Vérfarkassá válik a győri ferdehátú

Akár 380 lóerős lehet az új Audi RS3

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.22. 11.00

Előző generációja váratlan siker lett, ezért nem okoztak meglepetést azok az elszólások, amelyek arra engednek következtetni, hamarosan jön az űberbrutál kis Audi.

Mindössze két évig gyártották, ám sikere minden várakozást felülmúlt: a 340 lóerős, 450 Nm nyomatékú, 2,5 literes öthengeres turbómotorral szerelt Audi RS3 a győri üzem legizgalmasabb terméke volt. 

Az ausztrál Car Advice folyóirat gyári forrásokra hivatkozva azt mondja, az új generációs Audi S3-ból is készül véresszájú csúcsmodell – épp csak nem a modellciklus végén, mint az előző esetben, hanem hamarosan. 
“Szerintem a döntés már megszületett. Az előd annyira sikeres volt, hogy muszáj megcsinálnunk” – mondta Mario Weiland kabriófejlesztési főnök az Audi S3 Cabriolet premierjén. 
Az Audi a közelmúltban (a TT Quattro Sport Concept fedélzetén) bemutatta a tökéletes sportmotort, a jelek szerint mégsem a 420 lóerős 2.0 TFSI motor kerülhetne az új modell orrába. “Attól tartok, az ügyfelek ragaszkodnak az öthengeres motor hangjához. A német vásárlóknak biztosan nem elég a teljesítmény, a motorhang is kell” – mondta ugyanitt Frank Gruner, az S és RS modellcsaládok vezető dizájnere. 
Ezek szerint jó eséllyel megmarad az előző, öthengeres konfiguráció, de mindenképpen a mértékadó Mercedes A 45 AMG 360 lóereje fölé húzva. 380 lóerő körüli teljesítménnyel már biztonságban lenne az Audi. A motorból, amely legutóbb kategóriagyőzelmet aratott saját méretosztályában az Év Motorja választáson, és amely az Audi TT RS és Q3 RS modelleket is mozgatja, alighanem gond nélkül kifér még ennél több plusz is. 
(Képeinken az előző generációs Audi RS3 részletei láthatók)

Az Audi 2013 elején mutatta be az új generációs S3-ast, 300 lóerővel

Kommentek

  • papalaci

    Kisse unalmas ez az öntömjenezes az auditol. Inkäbb gyärtanänak autokat, de azt ugy 20 eve elfelejtettek.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.