Nem lehet betiltani a jobbkormányos autókat

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.03.20. 14.00

Sem Lengyelország, sem Litvánia nem tilthatja be gépjárművek forgalomba helyezését csak azért, mert azokban a jobb oldalon van a kormány, ez ellentétes az uniós joggal.

Varsó és Vilnius a közlekedés biztonságára hivatkozva tiltja a jobbkormányos autók forgalomba helyezését, ami miatt az Európai Bizottság indított keresetet Luxemburgban a két ország ellen. A bírák pedig arra a következtetésre jutottak, hogy a tilalom meghaladja a közlekedésbiztonság garantálásához szükséges mértéket.

Az új autók esetében az azokra vonatkozó uniós jog a luxemburgi uniós bíróság meglátása szerint szabad kezet ad az autógyártóknak abban, hogy a jármű melyik oldalára szerelik a kormányt, és ezt a tagállamok sem korlátozhatják. Használt autók esetében a tilalom pedig egyenesen az áruk szabad mozgásának elvét sérti, amely az Európai Unió egyik alappillére.

A bírált lengyel és litván szabályozás azt írja elő, hogy csak olyan autót lehet forgalomba helyezni, amelyben a bal oldalon van a kormány, ha pedig a jobb oldalon van, akkor azt át kell szerelni a másik oldalra. A bíróság arra is kitér, hogy megítélése szerint a lengyel és litván fél által bemutatott baleseti statisztikák nem támasztják alá, hogy összefüggés volna a balesetek száma és aközött, hogy melyik oldalon van az autóban a kormánykerék. Megjegyzi ugyanakkor a bíróság, hogy a kockázat csökkentése ennél enyhébb intézkedésekkel is lehetséges.

“A bíróság szerint nem tűnik úgy, hogy a vitatott intézkedések szükségesnek minősíthetők a Lengyelország és Litvánia által elérni kívánt közlekedésbiztonsági cél megvalósítása érdekében. A bíróság tehát úgy ítéli meg, hogy ezen intézkedések nem egyeztethetők össze az arányosság elvével” – fogalmaz közleményében a luxemburgi uniós törvényszék.

(Forrás: MTI)

Kommentek

  • djsilas

    Szóval nem csak nálunk vannak hülyék! És akkor most ennek örüljünk, vagy ne!? :P

  • szaboata

    Ez az eu.Pihent agyú idióták,másnéven a jogász túlképzés eredménye.trafipaxokkal kell megszórni az utakat,az hozza a zsetont,a jobbkormányos autó csak élet és balesetveszélyes.

  • Guevara

    Mi magyarok megoldottuk, a jobbkormányosoknak jóval drágább a kötelezője.

  • husky

    Ezért jó az Unimog, áttolható kormánykerékkel :)). A motorral meg nincs ilyen galiba.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.