Jönnek a fapados Volkswagenek

Évi félmillió olcsó autót gyártana a VW

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.21. 11.00

Sikerült megoldást találni a költségcsökkentésre, így nyáron elkezdődhet az új, hiperolcsó Volkswagen-termék fejlesztése. Hatalmas piac vár rá.

Úgy látszik, a Volkswagen megoldotta a tervezett fapados autóját ellehetetlenítő költség-kérdéseket, és heteken belül szabad utat kaphat a projekt, idézi a német Manager Magazin forráshivatkozás nélküli írását a Reuters. 

A Volkswagen több mint egy éve próbálja lefaragni a cégen belüli költségeket, hogy életképessége tegyék a 6-8 ezer euróra tervezett vételárú, Kínában gyártandó négykerekűt. Ez egészen a közelmúltig kivitelezhetetlennek látszott, most azonban úgy tűnik, Heinz-Jakob Neusser projektfőnöknek és munkatársainak sikerül meggyőzniük az illetékeseket. 
Noha tucatnyi kínai üzemben termel, a Volkswagennek nem kellőképpen erős a jelenléte Délkelet-Ázsiában és különösen Indiában, ahol a fapados autók iránt mutatkozik erős kereslet. Amennyiben ezt a különösen fontos piaci szegmenst nem tudják megragadni, szakértők szerint esélytelenül próbálnak a világ első számú autógyártójává válni.
Hogy pontosan milyen hatalmas is ez a piac, arra a német Auto Motor und Sport világított rá, az IHS piackutató céget idézve: jelenleg évente 9,3 millió adnak el ebben a kis költségű szegmensben világszerte, ám ez a szám 2020-ra 11,5 millióra nőhet (+25%). A legnagyobb ütemű növekedésre éppen Indiában és Kínában, valamint a válság sújtotta délkelet-európai térségban lehet számítani. Ilyen arányokkal számolva a Volkswagen évi félmilliós termelési terve nem hangzik eltúlzottnak: a 2016 végén, 2017 elején piacra lépő modell(ek) ezzel a piac nem egészen 4,4 százalékát fednék le.

Korábbi hírek szerint a Volkswagen ugyanazt szeretné megcsinálni, amit a Renault a Daciával. Vagyis nagyon egyszerű autókat kínálnak majd az adott kategóriában olcsóbban. Ennek megfelelően az ABS-en és a két első légzsákon kívül az alap autókban legfeljebb szervokormány lesz, a légkondicionálóért, központi zárért, elektromos ablakokért pluszpénzt kell fizetni.

Az autó alapját a cég egyik korábbi padlólemeze – amelyre az előző Golf épült – adná, amelyre háromféle karosszéria kerülne. A tervekben szerepel négyajtós szedán, kombi, illetve egyterű is, amely akár hétszemélyes konfigurációban, illetve áruszállítóként is piacra kerülne. A legolcsóbb a szedán lehet, nagyjából 6000 eurós (1,8 millió forint) ártól, a kombi ára 7000-től, az egyterűé 8000 eurótól indulna.

Kommentek

  • Guillotinee

    Nyugodtan lehetnek első számú autógyártók ha az azzal jár,hogy szart kell gyártani!Ha nekik ez megy?!

    A többiek majd csinálják a “jó” kocsikat 3.-4. helyezettként….

  • husky

    nagyon buták. A vételár nem minden!

  • sforisek

    Inkabb egy fapados VW. mint egy luxus Dacia.

  • Guillotinee

    Sforisek!

    Ha te másoknak veszel autót nem magadnak akkor bizony az számít milyen jelvény van rajta nem az h mi van mögötte.

  • sforisek

    Guillotinee : Volkswagen (Nepauto)
    Mas mint a Mercedes, RR, Ferrari, Lamboghini vagy Trabant. Ezeknel fizetsz a markanevert.

  • Guillotinee

    Sforisek!

    Ha két adott gépjármű egy kategórián belül azonos teljesítménnyel, azonos felszereltséggel,közel azonos technológiával,azonos jellegtelenséggel és azonos biztonsági felszereltséggel rendelkezik ,de a vételáruk között mégis jelentős mértékben különbség van ,akkor ott mit fizetsz meg egyiknél sé mit nem a másiknál?

    A marketing…az embléma.

  • sforisek

    Marketing = ertekesites, piacszervezes

  • Guillotinee

    “A marketing az egyik olyan gazdasági kifejezés, amire nincs egységes definíció. Szűkebb értelemben a marketing egy olyan vállalati tevékenység, ami a vevők, vagy felhasználók igényeinek kielégítése érdekében elemzi a piacot, meghatározza az eladni kívánt termékeket és szolgáltatásokat, megismerteti azokat a fogyasztókkal, kialakítja az árakat, megszervezi az értékesítést és befolyásolja a vásárlókat. Bizonyos értelemben a fogyasztói igényt is befolyásolja, új termékek bevezetésével, azaz innovációval.

    Tágabb értelemben a marketing a vállalat egészére kiterjedő szemléletmód, amelynek megvalósítása a vállalati felső vezetés feladata, oly módon, hogy a vállalati résztevékenységek integrációjában a marketing szempontok domináljanak. Problémát okoz, hogy a marketing ráfordításokat nehéz beruházásként megjeleníteni, hiszen megtérülése nehezen – vagy egyáltalán nem – mérhető.”

  • Guillotinee

    Na mit gondolsz kivel hogyan térítteti meg a VW a marketing “beruházásait” ?

  • sforisek

    Guillotinee : Amit itt leirtal tiz sorban, arra az “egységes definíció” ertekesites, piacszervezes. Kulonben semmi koze nincs a temahoz. Jo ejszakat.

  • Guillotinee

    Sforisek!

    Igazad van én vagyok a hülye!

    Azért az nem semmi,hogy akkora egod van hogy mindenki másról élből azt feltételezed hogy tök hülye te viszont helikopter vagy!

    Akkor felteszeem újra a kérdést hátha így értelmezni tudod a szöveget!

    Ha két adott gépjármű egy kategórián belül azonos teljesítménnyel, azonos felszereltséggel,közel azonos technológiával,azonos jellegtelenséggel és azonos biztonsági felszereltséggel rendelkezik ,de a vételáruk között mégis jelentős mértékben különbség van ,akkor ott mit fizetsz meg egyiknél sé mit nem a másiknál?

    A marketing… ÉS az embléma.-> Árát fizeted meg!
    Fogod?Tudsz követni?

    Bocs hogy az előzőekben kihagytam az és szócskát nem gondoltam hogy van olyan akit ez ennyire megzavar.

  • Guillotinee

    Sforisek!

    Egyébként egyenesen bevallom korábban, mielőtt felkerestem az internetet azt hittem hogy a marketing = reklám.Na de most már teléjesen képben vagyok!

    Akkor most itt az ideje hogy válaszolj a kétszer is feltett kérdésemre ha te olyan egyenes okos embernek vallod magad hogy a butákat javítod.

    Önbizalmad az van csak ahogy látom ész nincs mögötte.

    Kicsit több szerénységet!

  • Guillotinee

    Sforisek!

    Értelemzési problémák?

    Nem tudom láttál valahol az idézett szövegedben egyenlőség jelet?

  • ikaroly

    A szememben azok az igazi autógyártók,akik igenis megvehető autót is gyártanak.Itt olvastam néhány marhaságot a dáciákról/renault/,aki ilyen hülyeségeket leír,az nem tudja mit beszél,egy igenis használható,megbízható autó!A magyar munkás embernek elég ezt is megvenni!Sokkal szarabb autók mászkálnak az utakon,mint a dáciák,csak az nem Romániából jön!!

  • ikaroly

    Még annyit,hogy mikor megjelentek az első dácia sedanok,az autógyártók csak lestek,hogy igenis lehet viszonylag nagy autót normális áron gyártani,az eladási statisztikák is ezt igazolják,ezt próbálják leutánozni!!

  • sforisek

    Guillotinee
    Az elet megy tovabb, ne hagyd hogy velemenyem eltorzitsa egesz eletformadat!
    Az en velemenyem nem azert van hogy teged felidegesitsen.
    Autokrol, kozlekedesrol beszelunk, nem kell egymast lehulyezni ha mas velemenyunk van az autokrol.

  • apu0062

    Igen, nyugodtan meg lehet venni a Daciát, mint közlekedési eszközt. Nincsen ezzel semmi probléma, hiszen az igénytelenség minden Magyar állampolgár alkotmány által biztosított joga, mindenki akkor él vele, amikor csak akar. :)))

  • sforisek

    Ez most egy kerdes! Nem vagyok tisztaban a Dacia, Suzuki arakkal, de hasonlo kategoriaban tudnak kedvezobb arat mutatni mint a “fapados” VW??
    “6000 eurós (1,8 millió forint) ártól, a kombi ára 7000-től, az egyterűé 8000 eurótól indulna”.

  • Guillotinee

    1.8 milla+ regadó és mehetsz a Loganért vagy Splashért.

    És akkor azokban van némi extra is.
    De csak némi. :)

  • Guillotinee

    Apu!

    Mer az ikénnyeség az ha megveszel egy új Dácia Duster áráért egy V6TDI Passat-ot vagy A6-ot oszt ráköltesz fél millát fél évente!
    Azzz ikkényes!;)

  • Guillotinee

    A VW /Audi.konszernnél minden alapáras autó fapados.

    Manuális tükrökkel,hátul tekerős ablakkal,állítható kormány és kartámasz nélkül.(sarkosítottam!)

    Én sem vagyok tisztában az árakkal de abban biztos vagyok hogy van más alternatíva a fapados VW helyett ami nem fapados.

    Legalábbia Mo.-n

  • ikaroly

    Tisztelt apu,igen meg lehet venni a dáciákat,és ha már igénytelenségről beszélünk,igazából azok akiknek 2 millája van egy autóra és képesek megvenni a nyugatról behozott szarokat,ami után a bontókat járja,meg koplal hogy használhassa.Én egy dácia logant használok,és semmivel sem érzem magamat igénytelenebbnek,csak addig nyújtózkodtam,amíg a takaróm ér!A következő kocsim egy dácia duster lesz,most tudom,hogy nem fogom megbánni!!

  • sforisek

    Kempelen! Vegre valaki tisztan latja a dolgokat.

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

Mazda3: nemcsak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.