Esély, ami egyszer jön az életben

Hibátlan rali-legenda eladó

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.23. 14.00

Valaki komoly szívességgel tartozik Jézuskának: egy norvég használtautó-szájton felbukkant a világ egyik legkívánatosabb raliautója, a Lancia Delta HF Integrale Evo, ráadásul annak is egy különkiadása.

Mint amikor gyerekkorodban arról álmodsz, hogy majd egyszer meglesz a tinisztár színésznő, aztán egyszer csak ott látod pityeregni egyedül egy padon, úgy nyílik most meg a lehetőség pár millió középkorú ralimániákusnak, hogy gyerekkori vágyukat beteljesítve beüljenek egy Lancia Delta volánja mögé. 

Ráadásul nem is akármilyen gépről van szó. A B-csoportos Delta S4 (1985) utódjának szánt, Abarth által fejlesztett HF 4WD (1987) homologációs verziójának (Integrale) továbbfejlesztett kiadása, az 1991-es Evoluzione került most terítékre, az arra jellemző, megnövelt első és hátsó nyomtávval, hátsó tetőszárnnyal, átdolgozott futóművel és fékekkel, valamint – fontos! – kisebb, de erősebb fényszórókkal, színes műszeregységgel és nem utolsósorban 215 lóerőre felhúzott motorral. 
Ez így jól hangzik, igaz? Pedig ez még semmi, mert a norvég oldalon eladásra kínált autó a jellegzetes harci festést viselő Martini 5-ös limitált szériából származik: ezekből összesen 400 darabot készített a gyár. Ismerve a korabeli olasz autók üzembiztosságát, valamint a célcsoport higgadt vezetési stílusát, ennek alighanem töredéke élte meg a huszonharmadik születésnapot. 
Ezek egyike a most áruba bocsátott autó. A 31 500 megtett kilométer semmi nyomot nem hagyott az autón, a 83-as sorszámú Integrale Evo tulajdonosa állítása szerint gyári állapotú, eltekintve a teljesen rozsdamentes acél leömlőtől és kipufogórendszertől, a 17 colos OZ felniktől és az állítható rugóstagoktól. 
A három differenciálművel (hátul Torsen rendszerű, részlegesen önzáró egységgel) szerelt hajtáslánc bemenő végén a már említett, 215 lóerős, négyhengeres turbómotor állt, a másik végen pedig négy nagyon elnyúzott abroncs, hiszen az autó 6,3 másodperc alatt ugrott százra, végsebessége 219 km/óra volt.
És hogy mindez mennyibe kerül? A listaár 439 800 norvég korona, azaz 16,5 millió forint. Ez reális árnak tűnik, hiszen egy két évvel ezelőtti videón látható, japán rendszámos példányért szinte fillérre ugyanennyit, 72 188 dollárért kértek. 
Sok pénz? Igen. Megéri? Ha meg kell kérdezned, nem érdemled meg, hogy megvehesd. Amúgy tudok norvég tolmácsot, ha gondolod.

Kommentek

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.