A képregényből szalajtott motor

Honda NM4 Vultus

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.21. 13.00

A szokásos kategóriákat felrúgva szabad kezet adott tervezőinek a Honda. Az eredmény egy egészen sajátos megjelenésű, mégis funkcionális motorkerékpár: a Vultus

A vorlonoknak (Babylon 5) biztos tetszene a Vultus arca

A vorlonoknak (Babylon 5) biztos tetszene a Vultus arca


A manga képregények látványvilágát és szellemiségét idézi a Vultus, amelynek neve latinul annyit tesz, megjelenés, kifejezés, arc. És valóban, LED-es fényszórójával, űrkalóz-lebernyeg karosszériapaneljeivel, fenyegető, mégsem feltűnő sziluettjével inkább volna otthon egy távoli jövőben játszódó rajzfilmben, mint a XXI. századi közlekedésben.
Mivel viszont mégis csak hús-vér, azaz acél-olaj gépezetről van szó, a Honda mérnökei a belsőségek terén már nem rugaszkodtak el ennyire a valóságtól. A 750 köbcentis, 55 lóerős, soros kéthengeres, szívótorok-befecskendezéses erőforrást az óriásrobogóknál szokásos módon, előre döntve építették be a térvázba, így gondoskodva a mély tömegközéppontról és a kedvező helykihasználásról. 
A blokk ereje automatikusan, vagy a kormányon elhelyezett “ravaszokkal” kézzel is működtethető, hatfokozatú, duplakuplungos sebességváltón (a technológiát a Honda vezette be a motorkerékpárok piacán, 2009-ben) keresztül jut a 200-as hátsó kerékre. 
Mivel a széles és alacsony Vultus karakterét LED-ekkel megspékelt, vészjósló fizimiskája határozza meg, kizárólag fekete színben kínálja a Honda. A látványos karosszériapanelek mögött bal oldalon zárható, egyliteres dobozkát találunk, 12 voltos aljzattal – adja magát a mobiltelefon-töltése. Jobbra háromliteres tárolórekesz rejlik. 
A képregényből szalajtott motor 1
Nem csak látványos, de ötletes is a Vultus: az utas nyerge előre hajtva háttámlaként szolgál, ráadásul tologatható, dönthető kivitelben. A digitális műszerfal a sebességváltó választott fokozatától függően változtatja a színét – üresben fehér, D-ben kék, Sport állásban pink, kézi üzemmódban pedig vörös. Ez persze csak az alapbeállítás, összesen öt színséma közül választhat a vezető, ízlése szerint. 
A 110 mm-es utánfutású futóművel szerelt Vultus menetkész tömege 245 kg, opcióként magasított szélvédő, fűthető markolatok és oldaltáskák is rendelhetők hozzá.

Kommentek

  • v_Petya25

    Ha lebontanánk róla az ormótlan első idomot és az első kerék mögötti alsót, egy sima chopper aránya tárulna fel egy sorkettes blokkal. Ezen azért olyan sokat nem kellett gondolkodni. Ami ötletes az az utasülés-háttámla kombó.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.