Jönnek a fapados Volkswagenek

Évi félmillió olcsó autót gyártana a VW

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.21. 11.00

Sikerült megoldást találni a költségcsökkentésre, így nyáron elkezdődhet az új, hiperolcsó Volkswagen-termék fejlesztése. Hatalmas piac vár rá.

Úgy látszik, a Volkswagen megoldotta a tervezett fapados autóját ellehetetlenítő költség-kérdéseket, és heteken belül szabad utat kaphat a projekt, idézi a német Manager Magazin forráshivatkozás nélküli írását a Reuters. 

A Volkswagen több mint egy éve próbálja lefaragni a cégen belüli költségeket, hogy életképessége tegyék a 6-8 ezer euróra tervezett vételárú, Kínában gyártandó négykerekűt. Ez egészen a közelmúltig kivitelezhetetlennek látszott, most azonban úgy tűnik, Heinz-Jakob Neusser projektfőnöknek és munkatársainak sikerül meggyőzniük az illetékeseket. 
Noha tucatnyi kínai üzemben termel, a Volkswagennek nem kellőképpen erős a jelenléte Délkelet-Ázsiában és különösen Indiában, ahol a fapados autók iránt mutatkozik erős kereslet. Amennyiben ezt a különösen fontos piaci szegmenst nem tudják megragadni, szakértők szerint esélytelenül próbálnak a világ első számú autógyártójává válni.
Hogy pontosan milyen hatalmas is ez a piac, arra a német Auto Motor und Sport világított rá, az IHS piackutató céget idézve: jelenleg évente 9,3 millió adnak el ebben a kis költségű szegmensben világszerte, ám ez a szám 2020-ra 11,5 millióra nőhet (+25%). A legnagyobb ütemű növekedésre éppen Indiában és Kínában, valamint a válság sújtotta délkelet-európai térségban lehet számítani. Ilyen arányokkal számolva a Volkswagen évi félmilliós termelési terve nem hangzik eltúlzottnak: a 2016 végén, 2017 elején piacra lépő modell(ek) ezzel a piac nem egészen 4,4 százalékát fednék le.

Korábbi hírek szerint a Volkswagen ugyanazt szeretné megcsinálni, amit a Renault a Daciával. Vagyis nagyon egyszerű autókat kínálnak majd az adott kategóriában olcsóbban. Ennek megfelelően az ABS-en és a két első légzsákon kívül az alap autókban legfeljebb szervokormány lesz, a légkondicionálóért, központi zárért, elektromos ablakokért pluszpénzt kell fizetni.

Az autó alapját a cég egyik korábbi padlólemeze – amelyre az előző Golf épült – adná, amelyre háromféle karosszéria kerülne. A tervekben szerepel négyajtós szedán, kombi, illetve egyterű is, amely akár hétszemélyes konfigurációban, illetve áruszállítóként is piacra kerülne. A legolcsóbb a szedán lehet, nagyjából 6000 eurós (1,8 millió forint) ártól, a kombi ára 7000-től, az egyterűé 8000 eurótól indulna.

Kommentek

  • Guillotinee

    Nyugodtan lehetnek első számú autógyártók ha az azzal jár,hogy szart kell gyártani!Ha nekik ez megy?!

    A többiek majd csinálják a “jó” kocsikat 3.-4. helyezettként….

  • husky

    nagyon buták. A vételár nem minden!

  • sforisek

    Inkabb egy fapados VW. mint egy luxus Dacia.

  • Guillotinee

    Sforisek!

    Ha te másoknak veszel autót nem magadnak akkor bizony az számít milyen jelvény van rajta nem az h mi van mögötte.

  • sforisek

    Guillotinee : Volkswagen (Nepauto)
    Mas mint a Mercedes, RR, Ferrari, Lamboghini vagy Trabant. Ezeknel fizetsz a markanevert.

  • Guillotinee

    Sforisek!

    Ha két adott gépjármű egy kategórián belül azonos teljesítménnyel, azonos felszereltséggel,közel azonos technológiával,azonos jellegtelenséggel és azonos biztonsági felszereltséggel rendelkezik ,de a vételáruk között mégis jelentős mértékben különbség van ,akkor ott mit fizetsz meg egyiknél sé mit nem a másiknál?

    A marketing…az embléma.

  • sforisek

    Marketing = ertekesites, piacszervezes

  • Guillotinee

    “A marketing az egyik olyan gazdasági kifejezés, amire nincs egységes definíció. Szűkebb értelemben a marketing egy olyan vállalati tevékenység, ami a vevők, vagy felhasználók igényeinek kielégítése érdekében elemzi a piacot, meghatározza az eladni kívánt termékeket és szolgáltatásokat, megismerteti azokat a fogyasztókkal, kialakítja az árakat, megszervezi az értékesítést és befolyásolja a vásárlókat. Bizonyos értelemben a fogyasztói igényt is befolyásolja, új termékek bevezetésével, azaz innovációval.

    Tágabb értelemben a marketing a vállalat egészére kiterjedő szemléletmód, amelynek megvalósítása a vállalati felső vezetés feladata, oly módon, hogy a vállalati résztevékenységek integrációjában a marketing szempontok domináljanak. Problémát okoz, hogy a marketing ráfordításokat nehéz beruházásként megjeleníteni, hiszen megtérülése nehezen – vagy egyáltalán nem – mérhető.”

  • Guillotinee

    Na mit gondolsz kivel hogyan térítteti meg a VW a marketing “beruházásait” ?

  • sforisek

    Guillotinee : Amit itt leirtal tiz sorban, arra az “egységes definíció” ertekesites, piacszervezes. Kulonben semmi koze nincs a temahoz. Jo ejszakat.

  • Guillotinee

    Sforisek!

    Igazad van én vagyok a hülye!

    Azért az nem semmi,hogy akkora egod van hogy mindenki másról élből azt feltételezed hogy tök hülye te viszont helikopter vagy!

    Akkor felteszeem újra a kérdést hátha így értelmezni tudod a szöveget!

    Ha két adott gépjármű egy kategórián belül azonos teljesítménnyel, azonos felszereltséggel,közel azonos technológiával,azonos jellegtelenséggel és azonos biztonsági felszereltséggel rendelkezik ,de a vételáruk között mégis jelentős mértékben különbség van ,akkor ott mit fizetsz meg egyiknél sé mit nem a másiknál?

    A marketing… ÉS az embléma.-> Árát fizeted meg!
    Fogod?Tudsz követni?

    Bocs hogy az előzőekben kihagytam az és szócskát nem gondoltam hogy van olyan akit ez ennyire megzavar.

  • Guillotinee

    Sforisek!

    Egyébként egyenesen bevallom korábban, mielőtt felkerestem az internetet azt hittem hogy a marketing = reklám.Na de most már teléjesen képben vagyok!

    Akkor most itt az ideje hogy válaszolj a kétszer is feltett kérdésemre ha te olyan egyenes okos embernek vallod magad hogy a butákat javítod.

    Önbizalmad az van csak ahogy látom ész nincs mögötte.

    Kicsit több szerénységet!

  • Guillotinee

    Sforisek!

    Értelemzési problémák?

    Nem tudom láttál valahol az idézett szövegedben egyenlőség jelet?

  • ikaroly

    A szememben azok az igazi autógyártók,akik igenis megvehető autót is gyártanak.Itt olvastam néhány marhaságot a dáciákról/renault/,aki ilyen hülyeségeket leír,az nem tudja mit beszél,egy igenis használható,megbízható autó!A magyar munkás embernek elég ezt is megvenni!Sokkal szarabb autók mászkálnak az utakon,mint a dáciák,csak az nem Romániából jön!!

  • ikaroly

    Még annyit,hogy mikor megjelentek az első dácia sedanok,az autógyártók csak lestek,hogy igenis lehet viszonylag nagy autót normális áron gyártani,az eladási statisztikák is ezt igazolják,ezt próbálják leutánozni!!

  • sforisek

    Guillotinee
    Az elet megy tovabb, ne hagyd hogy velemenyem eltorzitsa egesz eletformadat!
    Az en velemenyem nem azert van hogy teged felidegesitsen.
    Autokrol, kozlekedesrol beszelunk, nem kell egymast lehulyezni ha mas velemenyunk van az autokrol.

  • apu0062

    Igen, nyugodtan meg lehet venni a Daciát, mint közlekedési eszközt. Nincsen ezzel semmi probléma, hiszen az igénytelenség minden Magyar állampolgár alkotmány által biztosított joga, mindenki akkor él vele, amikor csak akar. :)))

  • sforisek

    Ez most egy kerdes! Nem vagyok tisztaban a Dacia, Suzuki arakkal, de hasonlo kategoriaban tudnak kedvezobb arat mutatni mint a “fapados” VW??
    “6000 eurós (1,8 millió forint) ártól, a kombi ára 7000-től, az egyterűé 8000 eurótól indulna”.

  • Guillotinee

    1.8 milla+ regadó és mehetsz a Loganért vagy Splashért.

    És akkor azokban van némi extra is.
    De csak némi. :)

  • Guillotinee

    Apu!

    Mer az ikénnyeség az ha megveszel egy új Dácia Duster áráért egy V6TDI Passat-ot vagy A6-ot oszt ráköltesz fél millát fél évente!
    Azzz ikkényes!;)

  • Guillotinee

    A VW /Audi.konszernnél minden alapáras autó fapados.

    Manuális tükrökkel,hátul tekerős ablakkal,állítható kormány és kartámasz nélkül.(sarkosítottam!)

    Én sem vagyok tisztában az árakkal de abban biztos vagyok hogy van más alternatíva a fapados VW helyett ami nem fapados.

    Legalábbia Mo.-n

  • ikaroly

    Tisztelt apu,igen meg lehet venni a dáciákat,és ha már igénytelenségről beszélünk,igazából azok akiknek 2 millája van egy autóra és képesek megvenni a nyugatról behozott szarokat,ami után a bontókat járja,meg koplal hogy használhassa.Én egy dácia logant használok,és semmivel sem érzem magamat igénytelenebbnek,csak addig nyújtózkodtam,amíg a takaróm ér!A következő kocsim egy dácia duster lesz,most tudom,hogy nem fogom megbánni!!

  • sforisek

    Kempelen! Vegre valaki tisztan latja a dolgokat.

Világrekorder izommotor a BMW 5-ösben

Új variánssal bővül a BMW 5-ös széria portfoliója. Az M550d xDrive minden egyes turbófeltöltőjére 100 lóerő jut.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Ölében kisbabával vezetett egy nő, a videón forrong a Facebook

A közösségi média mostanában kapta fel ezt a videót, és a vélemények megdöbbentően vegyesek.

F1: Betiltják a cápauszonyt, jön az új fejvédő

A Forma-1-es Stratégiai Munkacsoport keddi ülésén több fontos döntést is hoztak a 2018-as szezonra. Kiiktatják a cápauszonyokat és a T-szárnyakat, új fejvédőt fejlesztenek, és a futamok újraindításában is változás jön.

Itt egy csokor tuskó, akik nem tudják, hogyan kell parkolni

Ha csak egy autós is meggondolja magát, már megérte.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Škoda Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.