Vérfarkassá válik a győri ferdehátú

Akár 380 lóerős lehet az új Audi RS3

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.22. 11.00

Előző generációja váratlan siker lett, ezért nem okoztak meglepetést azok az elszólások, amelyek arra engednek következtetni, hamarosan jön az űberbrutál kis Audi.

Mindössze két évig gyártották, ám sikere minden várakozást felülmúlt: a 340 lóerős, 450 Nm nyomatékú, 2,5 literes öthengeres turbómotorral szerelt Audi RS3 a győri üzem legizgalmasabb terméke volt. 

Az ausztrál Car Advice folyóirat gyári forrásokra hivatkozva azt mondja, az új generációs Audi S3-ból is készül véresszájú csúcsmodell – épp csak nem a modellciklus végén, mint az előző esetben, hanem hamarosan. 
“Szerintem a döntés már megszületett. Az előd annyira sikeres volt, hogy muszáj megcsinálnunk” – mondta Mario Weiland kabriófejlesztési főnök az Audi S3 Cabriolet premierjén. 
Az Audi a közelmúltban (a TT Quattro Sport Concept fedélzetén) bemutatta a tökéletes sportmotort, a jelek szerint mégsem a 420 lóerős 2.0 TFSI motor kerülhetne az új modell orrába. “Attól tartok, az ügyfelek ragaszkodnak az öthengeres motor hangjához. A német vásárlóknak biztosan nem elég a teljesítmény, a motorhang is kell” – mondta ugyanitt Frank Gruner, az S és RS modellcsaládok vezető dizájnere. 
Ezek szerint jó eséllyel megmarad az előző, öthengeres konfiguráció, de mindenképpen a mértékadó Mercedes A 45 AMG 360 lóereje fölé húzva. 380 lóerő körüli teljesítménnyel már biztonságban lenne az Audi. A motorból, amely legutóbb kategóriagyőzelmet aratott saját méretosztályában az Év Motorja választáson, és amely az Audi TT RS és Q3 RS modelleket is mozgatja, alighanem gond nélkül kifér még ennél több plusz is. 
(Képeinken az előző generációs Audi RS3 részletei láthatók)

Az Audi 2013 elején mutatta be az új generációs S3-ast, 300 lóerővel

Kommentek

  • papalaci

    Kisse unalmas ez az öntömjenezes az auditol. Inkäbb gyärtanänak autokat, de azt ugy 20 eve elfelejtettek.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.