Esély, ami egyszer jön az életben

Hibátlan rali-legenda eladó

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.23. 14.00

Valaki komoly szívességgel tartozik Jézuskának: egy norvég használtautó-szájton felbukkant a világ egyik legkívánatosabb raliautója, a Lancia Delta HF Integrale Evo, ráadásul annak is egy különkiadása.

Mint amikor gyerekkorodban arról álmodsz, hogy majd egyszer meglesz a tinisztár színésznő, aztán egyszer csak ott látod pityeregni egyedül egy padon, úgy nyílik most meg a lehetőség pár millió középkorú ralimániákusnak, hogy gyerekkori vágyukat beteljesítve beüljenek egy Lancia Delta volánja mögé. 

Ráadásul nem is akármilyen gépről van szó. A B-csoportos Delta S4 (1985) utódjának szánt, Abarth által fejlesztett HF 4WD (1987) homologációs verziójának (Integrale) továbbfejlesztett kiadása, az 1991-es Evoluzione került most terítékre, az arra jellemző, megnövelt első és hátsó nyomtávval, hátsó tetőszárnnyal, átdolgozott futóművel és fékekkel, valamint – fontos! – kisebb, de erősebb fényszórókkal, színes műszeregységgel és nem utolsósorban 215 lóerőre felhúzott motorral. 
Ez így jól hangzik, igaz? Pedig ez még semmi, mert a norvég oldalon eladásra kínált autó a jellegzetes harci festést viselő Martini 5-ös limitált szériából származik: ezekből összesen 400 darabot készített a gyár. Ismerve a korabeli olasz autók üzembiztosságát, valamint a célcsoport higgadt vezetési stílusát, ennek alighanem töredéke élte meg a huszonharmadik születésnapot. 
Ezek egyike a most áruba bocsátott autó. A 31 500 megtett kilométer semmi nyomot nem hagyott az autón, a 83-as sorszámú Integrale Evo tulajdonosa állítása szerint gyári állapotú, eltekintve a teljesen rozsdamentes acél leömlőtől és kipufogórendszertől, a 17 colos OZ felniktől és az állítható rugóstagoktól. 
A három differenciálművel (hátul Torsen rendszerű, részlegesen önzáró egységgel) szerelt hajtáslánc bemenő végén a már említett, 215 lóerős, négyhengeres turbómotor állt, a másik végen pedig négy nagyon elnyúzott abroncs, hiszen az autó 6,3 másodperc alatt ugrott százra, végsebessége 219 km/óra volt.
És hogy mindez mennyibe kerül? A listaár 439 800 norvég korona, azaz 16,5 millió forint. Ez reális árnak tűnik, hiszen egy két évvel ezelőtti videón látható, japán rendszámos példányért szinte fillérre ugyanennyit, 72 188 dollárért kértek. 
Sok pénz? Igen. Megéri? Ha meg kell kérdezned, nem érdemled meg, hogy megvehesd. Amúgy tudok norvég tolmácsot, ha gondolod.

Kommentek

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta 

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Škoda Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.