A képregényből szalajtott motor

Honda NM4 Vultus

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.21. 13.00

A szokásos kategóriákat felrúgva szabad kezet adott tervezőinek a Honda. Az eredmény egy egészen sajátos megjelenésű, mégis funkcionális motorkerékpár: a Vultus

A vorlonoknak (Babylon 5) biztos tetszene a Vultus arca

A vorlonoknak (Babylon 5) biztos tetszene a Vultus arca


A manga képregények látványvilágát és szellemiségét idézi a Vultus, amelynek neve latinul annyit tesz, megjelenés, kifejezés, arc. És valóban, LED-es fényszórójával, űrkalóz-lebernyeg karosszériapaneljeivel, fenyegető, mégsem feltűnő sziluettjével inkább volna otthon egy távoli jövőben játszódó rajzfilmben, mint a XXI. századi közlekedésben.
Mivel viszont mégis csak hús-vér, azaz acél-olaj gépezetről van szó, a Honda mérnökei a belsőségek terén már nem rugaszkodtak el ennyire a valóságtól. A 750 köbcentis, 55 lóerős, soros kéthengeres, szívótorok-befecskendezéses erőforrást az óriásrobogóknál szokásos módon, előre döntve építették be a térvázba, így gondoskodva a mély tömegközéppontról és a kedvező helykihasználásról. 
A blokk ereje automatikusan, vagy a kormányon elhelyezett “ravaszokkal” kézzel is működtethető, hatfokozatú, duplakuplungos sebességváltón (a technológiát a Honda vezette be a motorkerékpárok piacán, 2009-ben) keresztül jut a 200-as hátsó kerékre. 
Mivel a széles és alacsony Vultus karakterét LED-ekkel megspékelt, vészjósló fizimiskája határozza meg, kizárólag fekete színben kínálja a Honda. A látványos karosszériapanelek mögött bal oldalon zárható, egyliteres dobozkát találunk, 12 voltos aljzattal – adja magát a mobiltelefon-töltése. Jobbra háromliteres tárolórekesz rejlik. 
A képregényből szalajtott motor 1
Nem csak látványos, de ötletes is a Vultus: az utas nyerge előre hajtva háttámlaként szolgál, ráadásul tologatható, dönthető kivitelben. A digitális műszerfal a sebességváltó választott fokozatától függően változtatja a színét – üresben fehér, D-ben kék, Sport állásban pink, kézi üzemmódban pedig vörös. Ez persze csak az alapbeállítás, összesen öt színséma közül választhat a vezető, ízlése szerint. 
A 110 mm-es utánfutású futóművel szerelt Vultus menetkész tömege 245 kg, opcióként magasított szélvédő, fűthető markolatok és oldaltáskák is rendelhetők hozzá.

Kommentek

  • v_Petya25

    Ha lebontanánk róla az ormótlan első idomot és az első kerék mögötti alsót, egy sima chopper aránya tárulna fel egy sorkettes blokkal. Ezen azért olyan sokat nem kellett gondolkodni. Ami ötletes az az utasülés-háttámla kombó.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

Magyar pilóta a ralikrossz-világbajnokságban

2017-ben állandó magyar versenyzővel startol a ralikrossz-világbajnokság.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.