 norvég korona, azaz 16,5 millió forint. Ez reális árnak tűnik, hiszen egy két évvel ezelőtti videón látható, japán rendszámos példányért szinte fillérre ugyanennyit, 72 188 dollárért kértek. 
Sok pénz? Igen. Megéri? Ha meg kell kérdezned, nem érdemled meg, hogy megvehesd. Amúgy tudok norvég tolmácsot, ha gondolod.

Kommentek

F1: Rosbergből filmszínész lesz?

A Forma-1 váratlanul visszavonult világbajnoka csendes karácsonyt tervez, de később akár filmszínészettel is megpróbálkozna. Tucatnyi utódot is szeretne.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.