Jön az új magyar Suzuki

2015-től új szabadidő-autó Esztergomból

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.03.22. 09.57

A nyáron indul egy új Suzuki-modell gyártása Esztergomban. Az iV-4 az Európában egyre népszerűbb kis szabadidő-autók táborát bővíti majd.

A Magyar Suzuki Zrt. a nyár elején megkezdi legfrissebb modellje, az iV-4 prototípusának gyártását, a sportos terepjáró tömeggyártása 2015 elején indul az esztergomi gyárban – közölték a cég vezetői újságírókkal Budapesten.

A tanulmányautóként tavaly ősszel bemutatott  iV-4 rövidebb, de szélesebb az új SX4 S-Crossnál, és sokkal marconább. A belevaló terepjáróval a Suzuki a Vitara közönségét hódíthatja vissza, illetve bírhatja autócserére. Az autó a ma legdivatosabb kompakt SUV-k közé tartozik, de bátrabb, vagányabb az S-Crossnál.

Az újdonság hosszúsága 421, szélessége 185, magassága 166 centiméter. Méretei alapján az átdolgozás előtti Škoda Yeti (422 cm) igen közel áll hozzá, de gyakorlatilag az SX4 S-Cross is majdnem ugyanekkora a maga 430 centis hosszával.

Az iV-4 névből az első betű az individualitást, a V az autót (vehicle), a 4 az összkerékhajtást jelöli. Sorozatgyártása 2015-ben indulhat. Már kémfotónk is vannak az autóról, IDE KATTINTVA megnézheti azokat is!

Hiszasi Takeucsi, a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy az új S-Cross a várakozásoknak megfelelően sikeres, tavaly már 42 ezer darabot állítottak elő belőle, és valamennyi exportpiacukra szállítják. A megrendelések kielégítése érdekében tavaly 142-vel növelték a dolgozói létszámot Esztergomban. A gyárban jelenleg mintegy 3100-an dolgoznak.

Megjegyezte, hogy nyolcéves modelljük, a korábbi SX4 gyártását fokozatosan leállítják a piac függvényében. Jelezte ugyanakkor: reményeik szerint a Swift következő generációja szintén Esztergomban fog készülni.  A Magyar Suzuki tavaly 161 106 gépkocsit gyártott, 3,2 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
    
Az áprilisban záruló pénzügyi évről Urbán László vezérigazgató-helyettes annyit közölt, hogy a Magyar Suzuki a 2012. évi 1,4 milliárd eurónak megfelelő árbevételre számít, azonban a nyereségesség várhatóan megtöbbszöröződik.
   

A Suzuki márka a magyarországi újautó-piacon tavaly 7,1 százalékos részesedést ért el. Tavaly 3930 darabot adtak el a márkakereskedők, 19 százalékkal többet, mint az előző évben, miközben a teljes piac 5,8 százalékkal bővült. A márka a magánmegrendelések területén jobban teljesített, mint a flottaeladásoknál, tavaly 2200 járművet adtak el magánszemélyeknek, ebben a szegmensben a Suzuki részesedése 13,1 százalékos volt.

Az idén az eladni tervezett 5000 darabból már 2100-at flottavevőknek szánnak, amit az S-Cross sikerére alapoznak. A cél, hogy a piaci részesedés 8,8 százalékra emelkedjen – jegyezte meg a vezérigazgató.

Forrás: MTI

Kommentek

  • alien

    Inkább ez mint az a hulladék S-Cross! :(

  • Kempelen10.

    Neked nem vált be az S Cross, hogy ilyen rossz a véleményed?

  • pqowieurzt

    inkább ez, amit még nem is láttál (felteszem a fotókon még a tanulmány van), és annyit tudsz róla, hogy 10 centivel rövidebb?

  • Motoros III

    Nekem továbbra is tetszenek a Suzukik és szerintem nem egy hulladék autó. Szívesen látnám őket magyar cégeknél vagy Magyarországra betelepedett vállalatoknál flottában. Ha ezeken a kocsikon valami német jel lenne, nagyon sokan el lennének tőle ájulva.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.